Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن توجه ویژه‌ای به عمران مناطق سنی‌نشین دارد که اجرای بافت با ارزش روستای عنبران علیا یکی از نمادهای خوب توجه نظام به مناطق سنی‌نشین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلامصادق شهرابی بعد از ظهر امروز در بازدید از پروژه بافت باارزش روستای عنبران علیا از توابع شهرستان نمین اظهار داشت: بنیاد مسکن استان اردبیل در کنار اقدامات فنی و عمرانیدر بحث فرهنگی هم کارهای خوب و قابل توجهی دارد که در سفرها به این استان، شاهد این اقدامات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجاورت استان اردبیل با خطه سرسبز گیلان و دریای خزر از یک طرف و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ترک و تالش تشیع و اهل تسننرا موهبتی الهی دانست و افزود: زیست مسالمت‌آمیز و عامرانه برادران و خواهران دینی و مسلمان اهل سنتدر عنبران و حومه با شیعیان که بدون هیچ گونه اختلافات، دست در دست هم و در کنار هم به سر می‌برند نماد دیگر و سلاحی قوی‌تر در برابر دشمنان و تفرقه افکنان است.

دبیر ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامیبا بیان اینکهاستان اردبیلدارای این توانمندی هم است که شاهد زندگی مسالمت‌آمیز شیعیان و اهل تسنن در این منطقه باشیم تصریح کرد:اجرایبافت با ارزش روستای عنبران علیا یکی از نمادهای خوب توجه نظام به مناطق سنی‌نشین است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز در این بازدیدمیزان هزینه کرد برای اجرای طرح بافت با ارزش روستای عنبران علیا را بالغ بر10 میلیارد و 525 میلیون ریال دانست و گفت: مجموع اعتبارات طرح تا سال 94 به مبلغ 7 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی بوده و سایر اعتبارات قبل از سال 93 نیز به مبلغ دو میلیارد و 625 میلیون ریال هزینه شده است.

فرهاد سبحانی اقدامات انجام شده را شامل عملیات اجرایی سنگفرش به میزان دو هزار و 900 مترمربع، اجرای کانال سنگی 60 سانتی به طول 38 متر با کانیو سنگی 230 متر، جداره‌سازی به مقدار 100 مترمربع، اجرای فضاهای ویژه 30 مترمربع، اجرای دیوار ساحلی 614 متر طول و پلکان 252 مترمربع با یک دهنه پل دو متری در طول 6.5 متر، پل دهانه دو و نیم متری 12 مترطول با دهنه 2.5 متری به طول17 متر و ایجاد فضای سبز 50 متر مربع عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برای 177 خانوار روستای عنبران علیا تعداد 23 فقره وام مقاوم‌سازی به مبلغ یک میلیارد و 744میلیون ریال پرداخت شده است که امیدواریم با توجه ویژه مسئولان و دست اندرکاران و تسهیل و رفع مشکلات روستا، بتوان هر چه بهتر و بیشتر این روستای نهفته در دل طبیعت را برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت بشناسانیم.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی