Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جشنواره اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بخش ارشق مشگین‌شهر با حضور اقشار مختلف مردم، گردشگران و مسئولان استان و شهرستان در پارک رضی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نخستین جشنواره اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بخش ارشق مشگین‌شهر امروز در پارک رضی برگزار شد و زنان و مردان مرزنشین ارشق توانمندیهای خود را در غرفه‌های متعدد به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان و مردان مرزنشین ارشق که نقش بسزایی در تولید صنایع دستی و موادغذایی دارند امروز در پارک رضی توانمندیها و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند که حضور گردشگران و اقشار مختلف مردم در این جشنواره نیز چشمگیر و از نکات قابل توجه این رویداد فرهنگی بود.

زنانی که صنایع دستی از جمله فرش، تابلو فرش، گلیم و کیف و کفش را با دستان خود تولید کرده بودند امروز در نمایشگاهی تمامی این محصولات خود را به معرض نمایش گذاشتند که این صنایع دستی و توانمندیهای زنان ارشقی همگان را بهت زده کرده بود.

پارک رضی امروز علاوه بر گردشگران میزبان سرمایه‌گذارانی نیز از سراسر کشور بود به طوری که تعدادی از سرمایه‌گذاران که زمینه سرمایه‌گذاری‌شان در منطقه فراهم شده بود از ظرفیت مناسب ارشق برای سرمایه‌گذاری به ویژه کشت زعفران و پسته و گل محمدی صحبت به میان آوردند.

زنان و مردان کارآفرین ارشق حمایت می‌شوند

ولی ملکی، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه نمایشگاه اقتصادی و فرهنگی ارشق با اشاره به اینکه توانمندیها و تولیدات زنان و مردان بخش ارشق مشگین‌شهر بسیار زیبا بود، گفت: با برنامه‌ریزیهایی که انجام شده از زنان و مردان کارآفرین منطقه حمایت می‌شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات کم‌بهره به کارآفرینان و تولیدکنندگان افزود: انتظار می‌رود تولیدات بخش ارشق مشگین‌شهر بازار خوبی داشته باشد که این امر می‌تواند تحول عظیمی در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تغییر الگوی کشت در بخش ارشق خبر داد و اظهار کرد: در حال‌حاضر کشت پسته، زعفران و گل محمدی در منطقه موفقیت‌آمیز بوده است که انتظار می‌رود تولیدات این محصول در منطقه به طور همه‌جانبه ترویج یابد.

ملکی از آبرسانی به روستاهای ارشق خبر داد و تصریح کرد: در حوزه آبرسانی به بخش ارشق مشگین‌شهر اقدامات خوبی انجام شده است که انتظار می‌رود اهالی منطقه نیز از تغییر الگوی کشت استقبال ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم با به کار بستن طرحهای ویژه روند آبرسانی به روستاهای منطقه را نیز تسریع بخشیم.

50 هکتار زمین به زیرکشت گل محمدی رفت

ظاهر نوری، بخشدار ارشق با اشاره به اینکه سرمایه‌گذارانی از یزد و دیگر استانهای کشور برای تولید گل محمدی در ارشق اعلام آمادگی کردند، ‌گفت: در حال‌حاضر برنامه‌ریزی شده 50 هکتار زمین در ارشق به کشت این محصول اختصاص یابد که با آزمایشهایی که انجام شده روند تولید محصول گل محمدی تا به اینجای کار موفقیت‌آمیز بوده و این محصول در ارشق از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی از کشت پسته در ارشق خبر داد و گفت: 70 هکتار نیز زمین به زیرکشت پسته می‌رود که انتظار می‌رود شاهد افزایش تولید محصول پسته در ارشق باشیم.

بخشدار ارشق از آمادگی واگذاری یک هزار و 500 هکتار زمین برای تولید محصولات کم‌آب به سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار کرد: همچنین بخش ارشق مشگین‌شهر 103 جاذبه گردشگری دارد که نیازمند ورود سرمایه‌گذاران و حمایتهای همه‌جانبه مسئولان است.

نوری ضمن تقدیر از نماینده مردم مشگین‌شهر و فرماندار اظهار داشت: با حمایتهای نماینده مردم مشگین‌شهر روند سرمایه‌گذاری در منطقه ارشق سیر صعودی داشته است و انتظار می‌رود تحول عظیمی در بخش ارشق مشگین‌شهر را شاهد باشیم.

ارتقای سرمایه‌گذاری برای تولیدات محصولات کم‌آب کشاورزی

میرعلی رحیمی‌زاد، فرماندار مشگین‌شهر گفت: در حال‌حاضر رایزنیهای خوبی با سرمایه‌گذاران برای تولید محصولات کم‌آب از جمله پسته، زعفران و گل محمدی انجام شده و انتظار می‌رود تحول عظیمی در بخش اقتصادی بخش ارشق مشگین‌شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ما با جدیت از تمام سرمایه‌گذاران در منطقه حمایت می‌کنیم و هیچ دستگاهی نمی‌تواند با بوروکراسیهای اداری مانع حضور سرمایه‌گذاران باشد چرا که یکی از راهکارهای اساسی برای رشد و توسعه بخش ارشق حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

فرماندار مشگین‌شهر از آب و گازرسانی به روستاهای بخش رشق خبر داد و افزود: مطالبات مردم منطقه با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزیهای مدون و مناسب دغدغه و نگرانی مردم منطقه را برطرف ‌سازیم.

امروز زنان و مردان مرزنشین ارشق با معرفی توانمندیها و دستاوردهای خود نشان دادند که منطقه محروم ارشق ظرفیتهای بسیاری دارد که اگر دولتمردان حمایتهایی همه‌جانبه از این کارآفرینان و زنان و مردان تلاشگر این مرزوبوم داشته باشد بی‌شک تحول عظیمی در اقتصاد منطقه رخ می‌دهد و امید همچنان در بین مردم منطقه زنده و جاویدان می‌ماند.

گزارش از اکبر رزمی

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آنها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آنها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند زیرا چربی بدن آنها بیشتر از مردان است. آنها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

کد خبر 848545 منبع: ایسنا برچسب‌ها پژوهش مردان خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا