Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:32:56 GMT

روش هايي ساده براي مديريت زمان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۵۹۰۴

خبرگزاري آريا - روزنامه آرمان امروز: روش‌هاي ساده اي وجود دارد که افراد مي‌توانند با به کار گرفتن آنها، حداکثر استفاده از زمان کاري خود را داشته باشند و در پايان روز تمامي وظايف کاري خود را به انجام برسانند. روش‌هاي ساده و کوتاهي را براي مديريت زمان به شما نشان مي‌دهيم:

زمان‌هاي کوتاه براي استراحت
سعي کنيد زمان‌هاي کوتاهي را در طول روز مشخص کنيد و از پشت ميز کارتان و فضاي کاري کمي دور شويد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين زمان به استراحت جزئي و تلاش براي کسب تمرکز دوباره بپردازيد.
جلسه‌هاي غير ضروري را حذف کنيد
همه افراد مي‌دانند که زمان زيادي از طول يک جلسه کاري، هدر مي‌رود. بهتر است تنها در جلساتي شرکت کنيد که حتما به آنها نياز داريد يا مدير شما به شما دستور شرکت در جلسه را داده است. اگر به عنوان يک مدير فعاليت مي‌کنيد، بهتر است زمان بندي مناسبي براي برگزاري جلسات داشته باشيد.
همه کارها را با هم انجام ندهيد
سعي نکنيد همه کارها را با هم انجام دهيد. براي افزايش تمرکز بايد زمان خاصي را براي هر وظيفه يا پروژه اختصاص دهيد. مهارت‌ها و علايق خود را کشف کنيد و تنها کارهايي را انجام دهيد که با آنها همخواني دارند.
آيا مي‌توان زمان را متوقف کرد؟
شايد لازم است براي پياده سازي آنچه که به مديريت زمان تان کمک مي‌کند، به چند نکته کلي توجه کرده و آنها را در زندگي تان لحاظ کنيد.
کارهايتان را فهرست کنيد
کارهاي فردايتان را روي يک کاغذ به ترتيب اهميت و زماني که بايد به انجام برسند، فهرست کنيد. دور کارهايي که مي‌توانيد در آن روز انجام ندهيد يا اينکه به پايان رساندنشان را به عهده فرد ديگري بگذاريد خط قرمز بکشيد. يادتان نرود که شما مسئول انجام همه کارها نيستيد و همين که در هر روز سه کار مهم را انجام دهيد، عالي است.
خواب ناکافي ممنوع
خواب ناکافي، نه تنها در درازمدت مي‌تواند سلامت جسم و روانتان را با مشکلات بسيار مواجه کند، بلکه حتي در همان روز هم قدرت مغزتان براي پردازش اطلاعات و تمرکز کردن را پايين مي‌آورد و شمارا کند و کم دقت مي‌کند. اگر مي‌خواهيد به همه کارهايتان برسيد، شب‌ها هفت ساعت بخوابيد و در ميانه روز هم خود را به يک چرت 20 دقيقه اي مهمان کنيد تا مغزتان با آمادگي بيشتري برنامه‌هايتان را اجرا کند.
عادت ديگران را کپي نکنيد
به جاي کپي کردن عادت‌هاي ديگران، راهي مخصوص به خودتان را براي حل مساله پيدا کنيد. نمي‌گوييم از شکست‌ها و پيروزي‌هاي ديگران درس نگيريد، قرار نيست شما همه چيز را از روي نقطه صفر شروع کنيد، اما نبايد به خاطر توجه کردن به تجربه‌هاي ديگران، نوآوري را کنار بگذاريد و از کشف کردن دست برداريد.
لقمه را دور سرتان نچرخانيد
براي کوتاه کردن مسير انجام کارها، بايد کارهاي مشابه را همزمان با هم انجام دهيد. براي مثال اگر هم بايد غذا درست کنيد و هم کابينت‌ها را مرتب کنيد، در فاصله سرخ شدن پياز مي‌توانيد يکي از کابينت‌ها را مرتب کنيد و وقتي غذا مشغول دم کشيدن است هم سراغ ديگري برويد. اين الگو را مي‌توانيد به همه کارهايي که در طول روز موظف به انجامشان هستيد، تعميم دهيد.
زمان‌هاي آزاد
هميشه زمان‌هاي آزادي وجود دارند که موفق‌ها مي‌توانند از آن سود ببرند. حتي زمان صرف شده در ترافيک هم مي‌تواند با گوش کردن به يک سي دي آموزشي سپري شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد، اظهار داشت: در بارش‌های اخیر نیروهای راهداری بیش از ۳۸ مورد ریزش‌برداری را در سطح جاده‌های فرعی و اصلی استان انجام داده‌اند.

وی گفت: براساس رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان و همچنین طبق گزارشات ارسالی از ادارات تابعه در ۱۲ محور از شهرهای این استان شبانه روز گذشته بارش باران گزارش شده است.

وی به فعالیت و استقرار ۱۶ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۵۶ نیروی راهدار با ۳۱ دستگاه ماشین آلات برای انجام این ریزش‌برداری‌ها به‌کارگیری شد.

چشمه خاور ادامه داد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود پیش از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان به سامانه اطلاع‌رسانی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان مراجعه نمایند.

کد خبر 6096608

دیگر خبرها

  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد