Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد که کشورش از زمان آغاز فعالیت خط لوله باکو-تفلیس-جیحان و در 10 سال گذشته 2.6 میلیارد بشکه نفت خام به شکلی مطمئن و بی وقفه از جمهوری آذربایجان خرید و دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه روز پنجشنبه به نقل از آلبایراک اعلام کرد که وی در مراسم امضای تمدید قرارداد توسعه میادین نفتی آذری – چراغ - گونشلی تا سال 2050، بر ادامه حمایت آنکارا از گسترش سرمایه‌گذاری آذربایجان در بخش انرژی تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش این رسانه، وی در این مراسم تاکید کرده است که حمایت ترکیه برای گسترش سرمایه گذاری آذربایجان در بخش انرژی ادامه خواهد داشت.
به نوشته آناتولی، آلبایراک همچنین در این مراسم امضای این قرارداد را برای جمهوری آذربایجان، منطقه و بازار انرژی مهم دانسته و گفت: این قرارداد، قرارداد قرن محسوب می شود و اکنون دیگر تبدیل به قراردادی برای قرن بیست و یکم نیز شده است.
بنا به گزارش این رسانه، آلبایراک قرارداد آذری-چراغ-گونشلی را نشانه ای از منابع بی حد آذربایجان عنوان کرده و افزود: این قرارداد در تبدیل شدن آن به میدان نفتی قابل اعتماد برای بازار جهانی نیز نقش موثری داشته است.
این رسانه همچنین به نقل از وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نوشت: جمهوری آذربایجان با گام هایی مطمئن در حال تبدیل شدن به شریکی غیرقابل اجتناب و مطمئن برای ترکیه و کشورهای مصرف کننده دیگر در بخش نفت و گاز طبیعی بوده و به عنوان کشور منبع برای پروژه کریدور گاز جنوبی از سوی اتحادیه اروپا جهت تنوع در منابع انرژی مطرح شده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض