Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از 250 کودک کم شنوا مازندرانی امسال در نوبت کاشت حلزون قرار دارند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل بهزیستی مازندران در نخستین جشن توانمند سازی کودکان کم شنوا و ناشنوا بمناسبت هفته جهانی ناشنوایان، غربالگری اختلالات شنوایی را از طرح‌های مهم بهزیستی این استان اعلام کرد و گفت: معلولیت شنوایی سخت‌ترین نوع معلولیت بوده و ارتباط فرد با اجتماع کاهش و فرد انزوا طلب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید آرام با بیان اینکه اینکه طرح غربالگری اختلالات شنوایی با بهره گیری پناسیل بخش غیر دولتی و دانشگاه علوم پزشکی در همه زایشگاه‌ های مازندران در حال اجرا است افزود: 37 هزار کودک پارسال در طرح غربالگری شنوایی، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی مورد معاینه قرار گرفتند.
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه برنامه شنوا سنجی در سه سطح غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام در زمان‌ های سه ماهگی، شش ماهگی و پیش از یک سالگی اجرا می شود گفت: با انجام اقدامات به موقع 66 کودک دارای اختلالات شنوایی و نیازمند سمعک و کاشت حلزون، شناسایی شدند.
آرام با اشاره به کاشت حلزون پارسال برای 45 کودک مازندرانی و نیز در نوبت بودن بیش از 250 کودک کم شنوا امسال برای کاشت حلزون افزود: شناسایی اختلالات شنوایی قبل از سه ماهگی و شروع مداخلات طبی و توانبخشی قبل از شش ماهگی برای پیشگیری از عوارض ناشی از ناشنوایی مانند اختلالات گفتاری، ارتباطی، شناختی، اجتماعی و اقتصادی انجام می شود. همچنین برای نوزادان هنگام تولد در واحد ها‌ی غربالگری شنوایی که در زایشگاه‌های مازندران مستقر هستند آزمون teoae انجام شده و درصورت مشکوک بودن و یا داشتن فاکتور‌های خطر به سطح‌های بعدی ارجاع داده می‌شوند.
مدیر مرکز خانواده کودکان کم شنوایان و ناشنوایان مرکز توکا نیز در نخستین جشن توانمند سازی کودکان شنوا و ناشنوا گفت: ناشنوایی شایع‌ ترین ناهنجاری و معلولیت ارثی بوده، اما با اقدامات مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج و دوران بارداری و معاینات پس از تولد قابل پیشگیری است.
مهربانو نادری هدف از برگزاری این جشن را ارتقاء فرهنگ ناشنوایان، دانسته‌هایی از زبان علم و اشاره و آگاهی مردم از دستاورد‌های این قشر اعلام کرد و افزود: مشاوره به والدین ناشنوا، توان بخشی و توانمند سازی، ارایه لوازم کمک آموزشی و برگزاری کارگاه‌های گفتار درمانی از جمله خدمات این نهاد به ناشنوایان است.
هم اکنون پنج هزار و 800 ناشنوا و کم شنوا از خدمات بهزیستی مازندران بهره مند هستند. دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از نخبه مازندرانی در دیدار با رهبر انقلاب

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902969

دیگر خبرها

  • ربات حلزونی که مثل تانک حرکت می‌کند
  • تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده!
  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند
  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی
  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • ببینید | تصاویری از نخبه مازندرانی در دیدار با رهبر انقلاب
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی