Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:38:42 GMT

هنرمندان پرشور نمایش درد را فریاد می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۳۴۰۶

هنرمندان پرشور نمایش درد را فریاد می کنند

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تئاتر گوشواره، زینت و عامل نشاط محافل نیست بلکه هنرمندان پرشور آن درد را فریاد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آیین که شامگاه پنجشنبه پس از اجرای تئاتر خیابانی «گردابی چنین حایل» به کارگردانی محمد نعمتی در مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس رسمیت یافت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هزاره قبل از میلاد زمانی بود که سوفوکل تئاتر را میدانی برای عقل دانست، کارکردهایی دیگر این هنر را به مرور در دوران معاصر از یاد بردیم چراکه جدالی برای دین و عقل و احساس و عشق و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هست.

تئاتر گوشواره، زینت و نشاط آور محافل نیست

بهزاد مریدی با اشاره به اینکه امروز دیگر تئاتر گوشواره، زینت و نشاط آور محافل نیست افزود: تئاتر اکنون میدان درمان است که مدیران و مسئولان باید بدان اهتمام بورزند زیرا هنرمندان پرشور این هنر می توانند درد را فریاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان تئاتر دانای درمان دردها هستند ابراز امیدواری کرد که هنرمندان هنر ششم که همه هنرها را در خود درهم آمیخته بیش از گذشته در نگاه مسئولان قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه چهارمین جشنواره تئاتر استان فارس را تجربه می کند عنوان کرد: سالهاست که فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر میزبان جشنواره تئاتر نیست بلکه این خود تئاتری ها و انجمن های نمایش هستند که عهده دار میزبانی این رویداد می باشند.

مریدی ادامه داد: همه با نگاهی کثرت گرا و وحدت در کثرت کار می کنیم از این رو دیگر همه نگاه ها در دستان هنرمندان این بخش است.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس هم در این آیین که با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی برگزار شد، با توجه به اینکه تاریخ حیات تئاتر استان فارس ورق دیگری خورد و دوره ای دیگر را به پایان رسانید گفت: انجمن نوپای تئاتر استان از بدو تشکیل نخستین گام ها را برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم تئاتری استان برداشت.

حمید وامق با اعلام اینکه پس از انتشار فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس ۱۰۹ نمایشنامه به دبیرخانه ارسال شد افزود: با داوری میلاد اکبرنژاد، سعیدرضا خوش شانس و فرهاد ارشاد در نهایت ۷۷ متن برگزیده شد.

رقابت ها با دوستی و فضای صمیمیت برگزار شد

رئیس انجمن تئاتر استان فارس در عین حال با اعلام اینکه از متون پذیرفته شده ۵۳ اثر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند افزود: ۲۷ نمایش از شهرستان ها و ۲۶ اثر از شیراز بود که در نهایت ۱۵ اثر برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد.

وامق رویکرد بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استان فارس را قانونگرایی، تکریم و انضابط عنوان کرد و گفت: در انتخاب داوران بر این مبنا توجه به ویژگی هایی از جمله دانش، تخصص و مقبولیت در جامعه هنری مورد نظر قرار گرفت.

وی در پایان از همدلی در این جشنواره خبر داد و افزود: مجموعه ای همراه منجر به فضای دوستی و رقابتی سازنده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس با حضور ۱۵ گروه نمایشی و ۴۵ اجرا از ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه جاری در ۴ تماشاخانه و سالن سبز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با موضوعِ ویژه‌ی جوانی جمعیت و فرزندآوری منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

تئاتر ایثار در گلستان

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب،  تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق،  معرفی و شرح زندگانی شخصیتهای مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیبهای اجتماعی،  ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و  جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران  شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاه‌شمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا 31 خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.
ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران 31 مرداد تا 9 شهریور خواهد بود  آثار برگزیده  از  25 شهریور تا 4 آبان در شهرستان‌‌ها اجرا خواهند شد.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 16 آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی