Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حفاظت محیط زیست اراک گفت: دو کارگاه آلاینده و غیرمجاز ریخته‌گری در اراک پلمب و جمع‌آوری و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

سید مجید میراکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراکبا اشاره به ضرورت مقابله با تهدیدات زیست محیطی اظهار داشت:کارشناسان و مجامع زیست محیطی در عرصه‌های جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که در پیش گرفتن راه‌های موثر حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی امری اجتناب‌ناپذیر و حیاتی بوده و رمز و کلید اصلی موفقیت در تثبیت اقلیم زمین، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:با توجه به بحران‌هایی که در سده گذشته از طریق انتشار مواد آلوده کننده در محیط زیست به‌وجود آمده، مبارزه برای داشتن هوای تمیزتر در چند دهه اخیر همه گیر شده است و این مبارزه به‌صورت یک واقعیت بین‌المللی ظاهر شده، زیرا هوا مرزهای بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ کس در مقابل تهاجم هوای آلوده ایمن نیست و در شرایط کنونی مساله اصلی به شهرهای عمده و پرجمعیت و مناطق شهری مربوط می‌شود.

میراکبری با اشاره به پلمب دو واحد غیرمجاز و آلاینده در اراک گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره حفاظت محیط زیست در راستای اعمال قوانین و مقررات زیست‌محیطی ملاک عمل و برخورد با صنایع آلاینده این هفته از فعالیت دو واحد ریخته‌گری آلاینده جلوگیری جلوگیری شد.

وی افزود: این واحد به‌سبب رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و فعالیت غیرمجاز سبب آلودگی محیط زیست و تهدید علیه سلامت ساکنین منطقه شده بود که اخطاریه زیست‌محیطی مبنی بر توقف فعالیت و جمع‌آوری برای این واحد صادر و ابلاغ شد.

رئیس حفاظت محیط زیست اراک تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده اقدام مثبتی از سوی متصدی کارگاه انجام نشد و مراتب اعلام جرم به مرجع قضایی منعکس و در مهلت اعطایی از سوی قاضی پرونده، متصدی مربوطه نسبت به جمع آوری و پاک‌سازی محل اقدام کرد.

میراکبری بیان کرد: شناسایی و برخورد با منابع آلاینده و غیرمجاز مطابق قوانین در حوزه استحفاظی شهرستان ادامه دارد و این اداره پس از شناسایی و ابلاغ اخطاریه زیست محیطی مهلت‌دار اقدام لازم به منظور توقف فعالیت آلاینده و جمع‌آوری واحد را اجرا کرده و در صورت عدم جمع‌آوری و استمرار فعالیت کارگاه، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد