Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین وقتی که دید دشمن تا دندان مسلح در نزدیکی ماست دستور داد که تمام نیروها مقر را تخلیه کرده و به خاکریزی که در نزدیکی آنجا بود بروند. همین دستور حسین موجب نجات جان همه نیروها شد چون داعش تمام مقر را تصرف کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا یادواره شهدای مدافع حرم شهید مرتضی حسین‌پور(حسین قمی)، شهید محسن حججی و شهید محمد تاجبخش در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ابوالفضل فرهادی از همرزمان شهید مرتضی حسین‌پور(حسین قمی) گفت: ما در مقر بودیم که ساعت 10 شب به ما خبر دادند که نیروهای داعشی در نزدیکی ما در حال تردد هستند؛ حسین به نیروهایش دستور شناسایی داد اما با توجه به تاریکی، نیروها نتوانستند چیزی پیدا کنند. سپس حسین به من دستور داد که برای رصد، پهباد بگیرم.

وی ادامه داد: پس از گذشت 10 دقیقه صدای انفجار مهیبی به گوش ما رسید که بر اثر انفجار یک خودروی انتحاری داعشی در مقر ما بود. حسین وقتی که دید دشمن تا دندان مسلح در نزدیکی ماست دستور داد که تمام نیروها مقر را تخلیه کرده و به خاکریزی که در نزدیکی آنجا بود بروند. همین دستور حسین موجب نجات جان همه نیروها شد چون داعش تمام مقر را تصرف کرد.

فرهادی با اشاره به ویژگی‌های شهید حسین‌پور(حسین قمی) گفت: حسین بی‌ریا بود و همیشه خودش بود. نسبت به نیروهای تحت امرش بسیار دلسوز بود مثلاً اگر متوجه می‌شد که نیازی به حضور یکی از نیروها در خط مقدم نیست او را در خط نگه نمی‌داشت.

وی تصریح کرد: در زمان معرکه همه بچه‌ها چشمشان به حسین بود. قوت قلب و آرامش بچه‌ها از حسین بود و در زمان حمله، آرامش از سر و رویش می‌بارید و ما وقتی به چهره او نگاه می‌کردیم آرام می‌شدیم.

فرهادی بیان کرد: عملیات ما از ساعت 5:30 تا هشت شب طول کشید. وقتی که آتش دشمن سبک‌تر شد به دنبال حسین گشتم و او را روی زمین پیدا کردم در حالی که مجروح شده بود و یک ترکش به داخل ریه‌اش وارد شده بود؛ اما با همان وضع مصدومیت شدید هم به هدایت نیروها ادامه می‌داد تا این که او را به بیمارستان منتقل کردیم و در آنجا به شهادت رسید.

وی درباره شهید حججی گفت: ایشان نیازی به تعریف امثال من ندارد و عزتی که خدا به او داده برایش کافی است و این عزت به خاطر ایمانش بود. من همیشه شاهد خواندن نماز اول وقت و نماز شب توسط این شهید بزرگوار بودم. شهید حججی آنقدر ایمانش قوی بود که به او می‌گفتیم: «تو حتی یک گناه هم نکردی». او یک رزمنده تمام عیار و عابد بالله بود.

فرهادی درباره شهید تاجبخش بیان کرد: او از نیروهای عملیاتی تحت فرمان حسین بود. در روز معرکه دو نفر بسیار مردانه جنگیدند: یکی خود حسین و دیگری شهید تاجبخش که همواره در کنار حسین بود و کمک زیادی به او می‌کرد.

انتهای پیام/

R1489/Pne/S4,38/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته معلم و ایام شهادت استاد شهید مطهری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان نابغه زمان خویش، پاسخگوی تمام نیاز های علمی فلسفی و عرفانی بودند ودر راستای تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب زحمات بسیاری را متحمل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان معلمی در تراز انقلاب اسلامی خوش درخشید و معلمی برای تمام دورانها است.

وی گفت: استاد شهید مطهری علاوه بر تدریس در حوزه های علمیه در سطوح مختلف، بعنوان استاد دانشگاه پاسخگوی تمام مسائل علمی بودند و برای رفع شبهات علاوه بر تدریس به تالیف کتاب پرداختند و کتب این شهید سعید گویای جامع بودن ایشان است.

وی یادآور شد: استاد مطهری در عرفان و تفسیر یکی از شاگردان ممتاز مکتب اسلام محسوب می شدند و از اساتیدی همچون علامه طباطبایی بهره برده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی برای احترام به این مقام منیع علم و قلم است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تألیفات شهید مطهری نیاز علمی امروز جامعه را تأمین می کند و کمک شایانی برای رفع شبهات مطرح در جامعه کنونی است.

کد خبر 6092662

دیگر خبرها

  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن