Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:39:35 GMT

41 کامیون حامل مواد غذایی وارد شهر دیر الزور سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۵۰۸۸

41 کامیون حامل مواد غذایی وارد شهر دیر الزور سوریه شد

تهران – ایرنا – منابع خبری شامگاه چهارشنبه گزارش دادند که 41 کامیون حامل مواد غذایی برای مردم دیرالزور وارد این شهر شده است.

به گزارش پایگاه خبری العهد از سوریه، این کامیون ها حامل مواد غذایی و میوه و تره بار از سوی وزارت تجارت سوریه برای مردم این شهر ارسال شده است.
نخستین یگان های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت سه شنبه 14 شهریورماه وارد مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور شدند و محاصره این شهر شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و شهر دیر الزور در کرانه رود فرات واقع شده است.
شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش بود و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شد.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد

حمید سهراب‌پور فوق تخصص ریه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به برخی اخبار در رابطه با استفاده از گاز خنده برای قلیان اکسیژن و ... گفت: این موضوع مورد تکذیب پژوهشگران این طرح قرار گرفت، اساسا گاز خنده دارویی است که برای بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد و جای دیگری مصرف ندارد و فکر نمی کنم که وزارت بهداشت چنین اجازه‌ای حتی در مرحله تحقیقاتی داده باشد استفاده از چنین گازی برای چنین مصرفی یک اقدام غیر علمی است.

او همچنین در رابطه با ادعای برخی افراد برای استفاده از قلیان بدون استفاده از زغال و آتش برای بهبود عملکرد ریه نیز گفت: استفاده از چنین قلیانی برای بهبود عملکرد ریه نیز مبنای علمی ندارد چرا که اصلا اثر مثبتی ندارد و تنها ممکن است اثر روحی برای مصرف کنندگان داشته باشد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اساسا هرنوع دودی اعم از دود اسپند تا دود خودرو و ... برای ریه ضرر دارد، گفت: امروزه گرایش به قلیان در بین جوانان افزایش پیدا کرده است که آسیب آن بسیار بیشتر از سیگار است. حجم دودی که با هربار استنشاق دودی که از طریق قلیان وارد ریه افراد می‌شود با مصرف یک پاکت سیگار است.

سهراب‌پور بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به استفاده از مواد شیمیایی برای خوشبو کردن تنباکوی قلیان، دود آن به شدت آغشته به مواد سمی و خطرناک است و بدتر از سیگار اثر سرطان‌زایی دارد. همچنین لوله و شلینگ قلیان محلی برای رشد انواع میکروب، قارچ و باکتری است و با توجه به مصرف اشتراکی قلیان خطر بیماری‌زایی برای بسیاری افراد دارد.

این فوق تخصص ریه همچنین در رابطه با مصرف انواع ویپ، پاد و سیگارهای الکترونیکی نیز گفت: این وسایلی که در داخل کشور با توجه به اعلام وزارت بهداشت از طریق قاچاق و غیر قانونی وارد کشور شده‌اند. فارغ از این موضوع حتی اگر این وسایل به صورت قانونی وارد کشور می‌شدند و استانداردهای لازم هم را عم رعایت می‌کردند، باز هم مصرف آنها عوارض خاص خود را دارند این مسأله ثابت شده که جویس‌های مورد استفاده در انواع ویپ و پاد نیز آلوده به مواد شیمایی بوده و آسیب‌رسان هستند و باید جلوی مصرف آن گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد