Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@07:05:51 GMT

طرح جامع کلانشهر اراک نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۶۷۶۳

طرح جامع کلانشهر اراک نیازمند بازنگری است

عزیز فیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع کلانشهر اراک در سال ها پیش تهیه شده و در نشست شورای برنامه ریزی استان مورد نقد و بررسی همه دستگاه های اجرایی قرار گرفته است و نواقص و کاستی های موجود در این طرح باید در اسرع وقت از سوی مشاور ذیصلاح اصلاح شود.
وی بیان کرد: گسترش محیط شهری کلانشهر اراک لزومتصویب هر چه زودتر این طرح را در شورای برنامه ریزی استان ضروری کرده و این مصوبه باید در کمترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی طرح 55 متری(بزرگراه امیرکبیر) را یکی از مشکلات اساسی در طرح جامع کلانشهر اراک دانست و گفت: مشاور طرح جامع کلانشهر اراک باید علاوه بر ارائه دقیق مزایا و معایب اجرای طرح 55 متری پیشنهادات جایگزین را نیز مورد مطالعه قرار دهد و برای تصویب در شورای برنامه ریزی استان ارائه کند.
وی تصریح کرد: بیش از 14 سال از انجام مطالعات اولیه طرح 55 متری اراک می گذرد و دستگاه های متولی از قبیل شهرداری و شورای اسلامی شهر به دلیل هزینه بالای اجرای این طرح توان انجام آن را ندارند و از طرفی نیز ساکنان محدوده و حریم این طرح نیز از بلاتکلیفی گلایه دارند.
فیلی با بیان اینکه طول خیابان 55 متری اراک از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی حدود 2 کیلومتر طراحی شده، اظهار کرد: اعتبار برآورد شده برای ساخت این بزرگراه بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: انجام این طرح عمران شهری با این هزینه سنگین باید دارای توجیه اقتصادی و از همه مهمتر اثربخشی عملی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.
طرح جامع کلانشهر اراک پس از تصویب در شواری برنامه ریزی استان به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارجاع می شود که با تصویب آن شورا به شهرداری و دستگاههای ذیربط ابلاغ و ملاک عمل شهرداری و سایر دستگاهها برای اجرای طرح های پایین دستی خواهد بود.
پروژه 55 متری از سال 1383 در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد که به دلیل نبود ردیف اعتباری و کمبود منابع مالی برای تملک عرصه های مردمی با کندی و تعلل همراه است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: با به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد به بخش ملی، شهرسازی و حوزه پسماند به این سامانه متصل شده است.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم از طراحی و به‌روزرسانی تحلیل سامانه جامع درآمد خبر داد و اظهار کرد: سامانه درآمد گذشته با توجه به نیازهای جدید، پاسخگوی امور نبود.

وی افزود: به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم پیشنهاد شد تا با طراحی سامانه جامع درآمد و اتصال به مرکز داده شهرسازی، فرایندهای مالی را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه بخش چک‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های این سامانه است، خاطرنشان کرد: ثبت چک بخش بسیار مهم و پر چالشی بود که از دی سال ۱۴۰۲ این بخش اجرا شد و بخش‌های دیگر این سامانه همچون بخش بودجه، کمسیون ماده ۷۷، عوارض شغلی و صنفی و سایر بخش‌های برای اجاره در حال راه‌اندازی است.

وحیدنیا مهم‌ترین بخش‌های این سامانه را اصناف، مشاغل و چک دانست و عنوان کرد: در حوزه‌های پسماند نیز اقداماتی انجام شده و سازمان مدیریت پسماند نیز به این سامانه متصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال به سامانه سرای هشت و شهرسازی انجام و تکمیل شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا سه ماه آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این سامانه باشیم و بتوانیم به بخش‌های دیگر شهرداری و دیگر فرایندهای مالی متصل شویم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه دیگر کار به صورت دستی انجام نمی‌شود و همه چیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: بخش دیگر مربوط به شهروندان است، برای مثال در بخش اصناف و مشاغل قبوض صادر می‌شد اما در حال حاضر به صورت الکترونیکی در بازه‌های زمانی خاص به مودیان ارسال می‌شود.

کد خبر 744826

دیگر خبرها

  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • پاسخ مقتدرانه سپاه ابهت پوشالی صهیونیست‌ها را فرو ریخت
  • خارج کردن جسد مرد ۴۲ ساله از چاهی با عمق ۲۰ متر در اراک
  • جسد مرد ۴۲ ساله از چاه ۲۰ متری بیرون کشیده شد
  • به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم