Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهراضی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین شهر و میمه گفت: سومین جشنواره انگور، گردشگری و بومگردی روستای حسن رباط در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در روستای حسن رباط برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازشاهین پرس؛رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه از برگزاری جشنواره انگور روستای حسن رباط خبر داد و گفت: سومین جشنواره «انگور و بومگردی» حسن رباط بخش میمه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد چهراضی با اشاره به جمعیت یک هزار و ۷۰۰ نفری روستای حسن رباط، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه بوم گردی منطقه عنوان کرد و افزود: گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه و رونق اقتصادی می تواند نقش بسزایی در اشتغال افرینی و رسیدن به درآمد پایدار جوانان بسیار موثر باشد.

وی توسعه بومگردی و گردشگری، معرفی نمونه های گیاهی و جانوری منطقه، برداشت و معرفی انگور به عنوان اصلی ترین محصول این منطقه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شاهین شهر و میمه افزود: در سال نخست برگزاری جشنواره انگور با استقبال حدود پنج هزار نفری از جشنواره روبرو بودیم که این استقبال در دوره دوم به هفت هزار نفر افزایش یافت که این تعداد گردشگر از استان‌ها و شهرهای مختلف ایران برای حضور در این جشنواره به روستای حسن رباط سفر کرده و با بسیاری از ظرفیت‌های این روستا آشنا شدند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری طبیعی در این روستا اظهار کرد: روستای نمونه گردشگری حسن رباط در شمالی‌ترین منطقه شهرستان شاهین شهر و میمه واقع شده که به لحاظ آب و هوایی، تنوع پوشش گیاهان دارویی و کلکسیونی از گونه‌های آهو در شرایط نسبتاً مناسبی قرار دارد.

چهراضی افزود: جشنواره انگور روستای حسن رباط با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری، فرمانداری، بخشداری، شورای اسلامی و دهیاری روستای حسن رباط برگزار می شود

وی خاطرنشان کرد: سومین جشنواره انگور، گردشگری و بومگردی روستای حسن رباط همزمان با شروع برداشت انگور از تاکستان های منطقه در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در تالار بزرگ روستای حسن رباط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره افتخار من


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: موضوع این جشنواره بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود.
سرهنگ پژمان افزود:هدف از برگزاری این جشنواره ارتباط پیشکسوتان دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
وی اضافه کرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۷ اثر به این جشنواره ارسال که ۹۱ اثر آن در بخش صوتی،۵ اثر در بخش خاطره گویی و یک اثر در بخش عکس نوشته بود
سرهنگ پژمان گفت: امروز همزمان در سراسر کشور از ۱۳ اثر برتر ملی تجلیل شد که یک اثر آن در بخش عکس نوشته، اثر فاطمه خدا خواست از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دیگر خبرها

  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود