Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:34:06 GMT

گسترش مشارکت اجتماعی از برنامه های مهم آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۱۸۳۰

گسترش مشارکت اجتماعی از برنامه های مهم آموزش و پرورش است

ساری- مدیرکل آموزش و پرورش شعار محوری مهر سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را "مدیرمدرسه رهبر برنامه درسی است" اعلام کرد و گفت: گسترش مشارکت اجتماعی از برنامه های مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی قاسمی عصر پنج‌شنبه، در جمع خبرنگاران، مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش استان را در طی چهار سال گذشته، حرفه‌ای شدن این نهاد برشمرد و افزود: تلاش ما بر این بود تا آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد حرفه‌ای تلقی و امروز از منظر بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی، این نهاد بستری برای رسیدن به بسیاری از خواسته‌های خارج از اهداف سازمانی تلقی می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هدف ما اداره آموزش پرورش به‌عنوان یک نهاد حرفه‌ای و بر اساس مسائل و مصالح آن بود، خاطرنشان کرد: شاید در این مسیر به تمام اهداف نرسیدیم اما بنده تنها مدیری بودم که بعد از انقلاب با شعار آموزش و پرورش حرفه‌ای، در این مسیر کار و برنامه‌ها را برای این مسیر تنظیم کردیم و توفیقاتی داشته‌ایم.

قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش را با جهت‌گیری برنامه محوری شروع کردیم، گفت: از سال نخست برنامه‌ها را به واحدهای تابع ارائه و از آنها خواستیم بر اساس برنامه و شاخص‌های آن عمل کنند.

وی یکی از دغدغه‌های جدی خود را قانون‌محوری و شفاف‌سازی اعلام کرد و افزود: می‌توانیم ادعا کنیم که در طی چهار سال گذشته به قانون ملتزم بوده و تلاش کردیم تا در حد اختیار، بسیاری از روابط که موثر بر سرنوشت آموزش و پرورش بوده را اعمال نکنیم و در ساماندهی نیروی انسانی، عزل و نصب و جذب نیروی تازه به مقررات ملتزم بودیم.

قاسمی از جمله جهت‌گیری های طی چهار سال گذشته را ساماندهی درست منابع درون سازمانی برشمرد و گفت: تلاش کردیم تا حداکثر استفاده را از منابع سازمان برای ارتقا و اهداف سازمان داشته باشیم و بسیاری از منابعی که معطل مانده بود را بکارگیری کردیم و مشارکت‌ها را در بخش خیرین و غیردولتی توسعه دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران یکی از آموزش و پرورش‌های فعال کشور است، افزود: ما در بسیاری از شاخص‌ها رتبه‌های قابل قبولی داریم و در اکثر حوزه‌ها جزء چهار استان برتر کشور هستیم و در قریب به اتفاق میدان‌های ملی، آموزش و پرورش مازندران رتبه کسب می‌کند، در حالی که در چهار سال پیش از آن ما چنین و ضعیتی را نداشته‌ایم که این امر نتیجه همدلی، انسجام و برادری موجود در ارکان آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه همه ما ملتزم به اهداف آموزش و پرورش، مقررات حاکم بر جمهوری اسلامی و اهداف نظام هستیم، افزود: آموزش و پرورش مقصد است و نه ابزار و سنگ زیرین برای رشد و توسعه جامعه و اگر ما می‌خواهیم به توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برسیم باید آموزش و پرورش پویا، با نشاط و حرفه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شعار محوری مهر سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را "مدیرمدرسه رهبر برنامه درسی است" اعلام کرد و افزود: مدیران نقش اصلی در تعلیم و تربیت مدرسه را بر عهده دارند و مدرسه به‌عنوان کانون تربیت دانش آموزان است و مدیر باید بتواند از تمام ظرفیت‌ها و منابع درون سازمانی برای ارتقا شرایط مدرسه و کلاس درس استفاده کند.

قاسمی با بیان اینکه در این مسیر نگاه ما به مدرسه با نشاط است، از دیگر رویکردهای سال جدید به ایجاد فرصت‌های برابر یا عدالت آموزشی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بوده که هیچ دانش‌آموز استان مازندران از نعمت تحصیل محروم نماند و به شدت به انسداد مبادی بیسوادی پایبند بودیم و پوشش تحصیلی را در پیش دبستانی به صد درصد رساندیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سیداسماعیل حسینی مقدم ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: آیین تجلیل از مقام معلم می‌بایست به پاس قدردانی از زحمات و نقش آفرینی آنان در کسب افتخارات بصورت ویژه دنبال شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های تجلیل از مقام معلم را به جد مورد پیگیری قرار دهند.

وی بیان کرد: نظام فکری و اندیشه شهید مطهری می‌بایست سرلوحه معلمان باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: تعامل دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در افزایش فعالیت‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به طرح مهارت آموزی خاطرنشان کرد: تامین مربیان توانمند این طرح می‌بایست در دستور کار قرار گیرد تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

کد خبر 6085603

دیگر خبرها

  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تصویب کلیات حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ تکلیف «معلم بلاگرها» مشخص شد