Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده ايران در آژانس انرژي اتمي خواستار منع کامل هرگونه همکاري و انتقال مواد و تجهيزات هسته اي به رژيم صهيونيستي شد و نسبت به تاثيرات منفي برنامه هسته اي اين رژيم بر امنيت منطقه و اعتبار معاهده عدم اشاعه هسته اي هشدار داد.
به گزارش گروه سياست خارجي خبرگزاري فارس، در جريان برگزاري نشست فصلي سپتامبر شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي که از روز دوشنبه گذشته در وين آغاز شده است، موضوع برنامه هسته اي نظامي و سلاح هاي هسته اي رژيم اسرائيل دو بار در چارچوب موضوع اجراي پادمان هاي آژانس در منطقه خاورميانه و همچنين موضوع توانمندي هسته اي رژيم اسرائيل مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا نجفي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در همين چارچوب عصر روز گذشته (چهارشنبه) طي سخناني در اين نشست با تاکيد بر ضرورت امحاي کامل سلاح هاي هسته اي و ايجاد مناطق عاري از اينگونه سلاح ها در سراسر جهان گفت: اين موضوع بويژه در منطقه خاورميانه که سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي مايه نگراني و تهديدي جدي عليه صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي بشمار مي رود از اهميتي خاص برخوردار است.
نماينده دائم کشورمان همچنين با اشاره به قطعنامه هاي متعدد مجمع عمومي سازمان ملل، آژانس بين المللي انرژي اتمي و کنفرانس بازنگري ان پي تي در اين زمينه؛ عدم اجراي اين مصوبات و تحقق منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي در خاورميانه را نتيجه مخالفت لجوجانه رژيم اسرائيل و حمايت کورکورانه دولت آمريکا از اين رژيم دانست و تصريح کرد: در صورت ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي رژيم اسرائيل چاره اي جز پيوستن به ان پي تي و انهدام سلاح هاي هسته اي خود نخواهد داشت و بدين ترتيب اصلي ترين ابزار خود براي باج خواهي، تجاوزگري، سرکوبگري و ادامه سياست هاي توسعه طلبانه خود در منطقه را از دست خواهد داد.
نجفي همچنين ضمن اشاره به ابتکار کشورمان براي ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي در خاورميانه افزود: عضويت جمهوري اسلامي ايران در بسياري از معاهدات و کنوانسيون هاي بين المللي مربوط به خلع سلاح و عدم اشاعه و همکاري مستمر کشورمان با آژانس بين المللي انرژي اتمي در زمينه برنامه صلح آميز هسته اي نشاندهنده تعهد کامل جمهوري اسلامي ايران به موضوع خلع سلاح هسته اي و عدم اشاعه و همچنين تحقق منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي در خاورميانه است.
نماينده کشورمان همچنين در سخنراني صبح امروز (پنجشنبه) خود که در چارچوب طرح موضوع توانمندي هاي هسته اي رژيم اسرائيل ارائه شد، ضمن يادآوري محکوميت شديد برنامه سلاح هاي هسته اي اين رژيم از سوي کشورهاي عضو جنبش عدم متعهد، خواستار توجه دقيق و رسيدگي جدي به اين موضوع از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي شد و برنامه هسته اي نظامي رژيم اسرائيل را مايه نگراني جدي ملتهاي منطقه و جامعه بين المللي دانست.
وي همچنين ضمن انتقاد شديد از سياست زدگي و رفتار دوگانه غرب در اين زمينه خواستار منع کامل هرگونه همکاري و انتقال مواد و تجهيزات هسته اي به اين رژيم شد و نسبت به تاثيرات منفي برنامه هسته اي اين رژيم بر امنيت منطقه و اعتبار معاهده عدم اشاعه هسته اي هشدار داد.
نجفي همچنين گفت: دسترسي آزادانه دانشمندان هسته اي رژيم اسرائيل به تاسيسات هسته اي برخي کشورهاي دارنده سلاح هاي هسته اي در حالي صورت مي گيرد که دانشمندان هسته اي کشورهاي عضو ان پي تي از سوي تروريستي هاي اجير شده از سوي رژيم صهيونيستي در خاورميانه ترور مي شوند.
براساس اين گزارش، سفير عراق به نمايندگي از کشورهاي عربي نيز در اين نشست طي بيانيه اي ضمن محکوم کردن حمايت غرب از توانمنديهاي هسته اي رژيم صهيونيستي و به شکست کشاندن کنفرانس 2015 ان پي تي، خواستار الحاق بي قيد و شرط اسرائيل به ان پي تي و قرار گرفتن تاسيسات هسته اي اين رژيم تحت پادمانهاي آژانس شد و تاکيد کرد که تا تحقق اين امر موضوع توانمنديهاي هسته اي اسرائيل که تهديدي براي منطقه و جهان است بايد در دستورکار آژانس باقي بماند.
شايان ذکر است که مطابق معمول نمايندگان آمريکا و اتحاديه اروپا با موضعي جانبدارانه، از طرح اين موضوع در نشست شوراي حکام انتقاد کردند.
انتهاي پيام/
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم] اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی] را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم] اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در ماه دسامبر (آذر/دی) از منطقه بازدید و اعلام کرد که تحقیقات او «با سرعت، دقت، قاطعیت و با تاکید بر این که ما نه بر اساس احساسات، بلکه بر اساس شواهد محکم عمل کنیم» پیش می‌رود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات خود در غزه، که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حدود ۳۵ هزار نفر را در این باریکه کشته است، منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو شب گذشته با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرد و مدعی شد که «اسرائیل اکنون منتظر پاسخ حماس در مورد پیشنهاد آتش‌بس جدید است.»

ان‌بی‌سی نیوز خاطرنشان می‌کند که «دیوان کیفری بین‌المللی» (ICC) مستقر در لاهه هلند، می‌تواند افراد را به جنایات جنگی و دیگر اتهامات مرتبط متهم کند. این دادگاه جدا از «دیوان دادگستری بین‌المللی» (CIJ) است که شکایات و پرونده‌های میان کشور‌ها را بررسی می‌کند و اکنون نیز در حال تحقیق در مورد اتهام اقدامات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است و از این روی دست به دامان آمریکا شده است.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • شوک به اسرائیل؛ خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل واژگون شد+ فیلم
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد