Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛کاروان امام حسین (ع) در روز بیست و سوم ذی‌الحجه به منزلگاه زباله رسید. معلوم می‌شود امام سوم شیعیان و کاروان وی در این محل درنگ داشته و چادر‌ها را برپا کردند. این منطقه ۲۳ میل با شقوق فاصله داشت.
منزلگاه زباله بین واقصه و ثعلبیه گسترده بوده و آب بسیاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه دارای حصار، مسجد و بازار بوده است؛ بنابراین گزارش، امام در منزلگاه زباله خبر شهادت عبدالله‌بن‌یقطر، برادر رضاعی خود را دریافت کرد. خبر شهادت فجیع مسلم‌بن‌عقیل و هانی‌بن‌عروه دیگر بار دقیق و با جزئیات در این محل به امام رسید.
گروه گروه از همراهان به امام حسین (ع) پیوستند و از وی گسستند. حمیده، دختر مسلم با شنیدن خبر شهادت پدر گریست و امام سوم شیعیان او و برادرانش را خواند و به آن‌ها گفت:من جای پدر شما هستم.
شایان ذکر است فرستاده محمد‌بن‌اشعث که به خواهش مسلم پیمان شکنی مردم کوفه را در منزلگاه زباله به اطلاع امام حسین (ع) رساند و با امام دیدار کرد. گویا همین پیک خبر کشته شدن قیس‌بن‌مسهل صیداوی را نیز داد. منزلگاه زباله یکی از پالایشگاه‌های مهم راه است. دریافت خبر‌های تلخ باعث گسستن سست‌عنصران دنیازده شد. آنان که تا این لحظه هنوز ژرفای حادثه را درک نکرده بودند.
کاروان امام حسین (ع) در روز بیست و سوم ذی‌الحجه در منزلگاهی به نام قاع توقف گذرا و بدون وقفه‌ای داشت. این دشت وسیع بوده است. دشت قاع صاف و هموار بوده و با خار‌ها و گیاهان پراکنده بیابانی پوشیده شده بود.
گفتنی است هیچ رویداد شاخصی در منزلگاه قاع گزارش نشده است. امام سوم شیعیان از رهگذران بیشتری کسب اطلاع کرد. کاروام امام سوم شیعیان پس از گسستن تعداد قابل توجهی از همراهان در منزل زباله از این محل گذشته است. دیگر بار امام حسین (ع) در این منزلگاه از شهادت خویش و همراهان سخن گفت.
منابع:
۱. مجع‌البلدان
۲. تاریخ طبری
۳. ارشاد
۴. مقتل‌الحسین خوارز می
۵. آینه در کربلاست (محمدرضا سنگری)


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

علیرضا نقوی مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)