Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی از  بهره‌ برداری از پایگاه خواجه دیزج و اسپیران در هفته اورژانس خبر داد و گفت: یکی از پایگاه های پرتردد، پایگاه خواجه دیزج است که واقع در جاده ابریشم و منطقه ارسباران بوده و دومین پایگاه واقع در منطقه اسپیران است.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح برنامه های هفته اورژانس در استان اظهار کرد: به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک پایگاه فوریت ‌های پزشکی وجود داشته باشد که پس از افتتاح این دو پایگاه در تبریز به پوشش ۶۸ درصدی خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی گفت: آموزش اورژانس یار، یکی از مهمترین برنامه های این مرکز در راستای رویداد تبریز 2018 است، این طرح برای نخستین بار در کشور با کمک گرفتن از کتابچه و پکیچ های طراحی شده،  در ماه های آتی به مرحله اجرایی خواهد رسید.
 
 
وی افزود: نخستین فاز این پروژه ویژه 18 هزار نفر دانش آموز پایه نهم مدارس و دو هزار نفر مربیان سلامت و آمادگی جسمانی خواهد بود که در فازهای بعدی سایر ارگان‌ ها و پلیس راهور به جهت آموزش عمومی مدیریت اولیه صحنه بحران از جمله احیای پایه (احیای قلبی و عروقی) و نحوه رهاسازی مصدوم مد نظر قرار گرفته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به سایر برنامه های این مرکز در راستای تبریز 2018 ادامه داد: دومین پروژه مختص تبریز ۲۰۱۸ آموزش زبان خارجی برای تکنسین و اپراتورهای مرکز است، در این راستا اولین جلسه کلاس آموزش زبان انگلیسی هفته گذشته آغاز شده و تا سال 2018 ادامه خواهد داشت که هدف از این کلاس ها پرداختن به نحوه شرح حال گیری، صحبت با مصدوم و همراه بیماران است.

وی در ادامه به سومین پروژه از طرح های اورژانس استان برای تبریز 2018 اشاره کرد و  گفت: تمامی آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی استان مجهز به دستگاه شُک برای امداد رسانی به مصدومین هستند که این طرح از مدتی قبل آغاز شده بود در سال جاری تکمیل خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث ‌وفوریت ‌های پزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص دستگاه های شُک، گفت: با همکاری شورای شهر و شهرداری تبریز از دیگر اقدامات مهم مرکز، درخواست تهیه دستگاه اتوماتیک شُک AED جهت نصب در مراکز پر تردد و پر ازدحام از جمله مراکز خرید و بازار ها، ائل گولی و میدان ساعت و... است. این دستگاه به هنگام آنالیز به طور اتوماتیک شک وارد می کند که البته آموزش بهره ‌برداری از آن نیز به صورت همگانی توسط صداوسیما انجام خواهد شد.

رحمانی اظهار کرد: طبق ارزیابی های انجام شده در کل دنیا، در حملات ایست قلبی اگر شک در دقایق اولیه به مصدوم داده شود، میزان بقای و ترخیص بیمار بسیار بالا می رود.

وی با اشاره به استقرار 102 پایگاه اورژانس در سطح استان گفت: از این تعداد 22 پایگاه در تبریز مستقر است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث‌ وفوریت ‌های پزشکی استان با بیان اینکه سه دستگاه موتور امدادی در مرحله خرید است،  بیان کرد: در راستای خدمات رسانی اورژانس به بازار سرپوشیده تبریز دو دستگاه مینی ‌آمبولانس برای حمل مصدومین و بیماران داخل بازار درخواست داده شده است.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت

به گزارش ایفدانا سعید کاظمی مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در طول سال‌های سال شفافیت در حوزه تجارت دارو و تجهیزات پزشکی، به منظور تحقق نهایی شفافیت و بهبود برنامه ریزی‌های حاکمیت و صنعت، توسعه سامانه و داشبورد‌های مدیریتی عملیاتی نشده بود که با توجه به اهمیت ویژه طی یکسال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

وی افزود: در طول مدت کمتر از یکسال، داشبورد Shortage، سامانه سیاست گذاری، داشبورد آمارنامه، داشبورد شناسه گذاری، داشبورد ترخیص و سامانه روند قیمت گذاری به بهره برداری رسید.

 به گفته وی بخش قابل توجهی از این داده‌ها جهت بهره برداری عمومی در قالب Public BI و به آدرس https://publicbi.fda.gov.ir در دسترس جامعه دانشگاهیان، محققین و مردم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این اقدام سازمان غذا و دارو مورد تقدیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت