Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@02:20:28 GMT

5 خطاي شناخته شده در مصرف سير

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۱۹۶۳

خبرگزاري آريا - برخي ها از سير به علت بويي که در نفس انسان بوجود مي آورد، فراري هستند و بعضي ها هم به علت منفعت هاي زيادي که براي سلامتي دارد، از آن استفاده ميکنند ولي بايد همواره اين مورد را مد نظر داشه باشيم که مصرف سير، شرايط بخصوصي دارد که اگر به اين شرايط اهميت داده نشود، آنقدرها هم که بايد از فوايد سير بهرمند نمي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



1 – استفاده از سير در قالب قرص سير 
قرص سير يک راه حل براي خلاصي از بوي بدن سير است اما مسلماً به اندازه خود سير، مفيد نخواهد بود. سير خام، بهترين شکل سير براي استفاده از قدرت درماني اين هديه طبيعت است. قرص سير، مي تواند تا حدودي اين فوايد رو تأمين کند اما در سطحي بسيار کمتر از سير خام. هر بار که با بو و طعم سير خام به مشکل برخورد کرديد، به ياد بياوريد که در ازاي اين بوي ناخوشايند، چه اثرات مفيد و شگفت انگيزي براي سلامتي دارد.
2 – سير پخته 
رايج ترين نوع استفاده از سير در بين اکثر مردم، پختن سير است زيرا به اين شکل، طعم خوبي به غذاها مي دهد. متأسفانه، پختن سير باعث از بين رفتن آليسين موجود در اون مي شود. آليسين،‌يکي از مهمترين ترکيبات موجود در سير است. تنها راه فعال نگه داشتن آليسين و استفاده بهينه از فوايد اون، خرد کردن و مصرف سير به صورت خام است.
3 – مراقب باکتري هاي مفيد موجود در دستگاه گوارش باشيد 
سير، يک آنتي بيوتيک قوي است. اين يعني، اگر در مصرف سير زياده روي کنيم،‌ باکتري هاي مفيد دستگاه گوارش رو از بين مي برد. اين در حاليست که ما به اين باکتري هاي مفيد نياز داريم. براي جلوگيري از اين امر، بهتر است که سير رو همراه با پروبيوتيک ها مصرف کنيم.
4 – سير کهنه و پير 
خواص سير کهنه به اندازه سير تازه نيست و بهتر است که از سيرهاي جوان استفاده کنيم. براي تشخيص اينکه آيا سير تازه است يا نه، بايد به نوار سبز رنگي که در وسط حبه سير است، توجه کنيم. همچنين، هميشه سعي کنيد که از سيرهاي اورگانيک، استفاده کنيد.
5 – استفاده از مقادير ناچيز سير 
با مصرف يک حبه سير کوچک نمي توان به قدرت واقعي نهفته در سير دست پيدا کرد. سير در صورتي به تقويت سيستم ايمني کمک مي کند که روزانه به ميزان دو تا سه حبه با اندازه متوسط، مصرف شود.
نکته اي درباره مصرف سير تازههمونطور که گفته شد، بهترين شکل مصرف سير، استفاده از سير تازه و خام است. اما اگر از طعم سير خام خوشتون نمي آيد، چند حبه سير رو خرد و ريز کرده و به مدت 10 تا 15 دقيقه بگذاريد تا در هواي آزاد باقي بماند. سپس مقداري سس سيب يا هر نوع سس مشابه ديگر رو براي بهبود طعم به سير خرد شده، اضافه کنيد.
سير از نظر طب قديم ايران گرم و خشک است اسانس سير که در اثر تقطير سير با بخار آب حاصل مي شود مرکب از مواد سولفوره بوده و مايعي است به رنگ قرمز نارنجي و دريا بوئي کمتر که از خودس ير که براي تغيير طعم غذا مصرف مي شود .
1)سير بادشکن وضد عفوني کننده است .
2)خوردن سير مصونيت بدن را در مقابل بيماريها افزايش مي دهد .
3)سير کرم کش است .
4)سير محرک و تقويت کننده بدن است .
5) سير داروي سرمخوردگي و زکام است .
6)سير اثر خوبي در معالجه سل درد
7)سير خون را رقيق مي کند
8)سير اثر خوبي در تنگي نفس درد
9)خوردن مداوم سير لقوه ور عشه را از بين مي برد .
10)سير چون گرم و خشک است بنابراين رطوبت معده را از بين مي برد و دردهاي مفاصل را خوب مي کند.
11)سير درمان کننده دردهاي نفاصل ، سياتيک و نقرس مي باشد .
12)سير براي تقويت نيروي جنسي و افزايش توليد اسپرم در اشخاص سرد مزاج بسيار مفيد است .
13)آنهائي که قطره قطره ادرار مي کند بايد حتما سير بخورند تا بيماري آنها درمانش ود .
14)سير زخم هاي ريه و درد معده را زا بين مي برد .
15)سير سنگ هاي کليه را شکسته و خارج مي سازد .
16)سير را با زيره بپزيد براي تقويت دندان مفيد است .
17)ماليدن سير پخته به دندان ، درد دندان را تسکين مي دهد .
18)سير را بسوزانيد وبا عسل مخلوط کنيد و ضمادي از آن درست کنيد اين ضماد براي رفع خون مدرگي زير پلک چشم مفيد است .
19)سير بعلت مدر بودن براي رفع آب آوردن انساج مفيد است .
20)براي از بين بردن ميخچه کف پا از ضماد سير استفاده کنيد .
21)جهت رفع دردهاي رماتيمسي و عصبي ضماد سير بسيار موثر است .
22)جهت ضد عفوني کردن دستگاه تنفسي در هنگام بيماريهاي مربوطه از شربت سير استفاده کنيد :
مقدر 100 گرم سير را با 200 گرم آب و 200 گرم شکر يا قند مخلوط کرده و آنرا بجوشانيد تا له شود . مقدر مصرف براي اين منظور سه قاشق سوپخوري در روز است .
23)جديدا در يکي از بيمارستان هاي آمريکا براي ضدعفوني کردن فضاي بيمارستان از سير استفاده کنيد .
24)پاستور پزشک معروف فرانسوي آزمايشات زيادي روي سير انجام داد و اثر باکتري کشي سير را تائيد کرده است .
25)سير ضد انعقاد و لخته شدن خون است .
26) در شوروي سير بنام پني سيلين معروف است و معمولا هنگاميکه آنفولانزا شبوع درد مصرف آنب الا مي رود درچندسالپ يش که آنفلوانزا شيوع پيدا کرد مردم شوروي 500 تن سير مصرف کردند .
27)خوردن سير سلولهاي سرطاني را از بين مي برد .
28)يکي از دانشمندان آمريکايي که در دانشگاه فلوريدا روي مرض ايدز تحققي مي کند معتقد است که سير روي مرض ايدز اثر مثبت درد .
29)مصرف سير مقدر کلسترول خون را پائين مي آورد . مقدر LDH را کاهش مي دهد . مقدر مصرف سير براي اين منظور 30 گرم در روز است . جالب است که با مصرف سير در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و اين بدين علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون مي شود که از آنجا دفع گردد بعد از اينکه کلسترول بحالت نرمال رسيد بايد براي نگاهدري آن روزي نصف سير خام مصرف کرد . گ
30)خوردن سير از سرطان جهاز اهضمه جلوگيري مي کند .
31)چيني ها قرن هاست که براي پائين آوردن فشار خون از سير استفاده مي کنند .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • استعلام از سازمان لیگ: گلر خارجی محروم نیست
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟