Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@14:03:34 GMT

صدور حکم توقف فعالیت برای 29 واحد آلاینده

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۶۰۲۴

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری ضمن اشاره به اینکه تاکنون موردی مبنی بر تخلف مراکز معاینه فنی نداشته‌ایم، گفت: حکم توقف فعالیت برای ۲۹ واحد متخلف شهرستان صادر شده است.

زهره عبادتی در گفت و گو با ایسنا از رای دستگاه قضایی برای واحدهای متخلف شهرستان ری خبر داد و اظهار کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری در سال ۹۵ از چند واحد متخلف چربی‌سوزی شکایت کرده بود که طی روزهای اخیر حکم توقف فعالیت ۲۹ واحد از آن‌ها صادر شده است همچنین دو مورد نیز تخریب برای واحد ذوب شیشه و استخوان‌سوزی صادر شده است که از روز شنبه( ۲۵ شهریور) اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۳ واحد صنفی و صنعتی پایش شده‌اند، گفت: در همین مدت ۱۷۲ مورد اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر شده است.

عبادتی با اشاره به اینکه ۴۲ واحد در مرحله پیگیری قضایی هستند و به دادگاه معرفی شده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ مورد نمونه‌برداری از واحدهای صنعتی داشته‌ و آن‌ها را آنالیز کرده‌ایم همچنین هفت واحد متخلف که به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌توجهی کرده اند جمع‌آوری وشش واحد دیگر نیز پلمب شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری افزود: برخی از واحدهای متخلف که اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند رفع آلایندگی کرده و به برخی دیگر برای رفع آلایندگی مهلت داده شده است چنانچه به اخطاریه‌ها بی‌توجهی کنند با روش‌های قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: پنج مرکز معاینه فنی فعال در شهرستان ری داریم که پایش دوره‌ای آن‌ها انجام می‌شود. به طور مثال در مرکز معاینه فنی چند خودرو را به صورت رندوم سنجش می‌کنیم و نتایج را با استانداردها تطابق می‌دهیم و عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در مجموع عملکرد مراکز معاینه فنی مثبت بوده است.

عبادتی در پایان اظهار کرد: بیشتر شکایت‌های مردمی که به اداره محیط زیست شهرستان ری می‌رسد در زمینه تخلف واحدهای ریخته‌گری، سنگبری و واحدهایی است که با پسماند سوزی سبب آلودگی هوا می‌شوند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن

 
حامد ریگی  بیان کرد: باتوجه‌به تأکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن باهدف خانه‌دارشدن اقشار کم‌درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد طوری که در گام نخست زمین موردنیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تأمین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام است و هم‌زمان برای هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان تصریح کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌صورت ویلایی و در شهر سراوان به‌صورت دوطبقه در دستور کار قرار دارد و هم‌زمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

ریگی با بیان اینکه امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند