Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ابنا نوشت: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست تخصصی پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی عصر امروز چهارشنبه ـ 22 شهریورماه ـ با موضوع "آسیب شناسی عزاداری" به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن اختری» در ابتدای این نشست اظهار داشت: امام خمینی(ره) اسلام را زنده کرد، اسلام را حیات نو بخشید و اسلام و مسلمانان را عزت داد و عظمت آفرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در این شهر، انتخاب بسیار شایسته و بجایی بوده است. چون در این شهر بنیانگذاران عزای امام حسین(ع) زیاد بودند و شهری ریشه دار است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: موضوع آسیب شناسی عزاداری امام حسین(ع) موضوع مهمی است و به گفتگو تصمیم گیری نیاز دارد. تصمیم گیری در مرحله اول برعهده خود مداحان و ذاکران و واعظان و اهل منبر است. چون بخشی مهمی از آسیب ها در این فضا بوجود می آید.

وی در مورد وسعت و رشد فزاینه عزاداری اباعبدالله در جهان گفت: به لطف خداوند و به برکت خون شهدا و به برکت انقلاب اسلامی و فداکاری های امام خمینی(ره)، امروز مکتب اهل بیت(ع) و پیروان اهل بیت(ع) در دنیا قابل مقایسه با هیچ دوره ای از دوران گذشته نیست.

اختری افزود: حداقل از انقلاب اسلامی تا به امروز حدود صد میلیون نفر به مکتب اهل بیت(ع) گرایش پیدا کرده اند. امروز در تمام دنیا پیروان اهل بیت(ع) حضور دارند؛ هم مهاجرین و هم بومی ها. ما در مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صد و چهل کشور در ارتباط هستیم. با بیش از دو هزار موسسه و جمعیت های اسلامی اهل بیتی مرتبط هستیم و به بیش از 50 زبان کتاب های اهل بیتی ترجمه و در دنیا منتشر می کنیم.

وی ادامه داد: در روز عاشورا در شهر نیویورک، لس آنجلس و شهرهای دیگر هزاران نفر برای عزاداری امام حسین حضور پیدا می کنند. در انگلستان، در آلمان و در دیگر شهرهای اروپا روز عاشورا بیست و پنج تا 30 هزار نفر به خیابان ها برای عزاداری می آیند. در آمریکای جنوبی پرچم های اباعبدالله و کتب اهل بیت ارسال می شود و ما به بسیاری از کشورها پرچم های عزای حسینی را می فرستیم و یا آنها از ما می گیرند و می برند. نه تنها از شیعیان بلکه اهل سنت نیز عزاداری برگزار می کنند. در برخی مناطق کشور اتیوپی مردم در روز عاشورا مثل مجلس عزا می نشینند و به همدیگر تسلیت می گویند و عزاداری می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: کشور بنگلادش از نظر مساحت کوچک است ولی 170 میلیون نفر جمعیت دارد و علاقمند به اهل بیت هستند. مجموعه های سنی بنگلادش موسسه اهل بیت تأسیس کرده اند. یکی از مجموعه های کشور بنگلادش موسسه پنج تن است. مسئول این موسسه به من گفت که در روز عاشورا 40 هزار نفر به خیابان ها برای عزاداری می آیند و من این تعداد را اطعام می دهم. به مسئولش گفتم از ما چه می خواهید؟ گفت که می خواهیم به زیارت عتبات عالیات برویم. 12 نفر از آنها را برای زیارت به عتبات فرستادیم. در کربلا یکی از آنها نمازِ دست باز خواند، یکی از همراهان پرسیده بود چرا این طور نماز می خوانی؟ گفته بود که آدم در خانه اهل بیت(ع) دست بسته نماز بخواند؟!

اختری ادامه داد: در آمریکا و کشورهای دیگر عزادارها تنها ایرانی نیستند. عزاداران بروشورهایی درست می کنند و به عابران می دهند که امام حسین کیست و عزاداری برای چیست. الحمدلله این ها روز به روز در حال رشد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزاداری امروز دشمنان و آسیب هایی دارد. از دشمنان و دوستان به عزاداری آسیب می رسد. باید حواسمان به آسیب ها باشد. اگر حقیقتاً غلام وخدمتگزار این دستگاه هستیم باید به گونه ای حرکت کنیم که به اهل بیت(ع) خدمت کنیم، مولای خود را معرفی کنیم و درست آشنا کرده باشیم. سرور خودمان را خوب بشناسیم و خوب بشناسانیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: برای قصیده کُمیت حکم اعدام صادر کردند و گفتند هر کس هر کجا کمیت را بیابد خون کمیت هدر است و می تواند او را بکشد و جایزه بگیرد. گفته بودند و لو کمیت به کعبه آویزان باشد باید کشته شود. مگر کمیت چه گفته بود که این گونه حکم اعدام علیه او صادر می شود؟ کُمیت قصیده ای گفت که بنی امیه را مفتضح و اهل بیت را معرفی کرد. برای همین امام صادق(ع) به کمیت جایگاه والایی قائل است.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط فعلی دنیا گفت: وضعیت امروزی بسیار حساس است. امروز هیچ جای خصوصی نداریم. این نیست که بگوییم در اتاقی مطلبی به صورت خصوصی بین خودمان بگوییم. این ها آسیب کار ما را زیاد می کند.

اختری درباره آسیب های عزاداری از ناحیه دشمنان گفت: انگلیس دولت استعماری است که حداقل چهارصد سال است علیه منطقه اسلامی توطئه کرده و آن را اجرا می کند. وقتی دولت انگلیس 15 هزار قمه می خرد و در میان عزادارها تقسیم می کند آیا سفارت و دولت انگلیس دلش برای امام حسین سوخته است؟! در انگلیس یک تلویزیون به صورت رسمی به خلفا اهانت می کند. یک نفر این تلویزیون را راه اندازی کرده که در کویت مجله ای داشت که به ام المومنین فحش می داد. این فرد در کویت زندانی شد، سفیر آمریکا وساطت کرد و از زندان بیرون آمد. انگلیس به او پناهندگی داد و تلویزیون اهل بیت(ع) را تاسیس کرد. این ها شیعه و اهل بیت(ع) را تخریب می کنند. به همین خاطر است که مقام معظم رهبری بر جداسازی شیعه واقعی و شیعه انگلیسی تاکید می کند.

وی درباره دشمنی های وهابیت اظهار داشت: یک سری دشمنان ما وهابیت تکفیری است این ها ضد شیعه هستند. وهابیت چندین سال پیش به نجف و کربلا حمله کردند و افراد زیادی را کشتند. همچنین 80 سال پیش قبول ائمه(ع) بقیع را خراب کردند. حرکات این ها ضد شیعه است و رسما گفتند همه شیعه را باید بکشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: گروه دیگر خودمان هستیم. منبری نویسنده، قصیده گو، مداح و همه مبتلا هستیم. مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند و اصرار دارند که مداحان، سخنگویان و روضه خوانان چیزی نگویند که وهن و توهین مذهب و اهل بیت(ع) باشد. دروغ هایی در اشعار آمده که نباید آنها را بگوییم.

وی افزود: در همین اجلاس مداحی گفت که ما به جای اذان در گوش نوزاد ذکر "یاحسین" می گوییم. چه کسی گفته که ما به جای اذان یا حسین می گوییم؟! یا به دوستان تلویزیون گفته ام که وقت اذان ظهر، اذان که تمام می شود نماز امام جماعت را که نشان می دهید با تکبیره الاحرام نمازش را شروع می کند. چه کسی بدون اقامه نماز می خواند؟ تلویزیون باید اقامه را هم نشان دهد. همه فقها اقامه را مستحب موکد می دانند. این را در تمام دنیا نشان می دهند و مخالفان شیعه فکر می کنند که ما اقامه نمی گویم. یا تلویزیون در قرائت دعای کمیل افرادی را نشان می دهند که دور حرم حضرت علی می گردند. در حالی که دعای کمیل زیارت امام علی نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان گفت: یکی از آسیب ها تهی شدن عزاداری ها از مغز و رسالت حسینی است امام حسین برای قرآن و امر به معروف قیام کرد. باید از خودمان بپرسیم که آیا در ده روز محرم، ده جوان هدایت می شوند؟ اگر توانستیم در مجلس خود یک بی نماز را نمازخوان کنیم باید بدانیم مداحی مان موفق بوده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود