Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@22:07:38 GMT

برای جذب مخاطب نباید در دام نگاه سکولار به هنر افتاد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۲۰۵۵

رویداد۲۴-تولیت آستان قدس، پیشنهاد داد کارگروه تخصصی پویانمایی در آستان قدس با حضور جمعی از متخصصان و فعالان پویانمایی و هنرهای دیجیتال تشکیل شود.حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس در دیدار با جمعی از هنرمندان عرصه پویانمایی، گفت: آستان قدس برای ایفای رسالت‌های عظیم فرهنگی و تبلیغی خود نیازمند ده‌ها منبر و بستر انتقال پیام است که یکی از آن بسترهای اثرگذار، هنر پویانمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه باید از هنر متعهد و هنرمند انقلابی حمایت کرد و در جهت رفع دغدغه‌های آنان در عرصه‌های مختلف تولید و توزیع محتوای سالم تلاش کرد، افزود: نباید به هر قیمتی به دنبال جذب مخاطب بود و نباید برای جذب مخاطب، در دام نگاه سکولار به هنر افتاد، بلکه مزیت هنر دینی در حق گرایی و انطباق آن با فطرت انسان‌هاست.

تولیت آستان قدس اظهار داشت: مخاطب پویانمایی در درجه اول، کودکان و نوجوانانی هستند که در سنین شکل‌گیری شخصیت هستند بنابراین تولید، اقتباس و بازنشر هدفمند پویانمایی‌های سازنده و تربیتی می‌تواند در تشکیل یک نسل سالم و متعهد، و عمق دادن به باورهای دینی کودک و نوجوان بسیار مؤثر باشد

او گفت: لازمه تولید هدفمند هنری از جمله پویانمایی، وجود آمایش واقعی از نیازهای فکری و اخلاقی مخاطب است و سپس باید بررسی کرد که آثار تولید شده تاکنون چقدر در رفع این نیازها مؤثر بوده و چه خلاءهایی هنوز باقی است.

رییسی گفت: اگر آمایش درستی از نیازها و علائق مخاطب وجود نداشته باشد و همچنین در ارتقاء کیفیت آثار پویانمایی تلاش جدی نشود، کودک و نوجوان ما با تولیدات داخلی ارتباط مؤثر برقرار نمی‌کند و مسحور تکنیک و بدنبال آن پیام‌های تولیدات خارجی با پیام‌های خاص آن، می‌شود.

او پیشرفت‌هاو ابتکارات هنرمندان ما در پویانمایی در سال های اخیر امیدوارکننده دانست و افزود:اما به لحاظ تکنیک و صنعت پویانمایی عقب ماندگی‌ها و خلاءهایی وجود دارد که جبران این خلأ نیازمند حمایت دستگاه‌های مسئول است.

رییسی تاکید کرد: کارگروه تخصصی پویانمایی در آستان قدس با حضور جمعی از متخصصان و فعالان پویانمایی و هنرهای دیجیتال تشکیل شود تا بستری مناسب برای هدفمندی فعالیت‌ها و توانمندسازی فعالان این حوزه در جهت خلق آثار قوی‌تر و جهانی‌تر در ارتباط با انقلاب باشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش کاردان، پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: ماجرا این است که مگر امروز کسی رادیو گوش می‌دهد؟ با توجه به سطح برنامه‌هایی که در حال ساخته شدن است، مگر مانند گذشته مخاطبی باقی مانده است؟ چون آمار صداوسیما نشان می‌دهد برای سازمانی که ۲۴ هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش برای سال بعد است کم مخاطب‌ترین برنامه ۲ درصد مخاطب داشته و پر مخاطب‌ترین برنامه ۱۷درصد بیننده داشته و ۲۴ درصد هم برای جام ملت‌های آسیا را تماشا کردند. شما می‌گویید نیمرو ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در همان ارائه نیمرو هم نتوانسته موفق باشد.

ممکن است درست باشد، اما من نمی‌توانم این را بگویم. این که آمار شما از کجا آمده را نمی‌دانم و اصلا از آمار هم خبری ندارم، اما من ترجیح می‌دهم که تلویزیون نبینم و به جای آن یک فیلم سینمای خارجی یا داخلی ببینم که چند نفر از آن تعریف کرده‌اند و رادیو هم گوش نمی‌دهم.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید
  • بحران ادبیات داریم
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!