Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@06:38:27 GMT

دغدغه‌های جوانان شهر ما، تجملات و زرق‌ و برق دنیاست

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۶۷۷۱

دغدغه‌های جوانان شهر ما، تجملات و زرق‌ و برق دنیاست

امروزه بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های جوانان شهر ما به دلیل وابسته شدن به تجملات و زرق‌وبرق دنیاست. دختران و پسران زیادی هستند که به خاطر افکار تجملاتی ازدواج نمی‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیرغار؛ خانم امیدی در یادداشتی نوشت:خانم امیدی در یادداشتی نوشت:

امروزه بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های جوانان شهر ما به دلیل وابسته شدن به تجملات و زرق‌وبرق دنیاست، دختران و پسران زیادی هستند که به خاطر افکار تجملاتی ازدواج نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از دختران سال‌های زیادی عقد کرده باقی می‌مانند تا جهیزیه‌های تجملاتی و فراتر از توان مالی خانوادگی‌شان را تهیه کنند و پسرانی که سال‌ها برای هزینه‌های جانبی جشن عروسی و تهیه خانه‌ای تلاش می‌کنند.

متأسفانه مدت‌هاست از اصل زندگی‌مان جدا مانده‌ایم و وابسته به فرعیات شده‌ایم. اهدافمان برای زندگی کردن تغییرات زیادی کرده و راهمان را گم‌کرده‌ایم.

دوست دارم در مورد معضلی صحبت کنم که مربوط به دوره خاصی از زندگی نیست و می‌تواند در هر زمانی افراد را دچار مشکل سازد، یکی از نکات منفی که می‌تواند در پیر و جوان و یا زن و مرد وجود داشته باشد پدیده زشت چشم و هم‌چشمی و یا دهن‌بینی است. یعنی فرد بر اساس حرف و یا نظر دیگران اعمال و گفتار خود را برنامه‌ریزی می‌نماید. و ازآنجاکه ایده‌ها متفاوت است باعث ایجاد سردرگمی و اضطراب و مشکلات عدیده د دیگری می‌شود. پدیده زشت چشم و هم‌چشمی بیشتر برمی‌گردد به ذات و شخصیت درونی یک انسان.

بیشترین ضعف‌ها جنبه‌های روحی و روانی و حتی مادی دارد

اصولاً افرادی که دارای ضعف و یا نقصان هستند بیشتر دچار این مشکل می‌شوند، این ضعف‌ها بیشتر شامل جنبه‌های روحی-روانی و شخصیتی و حتی مادی می‌تواند باشد. فردی که دارای ضعف است و از طرفی اعتمادبه‌نفس هم ندارد برای سرپوش نهادن بر ضعف‌های خود و پنهان کردن آن‌ها بیشتر سعی می‌کند که با تقلید از دیگران خود را شبیه آن‌ها سازد تا کمتر مقایسه شود و افراد دهن بین اصولاً چون اعتمادبه‌نفس ندارند همیشه نگران نظر دیگران هستند که مبادا اعمال آن‌ها ازنظر دیگران ناخوشایند و یا زشت جلوه کند لذا به خاطر حرف مردم خود و شاید حتی دیگران را به‌ زحمت بیندازند.

برای من ثابت‌شده افرادی که اعتمادبه‌نفس ندارند و ضعف‌های شخصیتی در زندگی مادی یا معنوی خود دارند بیشتر تحت تأثیر مردم هستند و این به سبب آن است که جرات روبرو شدن با ضعف‌های خود را ندارند زیرا کسانی که جرات مواجه‌ شدن با ضعف خود را داشته باشند درصدد رفع آن می‌کوشند و از طرفی افراد ضعیف دوست دارند دیگران متوجه نقاط ضعف آن‌ها نشوند لذا سعی در همسوسازی خود با دیگران می‌کنند. به این عمل – چشم‌ و هم‌چشمی و یا دهن‌بینی گویند که امیدوارم هیچ‌کس د چار آن نشود، زیرا بسیاری از مشکلات را دیده ام که فقط ریشه در این معضل داشته است اگر شما هم کمی در اطراف خود دقت کنید از این دست مشکلات را خواهید دید، پس باید در ابتدا سعی کنیم از لحاظ شخصیتی خودمان را بسازیم تا درگیر مشکلات بعدی نشویم زیرا بعضی از مشکلاتی را که در زمان مراسم ابتدایی ازدواج ممکن است ایجاد شود می‌توان ناشی از معضل چشم‌وهم‌چشمی دانست.

افرادی را می‌شناسم که ماه‌ها وقت خود را صرف پیدا کردن حلقه ازدواج نموده‌اند!

حلقه ازدواج به نظر من یک نشان مقدس است که افراد تا زمانی که در بین‌شان عشق باشد هرگز دوست ندارند آن نشان را از دست بدهند حتی دیده‌شده در سخت‌ترین شرایط مردم طلا یا جواهرات خود را برای رفع مشکل‌شان فروخته‌اند ولی هرگز حاضر نیستند حلقه خود را بفروشند پس با این اوصاف حلقه به‌عنوان یک سرمایه مادی نمی‌تواند باشد و فقط یک سرمایه معنوی تلقی می‌شود لذا واقعاً کار عبث و بیهوده‌ای است که انسان مبلغ زیادی را صرف خرید حلقه کند زیرا می‌تواند از سرمایه خود در جای بهتری استفاده کند که شاید در آینده هم بکارش آید.

بسیاری از گرانی‌ها را خود ما مردم به وجود می‌آوریم

یکی دیگر از مواردی که باعث اضطراب و تشویش بخصوص خانم‌ها می‌شود مسئله لباس و گل و آرایشگاه است که متأسفانه هم هزینه‌بر هستند و هم باعث ایجاد اضطراب می‌شوند که هر دو این دو جنبه در حالات روحی روانی اثر گذاشته و باعث می‌شود نشاط و شادمانی عمیق و واقعی را حس نکنیم که ان‌شاءالله در آینده در مورد شادمانی و نشاط واقعی بحث خواهیم کرد.

همان‌طور که گفتم بعضی‌ها چون اعتمادبه‌نفس ندارند و کمالات و زیبایی‌های خود را نمی‌بینند و از طرفی می‌خواهند شب عروسی‌شان در نظر مردم ایده‌آل جلوه کنند لذا برای بهتر نمایاندن خود بیشتر به لباس و یا آرایش خود اهمیت می‌دهند. و این در بسیاری از موارد دیده‌شده که با حساسیت‌های بی‌مورد و زیاده از حد خود و دیگران را معذب کرده‌اند. من نمی‌گویم اصلاً به این موارد توجه نشود و تفریط کنید من می‌گویم افراط نکنید و حساسیت زیاد به خرج ندهید و بدانید میهمانی ازدواج هم مثل بقیه میهمانی‌ها است و خود را معذب نکنید و سعی کنید از لحظات خود بیشترین استفاده را در ایجاد خاطرات خوش بنمایید.

از طرف دیگر اگر چنین کنید بسیاری از هزینه‌ها هم کاسته می‌شود زیرا باور کنید بسیاری از گرانی‌ها را خود ما مردم به وجود می‌آوریم. ما هستیم که برای بسیاری از هنرها قیمت می‌گذاریم. یک نقاش و یا یک مجسمه‌ساز که خود به‌تنهایی یک اثر هنری زیبا را خلق می‌کند شاید برای فروش اثر خود مدت‌ها باید منتظر بماند چون مردم می‌گویند مثلاً این تابلو یا مجسمه گران است ما توان خرید نداریم. ولی همین مردم حاضرند صدها هزارتویمان پول بدهند که فقط برای چند ساعت یک آرایشگر آن‌ها را آب و رنگ کند! مگر یک آرایشگر چقدر وقت صرف می‌کند؟ و یا چه مقدار وسیله هزینه می‌کند؟ درست است که کار یک آرایشگر هم یک نوع هنر است ولی هنر او فقط رنگ دادن به چهره‌ای است که خالقش کس دیگری است . پس سعی کنیم برای هر کاری به‌اندازه قدر و منزلتش بها بپردازیم نه بیشتر!

البته بازهم می‌گویم من این مسائل را بیشتر در مورد افرادی می‌گویم که خود را به‌زحمت می‌اندازند. زیرا متمولین که چندان مشکلی ندارند ولی افرادی هستند که به خاطر یک‌شب خود را مقروض می‌کنند و در عوض ماه‌ها و یا سال‌ها باید قسط وام بپردازند روی سخن من با این دسته از مردم است که به خاطر حرف دیگران خود را د جار زحمت می‌کنند. یک پیشنهاد هم برای متمولین دارم ای‌کاش آن‌ها نیز مراسمشان را ساده برگزار می‌کردند تا یک بدعت نو بگذارند که این امر ثواب هم داشت زیرا همه می‌گویند فلانی داشت و نکرد چه لزومی دارد ما بکنیم. و از طرفی اگر متمولین هم ساده برگزار کنند می‌توانند هزینه‌های خود را صرف امور مهم‌تر و افزایش سرمایه بکنند و یا اگر دوست هم دارند هزینه کنند خوب است که آن را صرف مسافرت‌های داخلی یا خارجی نمایند زیرا واقعاً راست گفته‌اند که سفر کردن انسان را می‌سازد و تجارب ارزنده‌ای را می‌توان درس‌تر به دست آورد.

البته ساده زیستی زویایی است که باید باهمت والای همه تحقق یابد. و نیازمند یک تحول بنیادی در زندگی و فرهنگ مردم دارد. و اگر مردم مزایای ساده زیستی را بدانند و ایمان پیدا کنند در پرتو سادگی می‌توان به آرامش خیال رسید دیگر هرگز به دور تجملات نمی‌روند. به امید آن روز.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند

به گزارش جماران؛ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان گفت: مسئله‌ی غزه، امروز مسئله‌ی اول دنیاست. در سطح بین‌المللی هر کار هم که میکنند صهیونیست‌ها و پیشتیبانان آمریکایی‌ و اروپایی‌شان که مسئله‌ی غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند، نمی‌توانند. خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ هر روز - امروز باز در خبرها می‌خواندم چند دانشگاه دیگر اضافه شدند - در استرالیا،‌ در اروپا، کشورهای مختلف اروپایی، یعنی ملتها نسبت به مسئله‌ی غزه حساسند. مسئله‌ی اول دنیاست این مسئله. نباید بگذاریم این مسئله از نگاه عمومی بین‌المللیِ مردم دنیا خارج بشود، از این «مسئله‌ی اول» بودن خارج بشود، باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند. ۱۴۰۳/۲/۱۲

 

رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند

 دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: مسئله‌ی غزه، امروز مسئله‌ی اول دنیاست. در سطح بین‌المللی هر کار هم که میکنند صهیونیست‌ها و پیشتیبانان آمریکایی‌ و اروپایی‌شان که مسئله‌ی غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند، نمی‌توانند. خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ هر روز - امروز باز در خبرها می‌خواندم چند دانشگاه دیگر اضافه شدند - در استرالیا،‌ در اروپا، کشورهای مختلف اروپایی، یعنی ملتها نسبت به مسئله‌ی غزه حساسند. مسئله‌ی اول دنیاست این مسئله. نباید بگذاریم این مسئله از نگاه عمومی بین‌المللیِ مردم دنیا خارج بشود، از این «مسئله‌ی اول» بودن خارج بشود، باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.

این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.

آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند. ۱۴۰۳/۲/۱۲

 

 رهبر انقلاب: توانمندسازی معلمان از لحاظ معیشتی همیشه مورد تأکید است و دولت باید تلاش لازم را انجام دهد

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:

سرفصل دوم، مسئله‌ی توانمندسازی معلمان است. توانمندسازی دوجور است: یکی، از لحاظ مسائل معیشتی و مادّی و اینهاست این همیشه مورد تأکید ما بوده و دولت در حدّ امکاناتش تلاش لازمی در این زمینه باید انجام بدهد.

اما توانمندسازی یک بعد دیگر هم دارد که آن عبارت است از اینکه معلم از نیروی معنوی خود، یعنی آن عشقی که در درون وجود انسان هست بطور طبیعی به تعلیم به تربیت، از آن استفاده کند و از معلومات لازم و نیازهای لازم و تجربه‌های لازم استفاده کند برای اینکه کار معلمی را قوام بدهد. اگر ما بخواهیم جامعه‌ی معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

روز دوازدهم اردیبهشت برای ما یک فرصت است که عرض اخلاصی بکنیم به جامعه‌ی معلمین کشور. هم تشکر کنیم، هم عرض ارادت کنیم، هم در حد توان تکریم زبانی از معلمان عزیزمان بکنیم.

«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» همه باید از معلمین شکرگزار باشند. شما هستید که فرزندان ما را تربیت میکنید، تعلیم میدهید و آنها را برای زندگی دوران عمرشان آماده میکنید.

همه‌ی ملت در هر رتبه‌ای، در هر شغلی باید از معلمین تشکر کنند. ۱۴۰۳/۲/۱۲

 

 رهبر انقلاب: توانمندسازی معلمان از لحاظ معیشتی همیشه مورد تأکید است و دولت باید تلاش لازم را انجام دهد

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:

سرفصل دوم، مسئله‌ی توانمندسازی معلمان است. توانمندسازی دوجور است: یکی، از لحاظ مسائل معیشتی و مادّی و اینهاست این همیشه مورد تأکید ما بوده و دولت در حدّ امکاناتش تلاش لازمی در این زمینه باید انجام بدهد.

اما توانمندسازی یک بعد دیگر هم دارد که آن عبارت است از اینکه معلم از نیروی معنوی خود، یعنی آن عشقی که در درون وجود انسان هست بطور طبیعی به تعلیم به تربیت، از آن استفاده کند و از معلومات لازم و نیازهای لازم و تجربه‌های لازم استفاده کند برای اینکه کار معلمی را قوام بدهد. اگر ما بخواهیم جامعه‌ی معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم. ۱۴۰۳/۲/۱۲

 

 رهبر انقلاب: اگر نوجوان، مصالح و مسائل مورد نیاز کشور و جبهه دوست و دشمن را بشناسد، تبلیغات میلیاردی دشمنان خنثی خواهد شد

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:

معاونت پرورشی یکی از مهم‌ترین بخشهای آموزش و پرورش هست. اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوانها جلوگیری کند.

یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی است. نوجوانی که ما در آموزش و پرورش داریم، مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبهه‌ی دوست و دشمن کشورشان را بشناسند، مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، دیگر تبلیغات دشمنان و این‌همه تلاش میلیاردی که دارند میکنند برای تبلیغات و اینها و گمراه کردن افکار عمومی کشور دشمنان دارند انجام میدهند، خنثی خواهد شد.

اگر نوجوان ما در این زمینه پیشگیری بشود، پیشگیری بشود، به تعبیر رایج واکسینه بشود از لحاظ فکری، این تبلیغات دشمنان خنثی خواهد شد.  ۱۴۰۳/۲/۱۲

 

  رهبر انقلاب: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند! جوری به این سند عمل کنید که در تمام سطوح اثربخش باشد

 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: یک سرفصل که از همه مهمتر است مسئله‌ی تحوّل است. ما چند سال در گذشته این سند تحوّل را گذاشتیم در کشو، درش را هم بستیم، هیچ تحرّکی انجام نگرفت، ضرر کردیم. 

حالا بحمداللّه شنیدم که سند مورد بازنگری قرار گرفته، که رو به اتمام است، در حال نهایی شدن است. نقشه‌ی راه برای اجرای آن آماده شده.

این سند را جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. نگذارید وقفه ایجاد بشود. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود. ۱۴۰۳/۲/۱۲

 

تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است