Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@18:02:47 GMT

محکومیت جنایات میانمار توسط جامعه ارامنه

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۱۵۸۸

محکومیت جنایات میانمار توسط جامعه ارامنه

جنایتی که در روزهای اخیر نسبت به مسلمانان میانمار روا می‌شود، اذهان عمومی انسان‌های آزاده جهان را آزرده ساخته و نسل‌کشی‌هایی را به ذهن متبادر می‌کند که به‌ صورت سیستماتیک از حدود صدسال پیش آغاز شده است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، پیام صلح جامعه ارامنه در مراسم افتتاحیه چهل و نهمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه توسط نماینده ارامنه تهران و شمال کشور قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی همزمان با شروع المپیک ارامنه به شرح ذیل است:

بنام خدا

با درود بیکران به روح پرفروغ امام راحل و با نثار بهترین نیات قلبی به رهبر معظم انقلاب، مقدم کلیه عزیزان را به مراسم افتتاحیه چهل و نهمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه خوشامد می‌گویم.

این دوره المپیک ارامنه به بیستمین سال تأسیس مرکز آهسته گامان آگونک تقدیم شده است. این مرکز جلوه‌ای از تلاش جمعی جامعه ارامنه کشور برای خدمت به ایران عزیز در راستای صیانت از استقلال و ارزش‌های بنیادین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی و مصالح راهبردی آن است. امروز شاهد جنایات فجیع علیه بشر در اقصی نقاط جهان هستیم. تروریسمی مهار نشده که تحت حمایت‌های سیاسی و مالی دولت ترکیه، حکومت سعودی و سایر دول جبار و مرتجع منطقه علیه ملل مظلوم منطقه اعم از شیعه و سنی، آشوری و ارمنی، ایزدی و علوی بیداد می‌کند.

جنایتی که در همین روزهای اخیر نسبت به مسلمانان میانمار روا می‌شود، اذهان عمومی انسان‌های آزاده جهان را آزرده ساخته و نسل‌کشی‌هایی را به ذهن متبادر می‌کند که به‌صورت سیستماتیک از حدود صدسال پیش در مورد ارمنیان، آشوریان، یونانیان، علویان و کردهای امپراتوری عثمانی آغاز شده و طی دهه‌های اخیر در قبال فلسطینیان نوار غزه و توتسیان روآندا ادامه یافته‌اند. اگر مسببین این نسل‌کشی‌ها مجازات می‌شدند قطعاً وضعیت مسلمانان میانمار امروز به‌گونه‌ای کاملاً متفاوت رقم می‌خورد.

ایران کشوری است که در طول تاریخ پرافتخارش، هیچ‌گاه نیست به هیچ گروه قومی، دینی و مذهبی تعدی، فشار یا کشتار سازمان‌دهی شده با قصد قلبی اتفاق نیفتاده است. حقوق پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی برای آزادی‌های انجام مناسک دینی، آزادی‌های اجتماعی فرهنگی و حتی سیاسی پیامدهای تاریخی از همین واقعیت است.

جامعه ارامنه کشور با برپایی مراسم‌هایی همچون المپیک ارامنه تحت الطاف خالصانه مسئولین جمهوری اسلامی، این پیام را برای جهانیان دارد که روند صلح پایدار، روابط دوستانه بین دول و همزیستی ملل جز از طریق فراهم آورد بستر فرهنگی مناسب میسر نیست و در این‌ بین ورزش یکی از زیباترین نمادهای فرهنگی است که به این مهم غنائی ژرف و پرمعنا می‌بخشد.

ضمن تشکر فراوان بابت مساعدت‌های مسئولین وزارت ورزش، کشور، نیروهای خدام و جان‌برکف انتظامی و با قدردانی از زحمات باشگاه آرارات، آرزوی پیروزی جوانمردانه برای کلیه ورزشکاران عزیزمان در این دوره مسابقات را از خداوند منان دارد.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,87,92,95/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در متن پیام تبریک سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم آمده است:
«در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ضمن گرامی داشت ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری، اندیشمند و معلم علم و فرهنگ، این روز را به جامعه گرامی فرهنگیان اعم از معلمان، مربیان، اساتید و دبیران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

همواره نقش و تاثیر آموزش در سنین قابل تربیت برای همگان آشکار است؛ چنان چه بسیاری از انقلاب‌ها و پیروزی‌ها و حتی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها ریشه در تعلیم و ترییت افراد یک ملت دارد؛ زیرا هر جامعه با افرادی اداره می‌شود که در سال‌های متمادی و در زمان شکل گیری شخصیت و اعتقاد و تربیت پذیری و پرورش روان و جسم، دانش آموزان هر مملکت و متاثر از مربیان خود بوده اند.

سال‌ها در ملت ایران تحصیلات به قشر خاصی تعلق داشت و بی سوادی و فرهنگ و تربیت اسلامی در تربیت غرب زدگان و شرق زدگانی محو شده بود که سکان دار عرصه تعلیم و تربیت بودند. 

به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، معلمان آگاه و بیدار و عالم قدم به میدان گذاشتند، معلمانی که علاوه بر تحصیلات علمی، در دانشگاه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درس اخلاق و آزادگی را نیز از بر کرده بودند.

پس از انقلاب اسلامی ایران، عدالت اجتماعی و توسعه نه در معنای متعارف غربی‌ها، بلکه در معنای واقعی که رفع فقر علمی و فرهنگی و اقتصادی است، با درایت و نظام سازی امامین انقلاب زیر پرچم اسلام که روشی کامل برای حاکمیت جامعه است، شکل گرفت.

امروزه کشور اسلامی ایران با ورود به گام دوم انقلاب و پشت سر نهادن گام چهل ساله اول خود، بیش از پیش به دقت در عرصه پرورش و تربیت نیاز دارد و باید با رهنمود‌های رهبر فرزانه که بی شک راهبردی و کاربردی هستند و با توجه به اسناد فرادستی ادامه راه را با سربلندی و نیل به آرمان هایش با درایت و تلاش معلمان متعهد طی کند.

امید است با لطف خداوند منان و عنایات حضرت، ولی عصر (عج)، اهداف تعلیم و تربیت رسمی و عمومی ایران، علاوه بر آموزش و پرورش، در تمام ارگان‌های کشور اعم از رسانه‌ها و نهاد‌های متولی فرهنگی، نظامی و مذهبی نیز پیگیری و عملی شوند.

دیگر خبرها

  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی