Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از جذب اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مناطق عشایری استان خبر داد.

عصمت بدخشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورددر زمینه اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در سنین ابتدایی اظهار داشت: انسداد مبادی بی‌سوادی و جلوگیری از آن در پایه‌های و مقاطع تحصیلی مختلف و سنین متفاوت٬ از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاست‌ها و راهبردهای این طرح، توسعه و گسترش آموزش همگانی، دسترسی کلیه افراد لازم التعلیم به آموزش‌های رسمی، دسترسی به آموزش با کیفیت برای تمام دانش‌آموزان به ویژه گروه‌ها و اقشار آسیب پذیر و تامین و تضمین دسترسی به آموزش با کیفیت برای کودکان با نیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: در سال تحصیلی 97-96 توسعه کمی و کیفی آموزش‌های پیش دبستانی، شناسایی و جذب تمام کودکان بازمانده از تحصیل 6 تا 12 سال٬ در برنامه تحصیلی آموزش و پرورش خراسان شمالی گنجانده شده است.

بدخشان بیان داشت: در سال گذشته 98.5 دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان٬ تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و امید است با حمایت دستگاه‌های اجرایی شاهد رشد صددرصدی در سال تحصیلی پیش رو باشیم. در حوزه پیش‌دبستانی و نوآموزان خراسان شمالی٬ رشد بسیار قابل توجهی را شاهد بودیم به طوری که در سال گذشته 65 درصد نوآموزان پیش دبستانی تحت پوشش طرح بودند و امسال نیز این میزان به 85 درصد رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به زیرپوشش قرار گرفتن 4 هزار نوآموز بی‌بضاعت در مناطق محروم و عشایری استان در سال گذشته تحصیلی٬ خاطرنشان کرد: امسال کارت حمایت از دانش‌آموزان بی‌شناسنامه صادر می‌شود. هم‌چنین مبلغ 150 میلیون تومان جهات حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بی بضاعت استان اختصاص یافته است.

وی افزود: حدود سه‌هزار دانش آموز محروم و بی‌بضاعت در استان خراسان‌شمالی حضور دارند و سکونت‌ در مناطق غیر رسمی و حاشیه‌ای در شهرستان‌های بجنورد و شیروان باعث عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و بازماندگی آن‌ها از تحصیل باز می‌شود که امید است تدبیر ویژه‌ای در این خصوص اتخاذ شود. عواملی هم‌چون ممانعت والدین و وجود تعصبات قومی و قبیله‌ای و ازدواج زودهنگام در سنین 6 تا 12 سال نیز از دیگر عوامل بازماندن دانش‌آموزان خراسان شمالی از تحصیل است.

بدخشان در خصوص همکاری دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی در استان خراسان‌شمالی اظهار داشت: حوزه ائمه جمعه و جماعات٬ اهمیت ویژه‌ای نسبت به انسداد مبادی بی‌سوادی قائل بوده و استانداری نیز تأکید جدی به حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل داشته باشد.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد باید راهکارهای قانونی در خصوص ممانعت والدین از تحصیل فرزندانشان اتخاذ شده و تدابیر خاصی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای اندیشیده شود. اختصاص اعتبار ویژه‌ای برای دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه‌ای و کم‌تر توسعه یافته و اقدامات کمیته امداد و بهزیستی جهت شناسایی، جذب و حمایت از دانش‌آموزان محروم و تحت پوشش نیز می‌تواند به‌عنوان راهکار مناسبی برای اجرای این طرح مد نظر باشد.

انتهای پیام/

R7719/P1492/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص