Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد عصر امروز در ستاد استان اصفهان ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با بیان این که در دوران دفاع مقدس همه سرگرم جنگ تحمیلی و مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب بودیم و از پرداختن به برنامه‌های عزاداری غفلت کردیم، افزود: بعد از دفاع مقدس دیدیم دشمن این ظرفیت مهم را به خوبی شناسایی کرده و به دنبال ضربه زدن به این پیکره عظیم مردمی و دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به علت این امر گفت: دشمنان درک کردند بودند که خاستگاه رشادت‌های دفاع مقدس همین هیئات مذهبی است و کسانی هم که راهی جبهه می‌شوند با نام اهل‌بیت حضور پیدا می‌کردند لذا برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام دادند، سرویس‌های اطلاعاتی آن روز قدرت‌های جهانی به‌ویژه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیز وارد شدند و در این حوزه مطالعاتی انجام دادند.

روحانی‌نژاد با اشاره به این که این نهادها برای خود یک استراتژی تدوین کردند که چه‌کارهایی انجام دهند، عنوان کرد: تصمیم گرفتند مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین را به دو روش دور کردن روحانیت از این مراسم‌ها و بدبین کردن مردم به آن‌ها و واردکردن خرافات به مراسم‌های مذهبی مخدوش کنند، به‌نحوی‌که هرکسی هیئتی‌ها را دید بگوید آن‌ها عقلانیت ندارند و آن‌ها نیز در حال گسترش موهومات هستند.

وی ادامه داد: در این میان ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مراسم‌های مذهبی تشکیل شد تا هم به این مراسم‌های محتوا دهد و هم موهومات را از مراسم‌های مذهبی دور کند، بیش از هزار نشست و همایش نیم‌روزه در خصوص تبیین محورهای تبلیغی دهه محرم برگزار می‌کنیم و محتواهای تولیدشده برای شبکه تبلیغ و برای مداحان و هیئت مذهبی را ارائه می‌دهیم.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه70 درصد نوحه‌هایی که خوانده می‌شوند بی‌فایده است و10 درصد آن‌ها خنثی و 20 درصد هم مفید است، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تصویب کردیم که گویش‌های محلی هر منطقه حفظ شود و برای مراسم‌های مذهبی در خود استان برای استان محتوا تولید شود، برای مجالس و مراسم‌های مذهبی باید محتوا سازی صحیح صورت گیرد.

روحانی‌نژاد با بیان این که دشمن به دنبال ترویج مسائل خرافی در دین است و مؤمنان هم توجهی به آن ندارند، تصریح کرد: آنچه دشمن تدوین کرده است مؤمنان نیز در حال پیروی از آن هستند، تلاش زیادی صورت گرفته است تا مظاهر این خرافات وارد دین شود نمونه آن قمه‌زنی است یا نصب کردن شمایل قهرمانان کربلا در سطح جامعه است.

وی ادامه داد: با بررسی متوجه شدیم این تصاویری که به نام شهدای کربلا منتشر می‌شود در واقع هنرپیشه‌های هالیوودی هستند که با تغییراتی آن‌ها را به نام شهدای کربلا معرفی کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به اینکه فضائل اخلاقی اهل‌بیت را باید بیان کرد، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) انسان اخلاقی می‌خواهد، ما نیز باید معارف اهل‌بیت را به مخاطبان بشناسانیم.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است