Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به رشد ۱۱۱ درصدی صادرات صنایع دستی، گفت: هم اینک بیشترین میزان رشد در سبد صادرات کالاهای غیرنفتی کشور به صنایع دستی و به ویژه هنرمندان اصفهانی اختصاص دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛پویا محمودیان در آئین پاسداشت دومین سالگرد انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با اشاره به اهمیت صنایع دستی، اظهار کرد: اصفهان یکی از قطب های مهم گردشگری و تولید صنایع دستی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه نهضتی برای صادرات صنایع دستی از چهارسال گذشته ایجاد شده است، تصریح کرد: صادرات صنایع دستی کشور با 111 درصد رشد به نسبت زمان مشابه خود در سال های 1388 تا 1392 از مرز 250 میلیون دلار در سال گذشته است.

وی با اشاره به نقش اصفهان در توسعه و ترویج صنایع دستی کشور تصریح کرد: هم اینک با تلاش های همه مسئولان و هنرمندان به ویژه هنرمندان اصفهان موفق شده ایم رشد خوبی در حوزه صادرات صنایع دستی داشته باشیم،.

محمودیان ادامه داد: بیشترین میزان رشد در سبد صادرات کالاهای غیر نفتی کشور در کنار خشکبار، محصولات کشاوری و لبنی به صنایع دستی اختصاص دارد و در این میان صنایع دستی اصفهان با 334 درصد رشد، بیشترین میزان صادرات در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه اصفهان یکی از قطب های تولید و صادرات صنایع دستی کشور است، عنوان کرد: رشد صادرات صنایع دستی در چهارماه ابتدایی سال شکسته شد اما باید با همت مضاعف و تلاش بیشتر مسئولان سهم صادرات صنایع دستی تا پایان برنامه ششم توسعه را به 1 میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه به دنبال خروج صنایع دستی از بحران بوده ایم، عنوان کرد: ایرانیان در نمایشگاه های صنایع دستی حضور پررنگ تری نسبت به قبل داشته و میزان بازارچه های صنایع دستی با رشد 100 درصدی مواجه بوده است.

محمودیان ادامه داد: تنوع و نوآوری بازارهای جهانی را آماده استقبال از صنایع دستی ایرانی می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است‌....

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب