Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@09:20:33 GMT

تکمیل پرونده ۴۹۶ موکب جهت صدور پروانه در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۸۷۲۴

به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، بیستمین نشست هفتگی شورای معاونان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در سال جاری روز گذشته سه شنبه ۲۱ شهریور در محل این ستاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در این نشست ضمن قدردانی از پیگیری‌های انجام شده، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و لزوم فراهم آوردن مقدمات تأمین رفاه و آسایش زائران خواستار تقسیم کار و پیگیری مستمر امور محوله تا حصول نتیجه توسط همکاران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما آماده‌سازی و تسهیل امور برای مواکب مردمی به منظور پذیرائی از زائرین اربعین حسینی است.

مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان تأکید کرد: لازمه برپایی موکب داشتن توانایی تأمین امکانات لازم متناسب با نوع خدمات قابل ارائه به زائران است.

موسوی درباره پروانه مواکب گفت: بحمدالله تاکنون بیش از۴۹۶ فقره پرونده مواکب تکمیل و جهت صدور پروانه به مرکز تحویل داده شد و از این تعداد۱۸۳پروانه صادر و تحویل گرفته شد.

در ادامه این نشست، معاونان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، گزارش فعالیت‌های انجام شده در هفته گذشته را ارائه دادند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام افزایش سرعت صدور پروانه در این سازمان، در عین حال درباره چگونگی تولید مکمل‌ها در کشور توضیح داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، سیدحیدر محمدی در حاشیه دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و دارویی و سیزدهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو پروانه فعالیت برای تولید گرفته‌اند و بیش از ۲ هزار پروانه فعالیت طب سنتی داریم که مجوز دارند و سالیانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون عدد از این محصولات مکمل یا فراورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم، به این معنا که به این تعداد تولید شده‌اند بخشی از این‌ها در بازار داخل مصرف و بخشی نیز صادرات می‌شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: میزان صادرات گیاهان دارویی وضعیت بهتری دارد. ما در قسمت جهش تولید بسیاری از فرایندها را تسهیل و تسریع کرده‌ایم و بخشی از مراحل زائد را از صدور مجوزها حذف کردیم و تلاش ما این بود که از ذی‌نفعان‌مان برای اینکه بخشی از فرایندهای غیرحاکمیتی را انجام دهند، استفاده کنیم و برون‌سپاری کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حوزه مشارکت مردم و ذی‌نفعان ما از کلیه انجمن‌ها و بخش خصوصی دعوت کردیم برای اینکه بخشی از این فرایندهایی را که ما برون‌سپاری می‌کنیم با کمک آنها انجام دهیم، بخش مصاحبه با مسئولان فنی و زمان صدور پروانه برای این صنایع سرعت بالاتری پیدا کرده است؛ به نحوی که در بهار سال جاری هیچ پروانه‌ای را در انتظار زمان بررسی نخواهیم داشت و بلافاصله بررسی انجام و مجوزها صادر می‌شود.

محمدی درباره میزان پیشرفت صادرات گیاهان دارویی گفت: مجموع صادرات در سال ۱۴۰۲ در حوزه مکمل و گیاهی ۱۳ میلیون دلار بوده است که انتظار ما این است در سال جاری این عدد رشد داشته باشد، در حوزه فراورده‌های گیاهی یک مقدار این میزان بیشتر بوده است، چرا که ما یکی از زیست بوم‌های بزرگ فراورده‌های گیاهان دارویی هستیم، امیدوارم با همتی که تولیدکنندگان دارند و بازاریابی که در عرصه بین‌الملل انجام می‌دهند، سال جاری جهش خوبی را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

وی درباره چالش قیمت‌گذاری اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌ها برای قیمت‌گذاری با توجه به شرایط کشور و تنظیم بازار مشخص شده است، تمام تلاش ما این است قیمت‌هایی که مشخص می‌شود به گونه‌ای باشد که هم برای شرکت تولید محصولات به صرفه باشد و از طرفی نیز برای مردم خرید این محصولات مقرون به صرفه باشد و سعی می‌کنیم که این تعادل را حفظ کنیم.

کد خبر 745445

دیگر خبرها

  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان
  • صدور ۱۲۹ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان سمنان
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان