Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@01:31:46 GMT

توسعه کشت فراسرزمینی ایران در برزیل

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۲۳۲۱

در دیدار مقامات کشاورزی ایران و برزیل بر لزوم توسعه همکاری ها و تجارت کشاورزی، حل و فصل مسایل بانکی و کشت فراسرزمینی دو کشور تاکید شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه در دیدار قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل گفت: مایلیم کشت فراسرزمینی برخی از محصولات را در اراضی برزیل گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی جوادی افزود : ارزیابی ها نشان می دهد شرایط اراضی برزیل برای کشت فراسرزمینی مناسب است و با این اقدام علاوه بر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اشتغال نیز در این کشور ایجاد می شود و این موارد همکاری های کشاورزی دو کشور را توسعه خواهد داد.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت فراسرزمینی برنامه ریزی مفصلی انجام داده است، اظهار داشت: در آینده نزدیک، هیاتی از بخش خصوصی برای بررسی زمینه های کشت فراسرزمینی به برزیل سفر می کند.
جوادی به خرید 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی برای کشت فراسرزمینی در برزیل اشاره کرد و گفت: در این اراضی دامنه های روغنی از جمله ذرت و سویا کشت می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش حجم صادرات محصولات مزیت دار کشاورزی ایران به برزیل شد و تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که با افزایش حجم صادرات کشاورزی به برزیل، تراز تجاری کشاورزی دو کشور متعادل شود.
وی با تاکید بر رفع مسایل بانکی به منظور توسعه تجارت دو کشور گفت: پس از برجام مشکلات بانکی ما با سایر کشورها به تدریج برطرف می شود و شرایط امروز کشور ما در این زمینه از سال پیش بهتر شده و امیدواریم با توافقاتی که میان دولت ایران و برزیل در حوزه بانکی و تجاری صورت گرفته است، همکاری های کشاورزی تسهیل شود.
جوادی، آموزش و تحقیقات کشاورزی را از دیگر زمینه های همکاری ایران و برزیل عنوان کرد و گفت: مایلیم از نتایج تحقیقات کشاورزی برزیل بهره ببریم .
در این دیدار ، قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل نیز بر توسعه همکاری های کشاورزی با ایران تاکید ورزید و اظهار داشت: ما با جدیت گسترش همکاری های کشاورزی با ایران را دنبال می کنیم.
«آئومار نواکی» به مشکلات بانکی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم راه حلی برای رفع مسایل بانکی با ایران پیدا کنیم و در حال حاضر نیز یک بانک برزیلی برای همکاری با ایران ابراز تمایل کرده است.
وی با بیان اینکه دو کشور ظرفیت های فراوانی برای همکاری و توسعه تجارت کشاورزی دارند، اذعان داشت: نیاز شدیدی به کود شیمیایی که ایران تولید می کند داریم و خواستار واردات آن در کنار زعفران و پسته هستیم.
«نواکی» درباره اهمیت کشاورزی و دامپروری در برزیل تصریح کرد:در کشور ما از هر سه شغل، یک شغل مربوط به کشاورزی است و تولیدات کشاورزی 30 درصد تولید ناخالص ملی و 50 درصد صادرات برزیل را تشکیل می دهد.
قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل افزود: 8 درصد از کل اراضی ما به کشاورزی و 20 درصد به دامپروری اختصاص دارد و 65 درصد کشور ما جنگل های بومی هستند.
وی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تحقیقات را از عوامل عمده موفقیت برزیل در توسعه کشاورزی بیان کرد و گفت: ما از طریق سرمایه گذاری و تحقیقات توانسته ایم تولیدات کشاورزی را به 3 برابر افزایش دهیم و از یک کشور وارد کننده به یک کشور صادر کننده محصولات کشاورزی و دامپروری تبدیل شویم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران