Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@17:46:28 GMT

یک فرمول ریاضی که هر کارآفرین باید بداند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۷۹۲۶

یک فرمول ریاضی که هر کارآفرین باید بداند

همه کارآفرینان سرمایه، زمان و انرژی و تلاش خود را برای موفقیت کسب وکارشان قرار می دهند و قطعا دوست دارند آورده خوبی از این سرمایه گذاری داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، فرمول اصلی محاسبه بازده سرمایه گذاری بسیار ساده است، اما محاسبه این میزان برای کسب وکار شخصی، چندان کار ساده ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این محاسبه برای شرکت های بزرگ باشد، چندین راه برای محاسبه ارزش می تواند وجود داشته باشد و باید بدانید بهتر است از کدام روش استفاده کنید. به همین دلایل ممکن است این محاسبه کمی پیچیده به نظر برسد.

فرمول بازده سرمایه گذاری

بازده سرمایه گذاری یا بازگشت سرمایه، نسبت پول به دست آمده در سرمایه گذاری به مقدار سرمایه اولیه است. مقدار پول به دست آمده ممکن است مربوط به بهره، سود یا درآمد خالص باشد. بازگشت سرمایه (ROI) معمولا به صورت درصد بیان می شود.

فرمول:

بازگشت سرمایه = (بازگشت پول «تقسیم بر» سرمایه اولیه) ضرب در ۱۰۰ یا بازگشت سرمایه= («بازگشت پول»÷ «سرمایه اولیه»)*۱۰۰

برای مثال شما با ۲۰ میلیون تومان یک کسب وکار راه اندازی می کنید. بعد از کار و تلاش و رشد کسب وکار، آن را به قیمت ۳۰میلیون تومان می فروشید. بازگشت پول شما ۱۰میلیون تومان و سرمایه اولیه ۲۰میلیون تومان است. بنا بر فرمول بالا، شما ۵۰درصد بازگشت سرمایه داشته اید.

موارد پیچیده تر

این یک مثال بسیار ساده بود. مثلا ممکن است شما سود حاصل از سرمایه اولیه را باز هم برای رشد کسب وکار به سرمایه خود اضافه کنید. پس در این فرمول باید این سود حاصل را نیز بخشی از سرمایه اولیه درنظر بگیرید.

در مثال بالا اگر ۲میلیون از سودی را که به دست آورده اید، به سرمایه خود اضافه کنید، میزان سرمایه اولیه ۲۲میلیون تومان در نظر گرفته می شود. یعنی بازگشت سرمایه حدود ۳۶درصد خواهد شد.

این مثال هنوز هم ساده است. به احتمال زیاد برای محاسبه بازگشت سرمایه در کسب وکار خود مجبور باشید از افراد حرفه ای مانند حسابدار یا وکیل کمک بگیرید.

ممکن است برای سرمایه اولیه خود مقداری وام از بانک دریافت کرده باشید. قسط های این وام ممکن است از همان کسب وکار پرداخت شود، اما هنوز هم سرمایه شما شامل مبلغی است که وام گرفته اید و مبلغی که بدهکار هستید و باید پرداخت شود.

اضافه کردن فاکتور زمان در معادله

تا الان تمام محاسبات ما بدون در نظر گرفتن زمان بود. قطعاً خرید یک کسب وکار و سودهی آن زمان بر است و در یک لحظه اتفاق نمی افتد.

برای مثال ۲۲میلیون تومان سرمایه اولیه، پنجمیلیون تومان سود دریافتی دارید کسب وکار خود را به قیمت ۳۰میلیون تومان فروخته اید. بدون در نظر گرفتن زمان، بازگشت سرمایه شما ۵۹درصد است. اما اگر این اتفاقات در پنج سال رخ داده باشد و زمان را وارد محاسبات کنیم، بازگشت سرمایه ۱۱.۹ درصد در هر سال خواهد شد. قطعا برای محاسبه بازگشت سود روش های زیادی وجود دارد که باید برای استفاده از آنها، از متخصصان کمک بگیرید.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون جدید FIA برای فرمول یک

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی قوانین جدیدی را برای جلوگیری از شروع اشتباه و از دست دادن تمرینات به دلیل باران وضع کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، FIA قوانین جدیدی را منتشر کرده که هدف آن مبارزه با شروع‌های نادرست رانندگان و تیم‌هایی است که مسابقات مقدماتی فرمول یک را به دلیل باران از دست می‌دهند.

در جریان گرندپری عربستان سعودی با حضور راننده مک لارن لاندو نوریس رخ  مشخص بود که این راننده انگلیسی زود شروع کرد، اما در نهایت راننده جریمه نشد. این به این دلیل اتفاق افتاد که سیستم نظارتی شروع نادرست نوریس را تشخیص نداد.از این پس، ناظران مسابقه حق دارندرانندگان را برای شروع خیلی زود و بدون تایید فنی جریمه کنند.

دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!

 قانون دوم، به دلیل وضعیت تمرین آزاد در طول مسابقات گرندپری ژاپن معرفی شد. پیش از یکی از تمرینات، بارندگی شدید آغاز شد که در نتیجه اکثر تیم‌ها برای صرفه‌جویی در لاستیک‌ها، رانندگان خود را به پیست نبردند. طبق قوانین جدید، تیم‌هایی که به دلیل چنین شرایطی تمرین را از دست ندهند، در همان روز یک ست لاستیک میانی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی