Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث آسیب های اجتماعی نیاز به دانش بومی داریم نه دانش ترجمه ای.
سیدحسن موسوی چلک گفت: بحث مسئولیت اجتماعی اصلا موضوع تازه و جدیدی نیست و در آیین و فرهنگ ما بارها نسبت به آن سخن گفته شده است.
وی اضافه کرد: موضوع حق همسایه، خمس و زکات و ... بخش هایی از مسئولیت اجتماعی هستند که در دین اسلام به آنها تاکی ویژه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال های اخیر مسئولیت اجتماعی به گفتمانی پر بسامد تبدیل شده است، گفت: در سال ۹۵ نشان مسئولیت اجتماعی با حضور رئیس جمهور داده شد که نشان دهنده اهمیت موضوع بود.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی گفت: اکنون هم با راه اندازی پورتال مسئولیت اجتماعی و ورود نهادهای مختلف در این حوزه و برگزاری نشست های تخصصی اهمیت مساله برای ما آشکارتر می شود.
موسوی چلک ادامه داد: در بحث مسئولیت اجتماعی ما نیاز به دانش بومی داریم نه دانش ترجمه ای.
وی تاکید کرد: همچنین نگاه ما هم نباید مشکل محور باشد بلکه باید به سمت ارتقا حرکت کنیم، متاسفانه وقتی درباره مسئولیت اجتماعی صحبت می شود نگاه ما معطوف به مشکلات است.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب که امروز انتظار از مدیریت شهری تغییر رویکرد است، گفت: ما باید از خدمات شهری به سمت مشارکت اجتماعی حرکت کنیم و این مهمترین وظیفه شهرداری هاست.
موسوی چلک در خاتمه گفت: البته نباید از تجارب جهانی هم غافل شویم. باید به دنبال دانش حرکت کنیم و آن را بومی سازی نماییم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌‌‌های توسعه و پیشرفت جامعه دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن تبریک روز کارگر به این قشر پرتلاش جامعه، به جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و با بیان اینکه کار و کوشش عین عبادت است، اظهار داشت: بر اساس نگاه اسلام فردی که برای تأمین معاش خانواده خود کار و تلاش ‎کند، اجر و پاداشی همانند مجاهد فی سبیل‌الله دارد.

وی افزود: خدمت به کارگران به عنوان قشر فداکار و مؤثر جامعه یه توفیق است، کارگران در هر جامعه‌ای مایه پویایی، زنده بودن، پیشرفت و تحول آن جامعه هستند که با عزم و اراده خود چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت در می‌آورند.

تولیت آستان قدس رضوی پیشرفت جوامعی که بخش کارگری زنده، پویا و پرانگیزه دارند را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: دولت غیر از وظیفه ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به جامعه کارگری، باید برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه ارزش‌گذاری کند و این معنا که کارگری و کارکردن یک ارزش است را در جامعه القا کند.

وی افزود: کارگران در کنار کاری که می‌کنند باید یک نگاه ارزشی و قدسی به نفس کارگری و کارکردن داشته باشند، خداوند انسان‌های تندرست بیکار را دوست ندارد، امیرالمؤمنین علی(ع) در تمام طول 25 سال خانه‌نشینی و غصب خلافت دائما در حال کار کردن بود.

مروی با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نرخ بیکاری در کشور، بیان کرد: تشویق برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ کار و تلاش آثار و برکات بسیاری دارد و موجب اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارتخانه‌های مهمی بوده که وظایف متنوع و گسترده‌ای دارد و با جمعیت قابل توجهی از شاغلین و بیکارهای کشور در ارتباط است، از این‌رو این وزارتخانه می‌تواند با امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه اثرگذار باشد.

در ابتدای این دیدار سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب بنیاد کرامت رضوی در برپایی جشن بزرگ خانوادگی کارگران در جهت تکریم این قشر زحمتکش و بهره‌مندی آنان از فیوضات معنوی حضرت رضا علیه السلام؛ گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه و از کاهش نرخ بیکاری در کشور و تحقق یک میلیون شغل در سال 1402 خبر داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟