Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: افزایش درآمد پایدار برای شهرداری‌ ها یکی از ضروریات امروزی است و در این شهر برای تحقق درآمد پایدار، همت مجموعه شهرداری و شورا، همکاری نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر، فرماندار شهرستان و مسئولان لازم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آوای نطنز؛ عضو سابق شورای شهر نطنز روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه شهردار ضمن تشکر از تلاش های شهردار سابق این شهر، اظهار کرد: مهم ترین دلایل پیشرفت هر شهری شورای پویا و فعال است و وجود مردم پویا و فعال نیز از مهم ترین عناصر پیشرفت هر شهر به شمار می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس کوچه فاره با بیان این که شهردار سابق موفق شد سیستم اداری خود را به روز کند، افزود:
شهر نطنز باید با کمک مسئولان و شهردار از خمودگی خارج و تلاش شود تا حدود ۳۰۰ هزار مهاجری که در طول سی سال از این شهر خارج شده اند با فعالیت های مختلف و ابتکار عمل مسئولان به این شهر برگردند.

وی همچنین از معاون عمرانی استاندار اصفهان خواست تا با توجه به نجابت مردم نطنز، همکاری و همراهی بهتری با مسئولان شهرستان و به خصوص اعضای شورای شهر داشته باشند.

بدهی فعلی شهرداری نطنز کمتر از زمانی است که شهرداری را تحویل گرفتم

شهردار سابق نطنز ضمن قدردانی از همراهی مردم و مسئولان در طول چهار سال گذشته با مجموعه شهرداری، اظهار کرد: با توجه به برنامه های اجرا شده شهرداری در چهار سال گذشته، موفقیت نسبی در رسیدن به اهداف حاصل شد و به خصوص در زمینه ارتباط و تعامل شهرداری با مردم، عملکرد خوبی برجای ماند.

سید محسن تجویدی در خصوص افزایش درآمدهای شهرداری در این سال ها، افزود: بودجه سال ۹۲ شهرداری نطنز ۲۸ میلیارد ریال بود که در سال آخر فعالیت به ۸۴ میلیون ریال رسید، ضمن این که بدهی فعلی شهرداری نطنز کمتر از زمانی است که شهرداری را تحویل گرفتم.

وی تاکید کرد: تحقق سه برابری این بودجه نسبت به سال ۹۲ به خاطر تلاش و فعالیت های گسترده ای بود که صورت گرفت، درحالی که بسیاری از شهرداری ها در شهرهای مختلف به خاطر مشکلات زیاد نتوانسته بودند بودجه مورد نظر خود را محقق کنند.

شهردار سابق نطنز گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهر در اوایل خدمت اصلاح طرح جامع و طرح تدقیق محدوده شهر نطنز بود و از مهمترین کارهای صورت گرفته توسط شهرداری به لطف همکاری معاون عمرانی استاندار اصلاح همین طرح جامع شهری بود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۱ هزار متر زمین به مجموعه شهرداری در زمین دوشنبه بازار، ۹ هزار متر مربع زمین مرکز معاینه فنی، بیش از دو هزار متر در شهرک مسکونی و ۵۵ هزار متر در شهرک منتظری به محدوده شهر برگشت و برای آن کاربری تعریف شد.

شهردار جدید جلوی ضربه رانت خواران به اموال و دارایی های شهرداری را بگیرد

رئیس شورای شهر نطنز با تشکر از زحمات شورا و شهردار سابق، از پیراینده شهردار جدید نطنز خواست پیگیر فعالیت های شهردار سابق و امانت دار مردم باشد و تلاش کند کوچکترین خدشه ای به اموال و دارایی های شهر از طریق رانت خواران وارد نشود.

محمد آقا مرادی برنامه ریزی برای شهرداری و تامین زیر ساخت ها را با توجه به موقعیت شهر نطنز از ضروریات دانست و از مسئولان استانی و نماینده شهر نطنز خواست در راه تامین ۱۰ ناوگان حمل و نقل شهری برای این شهر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهرداری نطنز، نبود درآمد پایدار است که برنامه ریزی برای تحقق این مهم ضروری است.

نطنز الگوی طرح توسعه شهری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس، با بیان این که مردم نطنز فعالیت های شهردار سابق را هرگز فراموش نخواهند کرد، افزود: شهردار جدید از جوانان خوش فکر، فعال و مورد اعتماد است و از آنجایی که شهرداری های کوچک مشکلاتی در خصوص تامین منابع مالی دارند و کار را برای شهرداران سخت می کند، شهردار جدید نیز باید تلاش کند تا این مشکل در نطنز به روش های مختلف حل شود.

مرتضی صفاری نطنزی از مسئولان شهر نطنز خواست دوستانه و مسئولانه به یاری هم بشتابند و تلاش کنند تا با توجه به الگو بودن شهر نطنز در ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعت و حیات وحش … بتوانند شهری موفق، شاداب و زنده بسازند.

وی تصریح کرد: شهر نطنز در طرح الگوی توسعه شهری در مجمع تشخیص مصلحت مطرح بوده و به‌ عنوان الگو مورد توجه قرار گرفته است و ما باید با استفاده از این موضوع هم خود در مسیر پیشرفت این شهر تلاش کنیم و هم از امکانات و توج های کشوری به آن بهره ببریم.

شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به حساب می آیند

فرماندار نطنز با اشاره به علاقه وافر معاون عمرانی استاندار اصفهان به شهر نطنز، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری خوب شوراهای شهر در اولین روزهای شهریور هیات رئیسه شهرها و روستاها مشخص شدند.

یوسف حسنی افزود: شوراهای بخش و شوراهای شهرستان نیز مشخص شدند و در اولین فرصت جلسه ای با حضور مسئولان کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی برگزار شد که این امر سرآغازی برای تعامل و همراهی شوراها و ادارات در شهرستان بود.

وی تعامل خوب شوراها و ادارات مسؤلان شهرستان با هم را ضروری دانست و گفت: ما در مجموعه چهار شهر شهرستان هماهنگی خوبی بین اعضای شوراها داشتیم که در سه شهر بادرود، خالد آباد و نطنز هماهنگی بین اعضای شوراها بسیار خوب است.

فرماندار نطنز خاطر نشان کرد: شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به حساب می آیند و مسئولان باید با همیاری و همکاری لازم با اعضای شوراهای شهرها و روستاها مشکلات را برطرف کنند.

ضرورت افزایش درآمد پایدار برای شهرداری ها

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در خصوص شروع به کار شهرداران شهرها و همچنین شوراهای پنجم، اظهار کرد: شورای پنجم با حدود ۵۷۱ عضو در استان شروع به کار کرده است و مراحل صدور حکم شهرداران بسیاری از شهرها نیز در حال اجرا است.

محمد علی طرفه با بیان این که از ۱۰۷ شهر استان حکم ۷۰ شهردار آماده است و حدود ۳۰ درصد شهرداران نیز ابقا شده اند، افزود: افزایش درآمد پایدار برای شهرداری‌ ها یکی از ضروریات امروزی است و در این شهر برای تحقق درآمد پایدار، همت مجموعه شهرداری و شورا، همکاری نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر، فرماندار شهرستان و مسئولان لازم است.

وی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از عوارض، مالیات بر ارزش‌ افزوده و آلایندگی توسط منابع مالی اداره دارایی پرداخت می‌شود.

از زحمات سید محسن تجویدی در پایان این جلسه قدردانی و علی پیراینده به عنوان شهردار جدید شهر نطنز معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز در خصوص آخرین وضعیت قراردادهای سفر شهردار تهران به چین پرداختند و اعلام کردند که متاسفانه این قراردادها به هیچ عنوان شفاف نیست - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان دویست و سی  و یکمین جلسه شورای شهر تهران محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی را از حوزه حمل و نقل و همچنین قراردادهای انجام شده شهردار تهران در سفر چین اشاره کرد.

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به قراردادهای امضا شده شهرداری تهران در سفر چین گفت: انتظار داریم که این قراردادها در اختیار ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی اسناد و مدارک حاکی از این است که مشکلاتی در این قراردادها وجود دارد گفت: در تماس با کسانی که پیغام‌هایی را در ارتباط با این موارد به ما می‌دهند جلسه خواهیم گذاشت اما انتظار داریم که همکارانمان در شهرداری شفاف‌سازی بکنند

عباسی به جابجای مدیرعامل مترو اشاره کرد و افزود‌: سوالی که مطرح می‌شود این است که علت جابجایی چه بود؟ اگر این فرد خوب بود و کارش در مجموعه مترو قابل قبول بوده چرا جابجا شده؟ و اگر حرفی زده است و گلایه‌ای داشته است که قطعا این موارد را عنوان کرده چرا جابجا و به یک مجموعه دیگر منتقل شده است؟

وی تصریح کرد: در این زمینه باید شفاف‌سازی شود و امیدواریم در این زمینه پاسخ‌های لازم داده شود.

نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از دو سال و نیم از عمر شورای شهر تهران گذشته است گفت: علی‌رغم وعده‌های مکرری که داده شده هنوز اتفاقی در حمل و نقل چه روی زمین و چه زیر زمین در پایتخت نیفتاده است.

وی با انتقاد از عدم شفافیت قراردادهای شهردار تهران در چین گفت: در این قراردادها وعده داده شد که واگن و اتوبوس و تاکسی های برقی وارد پایتخت بشود اما این وعده ها بی‌نتیجه مانده است.

وی با اشاره به گذشت فروردین ماه سال 1403 گفت: با گذشت فروردین ماه هنوز خبری از ورود اتوبوس‌های برقی نیست.

سلیمانی گفت: مدیریت شهری در حوزه اجرا حتی با تک ماده نیز نمره قبولی نمی‌گیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ضمن تشکر از معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در چند ماهه گذشته از حضور آقای هرمزی در این معاونت تعامل کمیسیون عمران بیشتر از گذشته شده و یک فضای همدلی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شورای شهر تهران مجوز دو میلیون یورو را به شهرداری تهران جهت تامین زیرساخت‌هایی لازم داد، اظهار کرد: مغایرتی ندارد که اعضای شورای شهر تهران از قراردادهای شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل مطلع شوند و چنانچه این کار صورت بگیرد قطعا سوء تفاهمات ایجاد شده برطرف خواهد شد و انشاءالله در عمر باقیمانده کارهای قابل قبولی شکل بگیرد.

تشکری هاشمی به خط پرند اشاره کرد و گفت: زمانی که قرار بود این خط افتتاح بشود به بحث‌های حقوقی این خط اشاره کردم و تاکید کردم که این موضوع باید حل بشود اما این موضوع حل نشد و تاکیدم این است که باید حتما خط پرند تکمیل و کامل شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با گذشت چند ماه هنوز مشخص نیست که شهرداری تهران در خصوص اتوبوس‌های برقی با طرف خارجی قرارداد بسته است یا خیر و این سوالات هنوز پاسخ داده نشده است.

وی همچنین به 191 ون اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 40 دستگاه هنوز پلاک‌گذاری نشده است و از 150 دستگاهی که شماره‌گذاری شده‌اند به شرکت توسعه تجارت شهر واگذار شده است و جالب آنجاست که ما از ماهیت آن بی‌اطلاع هستیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: بر اساس آماری که کسب کرده‌ایم متوسط جابجایی این ون‌ها در شهر تهران روزانه 19.5 نفر است قطعا یک موتورسیکلت بیش از این تعداد مسافر جابجا می‌کند.

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز خطاب به شهردار تهران گفت: بنده به عملکرد شما نقد دارم اما نباید شما ناراحت شوید و به گونه‌ای عمل بکنید که ما را تحریم و مجموعه شهرداری با ما همکاری نکنند این کار کار غلطی است.

وی با بیان اینکه در سفر چین شهردار تهران قراردادهایی بسته شده که برای ما شفاف نیست گفت: این قرارداد ابهاماتی داشته و دارد و باید به آن پاسخ داده شود.

وی گفت: بنده در صحن شورای شهر تهران تذکری را در رابطه با تاکسیرانی دادم و مدیر عامل آن در جلسه‌ای موارد را مطرح کرد و بسیاری از سوالات مطرح شد. آقای زاکانی بخشی از رفتاری که به اعضای شورای شهر تهران بر می‌گردد به تعامل شما با اعضای شورا بر می‌گردد و باید‌ آن را اصلاح بکنید.

اقراریان گفت: یادمان نمی‌رود که آقای شهردار در سال گذشته اعلام کرد که 2500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان خواهد شد البته این حرفها ناشی از عدم شناخت وی از شهرداری بود و هر چه بیشتر جلو رفت از مجموعه شهرداری شناخت بیشتری را پیدا کرد.

وی گفت: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری تاکنون 826 اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و باید آقای شهردار از وعده هایی که داده از مردم عذرخواهی بکند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار تهران زمانی که خودش نماینده مجلس بود از وزرا سوال می‌کرد و حتی آنها را استیضاح می‌کرد گفت: حالا که به ما رسیده است شما ناراحت هستید؟ سوالی که وجود دارد که در قرارداد چین آیا قراردادهایی غیر از حمل و نقل بسته شده است یا خیر؟

وی ادامه داد: وعده های بی‌سرانجام شده بنا به گفته خانم سلیمانی وجود داشته است و رفتار شما در پایان این دوره به پای مجموعه شورا نوشته خواهد شد و این می‌تواند آسیب برساند.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیشنهاد من این است که این گزارش‌ها منطبق با برنامه چهارم توسعه باشد. بیشتر اعضای شورای شهر تهران دغدغه‌شان این است که اقدامات انجام شده د رحوزه حمل و نقل در این دوره به نتیجه برسد.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: آقای هرمزی در صحن شورا 4 بار گزارش ارائه کرده است و هر بار اعلام کرده است که قرارداد 640 دستگاه واگن نهایی شده و پرداخت‌ها صورت گرفته و تولید واگن‌ها آغاز شده است و در نیمه اول سال 1403 وارد ناوگان حمل و نقل خواهد اما امروز گفتند که قراردادها امروز نهایی شده است!

وی تصریح کرد: اگر قرار بود وزارت کشور طرف قرارداد با شرکت چینی باشد چرا در همان سفر اول به چین دعوت نشدند تا قراردادها نهایی شود؟

امانی همچنین به واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان اشاره کرد و گفت: قطعا آنها با این هزینه‌ها نمی‌توانند آنها را خریداری بکنند.

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: قطعا اگر ما حرفی بزنیم برخی‌ها ما را تهدید می‌کنند و هشتک درست می‌کنند اما ما وظیفه داریم حرف بزنیم و از اقدامات صورت گرفته حمایت بکنیم.

وی افزود: از وقتی که نماینده مردم شدیم پذیرفتیم که کار بکنیم و این موضوع از همان ابتدا برای بنده وجود داشت که شورا و شهرداری از هم جدا نیستند.

آخوندی ادامه داد: در مجموعه حمل و نقل اقدامات و کارهای بزرگی صورت گرفته است به طوری که طی سه سال شورای شهر تهران بودجه قابل قبولی را در این حوزه تدوین کرد. امسال نیز بودجه حمل و نقل به میزان بودجه سال قبل مدیریت شهری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو