Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های عراق اعلام کردند در پی دو حمله تروریستی امروز در استان ذی قار در جنوب عراق، ۵۰ تن از شهروندان عراقی به شهادت رسیدند و ۸۷ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم؛ مقامات عراقی اعلام کردند: روز پنج شنبه در دو حمله با مسلسل و انفجار یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک شهر ناصریه در جنوب عراق دست کم 50 نفر شهید شدند که گزارش شده سه تن از آنها ایرانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه تروریستی داعش مسئولیت دو حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، در این دو حمله حدود 6مهاجم شرکت داشتند. یکی از مهاجمان جلیقه انفجاری خود را در داخل رستورانی در بزرگراهی در جنوب غربی شهر ناصریه منفجر کرد. سپس سه تا چهار تن دیگر نیز به سمت کسانی که در داخل این رستوران بودند، تیراندازی کردند.

اداره بهداشت استان ذی قار در جنوب اعراق اعلام کرد: تاکنون 50 نفر در حمله تروریستی امروز رستوران فدک به شهادت رسیدند. این اداره افزود: 87 نفر هم در این انفجارها زخمی شدند.

در حمله دوم که انفجار یک خودروی بمب گذاری شده بود، یک ایست بازرسی نیروهای امنیتی در همین بزرگراه هدف قرار گرفت. معمولا زائران ایرانی برای رفتن به شهرهای مقدس نجف و کربلا از این بزرگراه استفاده می کنند.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، مهاجمان لباس مبدل نیروهای نظامی بر تن داشتند.

منابع عراقی شمار شهدای انفجار تروریستی رستوران فدک را در استان ذی قار سیزده تن اعلام کردند که سه تن از شهدا، زائران ایرانی هستند. تروریست ها در این حمله، نخست خودرو بمب گذاری شده را در نزدیکی ایست بازرسی استان ذی قار منفجر و سپس تروریست ها به مردم داخل رستوران حمله کردند. خودروی دوم نیز در همان منطقه منفجر شد.

منابع بیمارستان الحسین التعلیمی استان ذی قار اعلام کردند: دهها شهروند از جمله زنان و کودکان در حمله مسلحانه به رستوران بین راهی الفدک در منطقه البطحاء نزدیک استان ذی قار عراق شهید و زخمی شدند.

منابع آگاه اعلام کردند: به دنبال این حادثه که ظهر امروز اتفاق افتاد، یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یکی از ایست بازرسی های استان ذی قار منفجر شد. وزارت کشور عراق این خبر را تائید کرده اما شمار قربانیان را اعلام نکرده است.

نیروهای امنیتی در دو استان بصره و ذی قار وضعیت قرمز اعلام و تدابیر امنیتی را تشدید کردند.

منابع غیر رسمی شمار شهدای ایرانی انفجار عراق را 10شهید و14 زخمی اعلام کردند.

تروریست ها در این حمله، نخست خودرو بمب گذاری شده را در نزدیکی ایست بازرسی استان ذی قار منفجر و سپس تروریست ها به مردم داخل رستوران حمله کردند. خودروی دوم نیز در همان منطقه منفجر شد.

گفته می شود: زائران ایرانی پس از بازگشت از کربلا قصد داشتند از مرز زمینی بصره به ایران بازگردند. رستوران بین راهی فدک بیشتر ویژه زائران ایرانی و عراقی عتبات است

وی افزود: حمله نخست نزدیک یک رستوران روی داد.

سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: حمله دوم نیز انفجار یک خودروی بمب گذاری شده بود که کمی بعد از یک ایست بازرسی نزدیک شهر ناصریه روی داد.

انتهای پیام/

Rne/Pne/S8/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان