Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@16:09:53 GMT

هشدار وندی شرمن به دونالد ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۷۰۴۲

با نزدیک شدن ضرب‌الاجل دیگری درباره تحریم‌های ایران، مقامات سابق در دولت باراک اوباما – رئیس جمهور پیشین آمریکا – درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دولت دونالد ترامپرئیس جمهور آمریکا – ابراز نگرانی می‌کنند.


ترامپ باید روز پنجشنبه درباره لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، که یکی از شروط برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




در صورتی که وی این اقدام را انجام دهد (و به نظر می‌رسد اینگونه خواهد شد)، این دومین باری خواهد بود که ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش چنین رویکردی را اتخاذ کرده است. اما در صورتی که وی از انجام این اقدام خودداری کند، توافقی که خود بارها آن را به عنوان بدترین توافق تاریخ معرفی کرده است از سوی آمریکا نقض خواهد شد.


با این حال در حین اشارات ترامپ به خارج شدن از این توافق، افرادی که در حصول برجام دست داشته اند درباره پیامدهای احتمالی این اقدام برای اعتبار و ثبات منطقه‌ای آمریکا هشدار داده اند.


وندی شرمن – معاون وزیر سابق آمریکا و مذاکره کننده ارشد آمریکایی – گفت: «لغو این توافق از سوی آمریکا، چه مستقیم و چه غیر مستقیم، بدترین اقدامی است که می‌توانیم برای امنیت ملی آمریکا انجام دهیم.»


وی افزود: «در صورتی که به دلیل نقض توافق از جانب آمریکا و یا انجام اقداماتی که در پی آن ایران تصمیم به خروج از برجام را اتخاذ کند توافق هسته‌ای از بین برود، بدیهی است که تهران در جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای حرکت خواهد کرد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تمام نظارت‌های خود را از دست خواهد داد.»


در ماه گذشته، اندکی پس از آنکه ترامپ تعهد جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌ای را با بی‌میلی تایید کرد، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد وی از مشاورانش درخواست کرده است تا پیش از ضرب‌الاجل تایید تعهد ایران به این توافق در ماه اوکتبر، پرونده‌ای تشکیل دهند که نشان دهد تهران این برجام را نقض کرده است. وی همچنین در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «انتظار ندارم آن‌ها (به برجام) متعهد باشند.»


این اظهارات، گمانه‌زنی‌هایی درباره پیامد نقض آگاهانه برجام از جانب ترامپ علی‌رغم ارزیابی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی که اعلام کرده اند ایران به تعهدات خود پایبند است، افزایش داده است.


شرمن روز چهارشنبه در گفتگو با تایمز آو اسرائیل گفت: «من فکر می‌کنم آنچه در هفته آینده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اتفاق خواهد افتاد -- هنگامی که همه در یک زمان در یک مکان حضور داشته باشند -- بسیار جالب خواهد بود.»


وی افزود: «از زمان حصول توافق، بسیاری از ما در شهرهای مختلف با ایرانیان صحبت کرده ایم و به طور حتم آن‌ها آنچه در این‌جا (مجمع عمومی سازمان ملل) اتفاق خواهد افتاد را از نزدیک دنبال خواهند کرد.»

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین