Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@09:07:05 GMT

گزارشي از نحوه صعود چهار تيم برتر آسيا

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۲۳۲۶

خبرگزاري آريا - در پايان مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا دو تيم الهلال و پرسپوليس از غرب آسيا و دو تيم اوراوارد دايمندز و شانگهاي SIPG از شرق آسيا به نيمه نهايي راه يافتند.
به گزارش "ورزش سه"، رقابت هاي مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا پس از وقفه اي 2 ماهه در شرق و غرب آسيا دنبال شد و جالب اينکه تيم هايي جواز صعود به رقابت هاي نيمه نهايي را کسب کردند، که در مرحله گروهي برابر هم به ميدان رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو تيم پرسپوليس و الهلال در منطقه غرب آسيا و در گروه D کنار هم قرار گرفته بودند. در پايان مرحله گروهي نماينده عربستان با 12 امتياز و پرسپوليس با 9 امتياز به مرحله حذفي راه يافتند. در مرحله يک هشتم پرسپوليس موفق به حذف تيم اول گروه B که تيم الدوحيل (لخويا) بود شد و الهلال هم موفق شد استقلال خوزستان را در دو بازي رفت و برگشت با نتيجه 4 بر 2 شکست دهد. در ادامه پرسپوليس الاهلي عربستان را در دو بازي رفت و برگشت و در مجموع با نتيجه 5 بر 3 شکست داد و تيم الهلال هم در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه 3 بر 0 موفق به شکست العين امارات شد، که با حذف استقلال به مرحله يک چهارم نهايي رقابت ها راه يافته بود.
در منطقه شرق آسيا هم سناريوي غرب تکرار شد و دو تيم شانگهاي SIPG چين و اوراوارد ژاپن که در گروه F قرار داشتند به مرحله نيمه نهايي رسيده اند. در پايان مرحله گروهي هر دو تيم 12 امتيازي شدند ولي نماينده ژاپن به دليل تفاضل گل بهتر به عنوان تيم اول به مرحله حذفي رفت.

در مرحله يک هشتم نهايي شاگردان وياش بوآش در مجموع دو بازي رفت و برگشت موفق به شکست 5 بر 3 جيانگسو شدند و در يک چهارم نهايي و در دو ديدار کاملا متفاوت مقابل تيم گوانگژو به تساوي 5 بر 5 در شرايطي دست يافتند که ديدار رفت را 4 بر صفر برده بودند، اما در ديدار برگشت با نتيجه 5 بر 1 مغلوب شاگردان فيليپه اسکولاري شدند. نتيجه اي که بازي را به ضربات پنالتي کشاند و در ضربات پنالتي شانگهاي SIPG موفق به کنار زدن دومين تيم چيني شد.
در سوي ديگر اوراوارد دايمندز که به عنوان سر گروه به مرحله حذفي راه يافته بود، در ديدار اول برابر ججو يونايتد کره جنوبي قرار گرفت و موفق شد در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه 3 بر 2 حريف را شکست دهد. اين تيم در يک چهارم نهايي ابتدا در خانه کاوازاکي فرونتاله با نتيجه 3 بر 1 مغلوب شد ولي در بازي برگشت که ميزبان بود موفق به کسب پيروزي 4 بر 1 و صعود به نيمه نهايي شد.
حالا دو نماينده از شرق آسيا و دو نماينده از غرب آسيا در شرايطي برابر هم در نيمه نهايي صف آرايي مي کنند، که تجربه بازي در مقابل هم را دارند.
تيم فوتبال پرسپوليس که بايد به مصاف الهلال عربستان برود، در دو ديدار رفت و برگشت مرحله گروهي برابر الهلال قرار گرفت؛ شاگردان برانکو ديدار رفت را با نتيجه يک بر يک پشت شر گذاشتند و در ديدار برگشت به تساوي بدون گل رضايت دادند.
دو نماينده چين و ژاپن هم در مرحله گروهي دو بار رو در روي هم قرار گرفتند، که بازي رفت با نتيجه 3 بر 2 به سود ميزبان يعني شانگهاي SIPG خاتمه يافت و در بازي برگشت نماينده ژاپن موفق به شکست رقيب چيني با نتيجه 1 بر صفر شد.
با مشخص شدن 4 تيم صعود کننده به نيمه نهايي، اين مسابقات طي روزهاي 4 و 5 مهرماه و همينطور 25 و 26 مهرماه پيگيري مي شود تا دو نماينده از شرق و غرب آسيا در نهايت به فينال رقابت ها راه پيدا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا با برتری برابر ازبکستان در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی شود.

به دنبال این پیروزی، کنفدراسیون فوتبال آسیا به پیروزی تیم ملی ایران واکنش نشان داد و نوشت: تیم ملی فوتسال ایران با درخشش باقر محمدی که توانست ۲ ضربه پنالتی را مهار کند راهی دیدار نهایی شد تا برای کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رقابت کند.

شاگردان وحید شمسایی در دیدار نهایی باید روز یکشنبه به مصاف تایلند میزبان بروند.

کد خبر 6089348

دیگر خبرها

  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • صعود ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • واکنش AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • تیم میکس ریکرو ایران از صعود به نیمه‌نهایی بازماند
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا
  • صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود مس رفسنجان به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان