Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی بیان کرد: امروز ما در معرض یک تهاجم فرهنگی گسترده قرار گرفته ایم، از آسمان و زمین شیاطین و استکبار در حال القای مفاهیم ضد ارزشی برای تغییر جوان ما هستند. دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان داخلی و خارجی این اجلاس گفت:"به ماه محرم نزدیک میشویم، ماهی که همه مردم خودشان را برای بزرگداشت این ماه و عزاداری آماده میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"وی ادامه داد:"ما به شما پیرغلامان غبطه میخوریم که همواره نام و یاد اباعبدالله را زنده نگه میدارید.کار مداحی کار ارزشمند و بزرگی است.اگر این کار در قلب انسان ها اثر بگذارد و تغییر در زندگی مردم ایجاد کند یک جهاد است و مداحان مجاهدان فی سبیل الله هستند.
رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد:"پراکندن معرفت حسینی و حقایق الهی در جامعه با مداحان امکان پذیر است. اشعار مداحان در جهت هدایت جامعه موثر است.
علی‌عسکری ادامه داد:"شما مداحان لشکریان خداوند هستید.قبل از انقلاب وقتی رژیم ستم شاهی برای سرکوبی اسلام و انقلاب تلاش میکرد، مداحان در کنار علما بزرگترین خدمت را به انقلاب کردند.
رئیس صداوسیما ضمن اشاره به نقش و اهمیت مداحان در ترویج معارف حسینی گفت:"مداحان مردم را به شور و وجد آوردند و موجبات پیروزی انقلاب را فراهم آوردند‌.در زمان دفاع مقدس هم این مداحان بودند که مردم را به وجد صآوردند و جبهه ها از جوانان و بسیجیان پر شد.مداحان همواره نقش پررنگ و سازنده ای در جامعه ایفا کردند."
علی عسکری در ادامه با اشاره به جنگ نرم گسترده علیه مردم ایران تاکید کرد:"امروز شیطان بیش از هر زمانی فعال است و علیه اسلام و فرهنگ فعالیت میکند. امروز ما در معرض یک تهاجم فرهنگی گسترده قرار گرفته ایم، از آسمان و زمین شیاطین و استکبار در حال القای مفاهیم ضد ارزشی برای تغییر جوان ما هستند.شما مداحان در زمان دفاع مقدس خوش درخشیدید.امروز هم باید در قبال این جنگ فرهنگی و رسانه خوش بدرخشید و به میدان بیایید.ما و شما باید کانون این مبارزه باشیم، صدا و سیما قرارگاه فعال جنگ نرم است."
وی افزود:"مداحان چون طیف گسترده ای از مردم و مخاطبان را در اختیار دارند، یک وظیفه ویژه بر دوش ایشان هست و نقش آنان در هدایت جامعه بی بدیل هست.
علی عسکری با اشاره به یک تجربه تاریخی گفت:"عبرت نقش جهان چیست؟یک زمانی قهرمانانی برای حفظ ایران جنگیدند و یک قدرت بزرگ شکل دادند و امنیت و اتحاد را بر این کشور حاکم کردند و در مقابل استعمار گران و بقیه ایستادند و امنیتی که ایجاد کردند باعث رشد و پیشرفت کشور شد. یکی از فرزندان این ها از حماسه خالی شد. شاه سلطان حسین اهل هنر بود اما اهل حماسه نبود. وقتی این هنر از حماسه دور شد، استعمار این راه فهمید و به ما حمله کرد.میدان نقش جهان شاهدی است که اگر هنر از حماسه خالی شد، خواری را برای ما در پی خواهد داشت.علی عسکری ادامه داد:"امروز همه مدیران و مسئولان، پرشور و حماسی از کشور دفاع میکنند و در مقابل دشمن ایستاده اند."
او در ادامه تاکید کرد:"یک ملت یا باید زیر پرچم ابرقدرت ها با خواری و ذلت زندگی کند یا باید خودش مقاومت کند و با عزت زندگی کند،ما یک ملت مقاومیم.رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به فیلم ارزشمند یتیم خانه ایران گفت:"یتیم خانه ایران یکی از فیلم هایی بود که لحظات تلخ رژیم سابق را به تصویر کشید."
وی افزود:"بعد از فروپاشی شوروی، آمریکایی ها به این فکر افتادند که خصلت حماسی کشور را کم کنند، مقاومت را از بین ببرند، اختلافات را زیاد کنند تا بتوانند بر کشور پیروز شوند، اما نتوانستند و نخواهند توانست."
علی عسکری با تاکید بر اهمیت مبارزه فرهنگی گفت:"با اطلاعاتی که بنده دارم اگر یک روزی در این عالم تحقیق شود که بزرگترین جنگ فرهنگی تاریخ علیه کدام کشور شکل گرفته، این کشور ایران است. ما امروز در اوج تهاجم فرهنگی هستیم.حفظ روحیه انقلابی و حماسی یعنی یک دست قرآن و عترت و یک دست شمشیر آخته که دشمنان بدانند که نمیتوانند بر کشور ما پیروز شوند."
رئیس سازمان صداوسیما خطاب به مداحان اهل بیت گفت:" امسال حلقه های معرفت را در کنار حلقه های شور و اشتیاق ایجاد کنید تا بتوانیم به نام اباعبدالله یک مقابله سنگین با دشمن داشته باشیم.جهموری اسلامی به یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شده و دارد به یک قدرت جهانی تبدیل میشود."
وی درباره تحریم های جدید آمریکا نیز خاطرنشان کرد :" آمریکا زمانی که قدرتمند تر از امروز بود نتوانست بر ما پیروز شود. امروز هم نخواهد توانست.آمریکا به جای بدعهدی باید ملت ایران را تکریم کند.آمریکا باید به جای زبان تحریم با زبان تکریم با ایران سخن بگوید!"

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری چهارمین جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن گسست و شکاف‌های بین نسلی است.

محمدکریم خورشیدوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره اقوام ایران زمین، اظهار کرد: جشنواره ملی اقوام ایران زمین رویدادی فراملی است و ماهیت فرهنگی دارد و هدف آن نیز حفظ میراث فرهنگی اقوام ایرانی و نمایش وحدت و انسجام ملی است.

وی ادامه داد: این جشنواره در سال ۱۳۸۴ برای اولین بار در استان گلستان به همت بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد و در فهرست رویدادهای سازمان گردشگری جهانی نیز به ثبت رسیده است.

خورشیدوند بیان کرد: لیست برخی برنامه‌های اجراشده در آن زمان نمایشگاه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات، اجرای موسیقی سنتی و آیینی و بخش‌های روستایی بود که سیاه‌چادرهای مختلف از اقوام مختلف برپا شد، چون به رسم و رسوم و تاریخ و تمدن اقوام مختلف ایران زمین اشاره داشت.

او تأکید کرد: برگزاری این رویداد فرهنگی باعث می‌شود مطالعه ما نسبت به اقوام ایران زمین و تاریخ سرزمین‌مان بیشتر شود.

وی افزود: اگر بخواهیم تعریف اقوام ایران زمین را بگوییم به مردمی می‌گویند که در زمان باستان در حیطه قلمرو شاهنشاهی در زمان‌های مختلف زندگی می‌کردند و دارای حکومت و تمدن بودند، چه در دوره هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان که تاکنون تغییرات و رویکردهای مختلفی داشتند؛ اما آنچه از تاریخ مطالعه می‌کنیم وجه اشتراک بین این اقوام مختلف است که در دولت‌های حکومت‌های مختلف زندگی می‌کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: اقوام ایران زمین در عصر هخامنشیان به ایران و انیران تقسیم شدند که لقب‌های دوران هخامنشی و ساسانی بودند، امیران به غیر آریایی‌ها می‌گفتند و ایران نیز به کسانی که اصالتاً آریایی بودند، فهرستی از اقوام مختلف در این قلمرو هخامنشی در سنگ‌نوشته‌های تخت جمشید و دیگر جاها آمده است.

وی گفت: زبان محاوره‌ای اقوام ایران زمین در ایران باستان، پهلوی یا همان پارسی میانه بوده که این قلمرو باعث نزدیکی بیشتر زبانی در اقوام شده است، شاید امروزه بیش‌ از ۳۲۰ میلیون نفر وجه اشتراک زبانی با ما دارند و جزء اقوام ایرانی محسوب می‌شوند و اقوامی در طول تاریخ کشورهای مختلفی بودند که از ایران جدا شدند.

خورشیدوند با اشاره به اینکه در تعریف خانواده داریم که خانواده‌ها اجزای سازنده یک جامعه هستند، ادامه داد: یعنی کودک در خانواده و کانون آن هم جامعه‌پذیر و هم تربیت می‌شود، این جامعه‌پذیری و تربیت انسان درون کانون خانواده متأثر از قومیت است و همین تنوع قومیت‌ها باعث شده خرده‌فرهنگ‌ها به‌عنوان رنگین‌کمان فرهنگی در ایران شکل بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد فرهنگی هنری پر کردن گسست و شکاف‌های بین نسلی است و پیدا کردن هویت واقعی ملی که امروزه تحت عنوان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی می‌شود از آن یاد کرد. همچنین معرفی ظرفیت‌های موجود و جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه در لرستان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان چهارمین جشنواره اقوام ایران زمین را در سه بخش علمی، فرهنگی و هنری به همت همه دستگاه‌های فرهنگی برگزار خواهد کرد که از همین جا از همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، دانشگاه لرستان، بنیاد ایران شناسی، دانشگاه‎های استان، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، شهرداری، شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و همه دستگاه‌های فرهنگی انتظار داریم کمک کنند تا بتوانیم به واسطه وجود این جشنواره لرستان را بیشتر از پیش معرفی کنیم.

او گفت: لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد و مهمتر از همه اینکه ما سرزمین فراوانی بوده‌ایم و هستیم و این فراوانی بیشتر غنای فرهنگی ماست ولی آن‌طور که باید تبلیغ نکردیم و می‌توانیم از ظرفیت این جشنواره استفاده کنیم تا رابطه بین اقتصاد و فرهنگ نیز در این‌گونه جشنواره‌ها تبلور پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته