Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@16:45:14 GMT

فرهنگ کمک به هم نوع در جامعه استمرار و توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۴۹۰۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز،23 شهریورماه با حضور در پایگاه اصلی جشن عاطفه‌ها در سنندج، کمک‌های خود را از طریق این جشن به دانش آموزان نیازمند اهدا کرد.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها فرصتی برای مهرورزی و کمک به نیازمندان است، افزود: کمک به جشن عاطفه‌ها زمینه‌ساز تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت است لذا همه باید کمک کنیم تا دانش‌آموزانی که توانایی مالی ندارند از نعمت تحصیل محروم نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: همان طور که خداوند رحمان و رحیم است و نسبت به بندگان خود مهربان است ما بندگان هم باید نسبت به هم نوع همین رویه را داشته باشیم.

وی افزود: همه ما باید با کمک به هم نوعان و دانش‌آموزان نیازمند در تامین نیازهای ضروری آنها تلاش کنیم و بسترهای لازم برای بهره‌مندی همه افراد از تحصیل و کسب دانش را فراهم کنیم.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: کمک‌هایی که به همت کمیته امداد در قالب جشن عاطفه‌ها جمع آوری می‌شود بخشی از نیازهای افراد نیازمند را می‌تواند پوشش دهد، اما آنچه از اهمیت بیشتری در برگزاری این برنامه‌ها برخوردار است ایجاد ظرفیت و بستری برای توسعه فرهنگ انفاق و کمک به دیگران در سطح جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه بخشش مال موجب کاهش دلبستگی انسان به مال می‌شود و این کار موجب پاکی و رشد انسان‌ها می‌شود، افزود: کمک به نیازمندان باید به عنوان یک فرهنگ ارزشمند در طول سال استمرار و توسعه پیدا کند تا شاهد رفع مشکلات نیازمندان باشیم.

در ادامه امام جمعه سنندج نیز با حضور در پایگاه جشن عاطفه‌ها عنوان کرد: در دین مبین اسلام بر کمک به افراد بی بضاعت جامعه به صورت مکرر تاکید شده و افراد متکمن جامعه وظیفه دارند به هم نوعان نیازمند خود کمک کنند.

وی افزود: کمیته امداد با شناختی که از نیازمندان واقعی جامعه دارد با جمع آوری کمک‌های مردمی آن را به دست اقشار نیازمند می‌رساند و با این کار از برخی سوءاستفاده‌هایی که افراد سودجو با تحریک احساسات مردم می‌کنند جلوگیری می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت روز معلم و تقدیر از فرهنگیان و رتبه‌های برتر دانش آموزان که در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد با بیان اینکه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری متفکر شهید فیلسوف و علامه روز معلم نام گرفت وگفت: نظام آفرینش؛ نظام آموزش و پرورشی بوده و جهان در حال رشد و رویش است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی از عالم تجلیل و تاکید می‌شود، افزود: آموزش و پرورش قوی سبب قوی شدن در همه حوزه‌ها خواهد شد و معلم جامعه و کشور را می‌سازد.

کمالی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حامی سرسخت آموزش و پرورش است و دگرگونی و تغییر از آموزش و پرورش و مدارس شکل می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه، دشمن از طریق فضای مجازی تلاش کرد باور دانش آموزان را به فرهنگ غربی تغییر دهد، بیان داشت: بخشی از بدنه آموزش و پرورش مغلوب دشمن شد و باید فرهنگ آموزش و پرورش بعنوان نهاد اثر گذار و مؤثر مورد تکریم قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در شرایط فعلی کشور اثر گذاری معلمان بسیار زیاد است و معلم در جامعه باید مورد احترام قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه، جامعه باید معلم را در صدر ببیند تا کشور در اوج قدرت و تعالی قرار بگیرد، افزود: حال آموزش و پرورش کشور رو به بهبودی است و قانون رتبه بندی معلمان با تخصیص ۴۵ هزار میلیارد تومان محقق شد.

وی تصریح کرد: رامسر در ارزیابی‌ها جز شهرهای خوب استان مازندران است و در آموزش و پرورش مازندران با دو سال تلاش، رتبه ۲۶ را به ۶ ارتقا دادیم.

کمالی افزود: در المپیادها و جشنواره‌ها مازندران جز استان‌های اول تا پنجم است و بیشترین تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان در کل استان توزیع شد.

کد خبر 6095438

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند