Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین روز ازپانزدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان اهل بیت امروز دراصفهان ادامه داشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی دانشمندامروز در آیین تجلیل از پیرغلامان مداح و شاعر اصفهان در سالن اهل بیت (ع) اصفهان با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج، گفت: گل سر سبد همه شعائر الهی بنا بر تأکیدات اهل بیت س زنده نگاه داشتن یاد سیدالشهدا علیه السلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنران مذهبی با بیان اینکه همه برای تکریم پیرغلامان حسینی در جوش و خروش هستند، اظهار کرد: علمدار تعظیم شعائر در عصر حاضر پیرغلامان حسینی هستند.
وی با اظهار اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جایگاه بسیار والایی در درگاه الهی دارد، گفت: تمامی انبیا تا گریه برای اباعبدالله الحسین ع نکردند به مقام نبوت نائل نیامدند.
حجت الاسلام دانشمند، با بیان اینکه امام حسین علیه السلام ذبح عظیم است، اظهار کرد: هرکسی لیاقت گریه بر حسین علیه السلام را ندارد.
وی ذکر و ستایش حضرت سیدالشهدا علیه السلام را امتداد کار انبیا و اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد و افزود: گریه بر اهل بیت سلام الله علیها توفیقی از جانب حق تعالی است وگرنه هر کسی لیاقت این موضوع را ندارد.
حجت الاسلام دانشمند، اشک چشم و داشتن محبت اهل بیت را از نشانه های حضور در خیمه ولایت بیان کرد و گفت: ذکر گفتن با تسبیح و سجده بر تربت امام حسین علیه السلام داری ثواب بسیار و مورد سفارش معصوم علیه السلام است.
این سخنران مذهبی، اظهار کرد: خود اهل بیت سلام الله علیها اولین کسانی بودند که برای اباعبدالله الحسین مراسم عزاداری به پا کردند.
آیین تجلیل از پیرغلامان مداح و شاعر اصفهان همزمان با پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در سالن اهل بیت (ع) اصفهان انجام گرفت.

رسول میرباقری مداح اهل بیت(ع) پیرامون برگزاری اجلاس پیر غلامان در استان اصفهان گفت: اجلاس بین المللی و همایش پیر غلامان، امسال در شهر شهید پرور اصفهان که یکی از مذهبی ترین استان های ایران است برگزار شده است.

مسئول مجمع الذاکرین اصفهان افزود: در این اجلاس از همه شهرها، استان ها و کشور های دیگر مهمان هایی تشریف فرما شده اند.

میرباقری در خصوص برگزاری آیین تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی استان اصفهان اظهار کرد: به علت اینکه تعداد زیادی از پیر غلامان شهر اصفهان هستند و امکان آن نبود که از آنها در همایش بین المللی تجلیل شود لذا یک همایش مخصوص پیرغلامان شهر اصفهان صبح روز پنجشنبه 23 شهریور ماه برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود:حدود 150 پیر غلام مداح، بالای 70سال در اصفهان داریم که از آنها تجلیل خواهد شد.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه در مراسم تجلیل پیرغلامان استان، مسئولان و مدیران استانی نیز حضور خواهند داشت افزود: مهمانان مداحان اهل بیت(ع) هستند و جلسه برای تقدیر و تجلیل از مداحان پیرغلام بالای 70 سال است.

میرباقری در پایان به محاسن اجلاس پیرغلامان اشاره کرد و گفت: این ارتباط، همفکری، آسیب زدایی و برنامه ریزی باعث می شود که سطح هیئت ها و اثر گذاری آنها ارتقا پیدا کند و بتوانیم بیشتر در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنیم.

همچنین آیت‌الله احمد مبلّغی ظهر امروز در نشست ادیان توحیدی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی در اصفهان اظهار کرد: امروز در این نشست میزبان خادمان،پیر غلامان حسینی و اندیشمندان از بیش از 34 کشور خارجی هستیم.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب حسینی از چند منظر فراتر است، گفت: انقلاب حسینی محدود به یک‌زمان خاص نیست؛ این انقلاب معنا، حضور، جاذبه و پیام خود را به‌صورت گسترده در طول زمان خلق می‌کند.

آیت‌الله مبلغی تصریح کرد: انقلاب حسینی مخصوص شیعه تنها نیست، همه مذاهب اسلامی در خصوص انقلاب حسینی دارای احساس تعلق هستند.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همه امت اسلامی به امام حسین علیه‌السلام به یک‌چشم خاص نگاه می‌کنند، گفت: امام حسین فرمودند من می‌خواهم امت جدم را اصلاح کنم و این انقلاب برای اصلاح امت بوده است.

وی با اظهار اینکه انقلاب حسینی فراتر از دین اسلامی است، اظهار کرد: در توصیف انقلاب حسینی عالمان مسیحی کتاب‌های بسیار زیبایی نگارش کرده‌اند.

آیت‌الله مبلغی بابیان اینکه جاذبه حسینی مرزهای ادیان را در نوردیده است، گفت: انقلاب حسینی فرا احساسی و بالاتر از آن عقلانیت است، کمال عقلانیت و احساس در این انقلاب تبلور کرده است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه انقلاب حسینی محدود به یک زمینه نیست، گفت: هر مقوله بشری را در جلوی چشم خود قرار دهید یک محور از کلام امام حسین در عاشورا را در آن می‌بینید.

وی انقلاب امام حسین علیه‌السلام توقف و رکود نمی‌شناسند، اظهار کرد: این انقلاب کهنگی ندارد و هر چه جلوتر می‌رود حلاوت و تازگی بیشتری پیدا می‌کند.

آیت‌الله مبلغی بابیان اینکه انقلاب حسینی تنها انقلابی است که تمام انسان‌ها در کنار هم جمع‌ و یک رأیشان بکند، گفت: روحیه انقلابی و کانون تفکر اسلامی به‌عنوان محورهای این اجلاس در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دنباله رو حسینی نباید در برابر ظلم، سازش و محافظه‌کاری کند و فرصت تجدیدقوا به دشمن دهد.

محمد یزدخواستی مداح اهل بیت(ع) در گفتگویی پیرامون برگزاری اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی دراستان اصفهان گفت: یکی از بزرگترین محاسن اجلاس پیرغلامان این است که جوانان با مفاخر شهر و همچنین مفاخر استان و کشورشان آشنا می شوند.

این مداح اهل بیت(ع) در ادامه محاسن اجلاس پیرغلامان حسینی افزود: کسانی که در زمینه نوکری امام حسین(ع) فعالیت داشتند به جوانان شناسانده می شوند و راه و رسم آنها می تواند برای جوان ه برای راهی که در پیش گرفته اند ا الگو شود.

یزدخواستی در خصوص ارتباط هیئت ها با شهدا اظهار کرد: اکثر شهدای ما قبل از آن که به درجه شهادت برسند، وقتی رزومه آنها را نگاه می کنیم می بینیم خودشان یا از خادمان و نوکران دستگاه سید الشهدا و هیئات مذهبی و یا از مداحان امام حسین(ع) بودند.

وی تصریح کرد: این نشان می دهد، کسی که در وادی محبت امام حسین(ع) آمد، یکی از آرزوهاش این است که سرنوشت اش هم مثل ارباب اش حضرت سید الشهدا(ع) بشود و به فیض شهادت برسد.

وجود غرفه های فرهنگی ومذهبی درابتدای مسیرمنتهی به سالن برگزاری مراسم اجلاس پیرغلامان وخادمان حسینی ازجمله مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

این غرفه های زیبا وبا محتوا،ازمجموعه های مختلف فرهنگی ومذهبی است که برنامه هی متنوع ومناسبی رابرای مهمانان تدارک دیده بودند،فعال وتأثیرگذاربودن فضای زیبای غرفه های ایجادشده درکنار مراسم اجلاس پیرغلامان وخادمان حسینی واجرای برنامه های گوناگون،به زیبایی هرچه بیشتراین اجلاس افزوده است.

پیرغلامان وخادمان حسینی باحضور دراین غرفه هاضمن عرض خسته نباشید به مسئولان وغرفه داران دقایقی را نیز به مدح وذکراهل بیت می پرداختند.

اجلاس پیرغلامان وخادمان حسینی تابیست وچهارم شهریورماه سال جاری دراستان اصفهان برقرار است وحضور مهمانان عزیزوپیر غلامان آستان سید الشهدا علیه السلام می تواند به روند روبه رشدهیئات مذهبی استان کمک کند.

درمدت برگزاری این همایش ،دربرخی شهرستان های اصفهان هم همایش های تجلیل ازپیرغلامان برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، طبق رسم و سنت هفتاد ساله، پیرغلامان اهلبیت، بازاریان و هیات مذهبی شیراز در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد مکتب جعفری به عزاداری پرداختند.
بانی این مراسم گفت: در مراسم امروز ابتدا دعای ندبه و زیارت جامعه قرائت شد و سپس مداحان در سوگ شهادت امام جعفر صادق به مدیحه سرایی پرداختند.
شهدوشت شیرازی افزود: تلاش می‌کنیم این مسیر هفتاد ساله را نسل به نسل منتقل کنیم و ادامه دهنده این سنت مذهبی باشیم.
امام جعفر صادق (ع) ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دستور منصور دوانیقی (خلیفه عباسی) به شهادت رسید.
مدفن مطهر این امام معصوم (ع) در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم