Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار دبيرکل اپسکو ، براي همکاري در پروژه هاي مشترک اين سازمان اعلام آمادگي کرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار با دکتر ژين جون لي دبير کل سازمان همکاري هاي فضايي آسيا و اقيانوسيه ( اپسکو) با اشاره به همکاري هاي دو جانبه ايران و اپسکو ، گفت : ايران از ابتداي تاسيس اين نهاد بين المللي با عضويت در اين سازمان حضور فعالي داشته و برنامه ما ادامه حضور فعالانه در اپسکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات ،مهندس آذري جهرمي با اشاره به فعاليت اپسکو در اشتراک گذاري اطلاعات و داده ، افزود : تلاش اپسکو براي اشتراک گذاري و تعليم گروه هاي مختلف در کشورها بسيار ارزشمند است و نقش مهمي درفعاليت هاي علمي و آموزشي کشور هاي عضو دارد.
مهندس آذري جهرمي با بيان اينکه ، فناوري اطلاعات بر مبناي اشتراک گذاري سرويس ها است ، اظهار داشت : اينکه کشورهاي منطقه بخصوص کشورهايي که از ايران تا چين ادامه دارد در يک تعهد بين المللي منابع خود را به اشتراک مي گذارند ارزشمند است .
وزير ارتباطات تصريح کرد: اين کار باعث صرفه جويي در هزينه ها و افزايش اطلاعات کشورها نسبت به اطراف خود مي شود و ايران بر روي چنين ظرفيتي حساب ويژه اي باز مي کند و آمادگي داريم که پروژه هاي خود را مبتني بر اين همکاري بين المللي توسعه دهيم.
وي افزود : ما آماده هستيم با پيوستن به پروژه APOSOS ( سامانه پايش اپتيکي فضا) امنيت فضايي کشور خود را افزايش دهيم و با اين پروژه ماهواره ها و اجرام فضايي که با امواج فرکانسي قابل پايش نيستند را بتوانيم رصد کنيم .
مهندس آذري جهرمي تاکيد کرد : با شرايط ويژه اي که کشورهاي همسايه و منطقه ما دارند ، اشتراک گذاري اطلاعات و پوشش کامل نسبت به فضاي بالاي کشور براي ما اهميت دارد البته در اين پروژه تلسکوپي در ايران نصب شده است و اطلاعات را دريافت و ارسال کرده و همچنين ازاطلاعات کشورهاي ديگر نيز استفاده مي کنيم .
وي به پروژه DSSP ( پلتفرم اشتراک داده ها ) اشاره کرد و گفت : اين پروژه يکي از برنامه هاي پيشرفته اي است که باعث ذخيره منابع مالي مي شود و به بهبود زندگي مردم و به طور خاص در حوادثي مانند زمين لرزه و سيل کمک مي کند و براي کشورهاي عضو اپسکو که درسوانح طبيعي سهم بيشتري در دنيا دارند ، بسيار مهم است.
وزير ارتباطات تاکيد کرد : ايران آمادگي دارد در اين دو پروژه به صورت خاص همکاري کند و در سايه همکاري بين کشورهاي دوست به يک شرايط مناسب تري در اين حوزه برسيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری

وزارت اقتصاد امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، وزارت اقتصاد امارات روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند.

اولین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در ابوظبی به ریاست عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران برگزار شد.

وزارت اقتصاد امارات در این بیانیه اعلام کرد که هر دو کشور همچنین قصد دارند همکاری های اقتصادی را در بخش هایی از جمله حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست تقویت کنند.

تجارت ایران و امارات به 30 میلیارد دلار می‌رسدفرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

بن طوق در این دیدار گفت: تشکیل اولین نشست کمیته مشتک اقتصادی امارات و ایران منعکس کننده آرمان‌های مشترک ما برای تحکیم روابط اقتصادی موجود و گسترش آنها به بخش‌های آینده است.

بر اساس این گزارش، این توافق در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی به تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای جهان از طریق موافقت نامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) که هدف آن کاهش یا حذف موانع تجاری است، ادامه می‌دهد.

در اولین جلسه کمیته مشترک اقتصادی ایران و امارات، همچنین راه های جدیدی برای تقویت تجارت و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو کشور توافق کردند که گروه های ویژه فنی مشترک برای پیگیری اجرای توصیه‌های این کمیته برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایجاد کنند.

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین موافقت کردند که از توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) حمایت کنند و محصولات آنها را به بازارهای جدید صادر کنند.

آقای بذرپاش روز چهارشنبه در ابوظبی با شیخ منصور بن زاید، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات نیز دیدار کرد.

به گفته خبرگزاری‌های دولتی اماراتف آنها در مورد همکاری دو کشور به ویژه در زمینه گسترش تجارت دوجانبه گفتگو کردند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا