Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز پنجشنبه در آیین رونمایی از نرم افزار مقتل الحسین(ع) در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم افزود: این تعداد جلد کتاب به همراه هشت میلیون مقاله در مدت 21 سال به صورت دیجیتالی و نرم افزاری تولید شده است.
وی افزود: 200 هزار کلمه عربی ریشه یابی و 377 هزار روایات از منابع مختلف استخراج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که ابزارهای دیجیتالی تحول عظیمی درحوزه های علمیه ایجاد کرده است گفت: با تولید این ابزارها طلاب توانسته اند در حوزه های علمی و پژوهی فعالیت داشته باشند.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: این مجموعه، نرم افزار جامع فقه را به مدت 15 سال تولید و در اختیار حوزه های علمیه قرار داده است که نقش مهمی در ارتقای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه داشته است.
وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات علوم اسلامی قم ازبزرگترین مراکز تولیدی دیجیتالی در سراسر کشور است، گفت: این مرکز با هدف اشاعه فرهنگ غنی اسلام و تسهیل دستیابی به منابع و متون اصیل دینی در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) با بهره گیری از فناوری اطلاعات اقدام به تولید نرم افزارها کرده است.
وی گفت:تولید برنامه‏ های نرم‏ افزاری در زمینه‏ های مختلف علوم اسلامی و فرهنگ دینی، تحقیق و به کار‏ گیری بهترین شیوه‏ های به کارگیری ارتباطات شبکه‏ های‏ اینترنتی، استفاده از فن‏ آوری اطلاعات و ارتباطات، انتشار کتب به ویژه نسخه‏ های قدیمی و خطی و مجلات به صورت الکترونیکی و شناسائی، تقویت و ترویج عوامل رشد و توسعه فرهنگ ناب اسلام از جمله اهداف این مرکز است.
وی با تاکید بر این که در این مرکز اسناد روایت ها ارزیابی می شود گفت: تیم هایی از متخصصان اقدام به فعالیت های پژوهشی و متن کاوی کردند و موفق به ارزیابی منابع اصیل تاریخی و دینی شدند.
شهریاری ابراز داشت: اسناد سنجی در متون کهن، تجزیه و ترکیب ماشین مطالب، نگارش املایی کلمات عربی، برچسب گذاری بر متون، نمایه سازی، تقلب یابی در مطالب علمی، شناسایی هوشمند عبارت های قرآنی در متون، مشابه یابی لفظی و معنایی احادیث از دیگر اقدام های تیم های مجرب در این مرکز است.
آیین رونمایی از نرم افزار مقتل الحسین(ع) با پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شد.
مقتل الحسین توسط مرکز تحقیقات علوم اسلامی در چهار سال با هدف گردآوری منابع معتبر عاشورایی، زندگانی امام حسین(ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان و واقعه عاشورا تولید شد.
7401/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد