Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، کمبود روي در کودکان زير دو سال، کمبود ويتامين A در خانم هاي باردار و افزايش چاقي در کودکان را از جمله مشکلات تغذيه اي در کشور عنوان کرد.
کمبود ويتامين A در بارداريکمبود ويتامين A در بارداري , دکتر زهرا عبداللهي، گفت: افزايش مصرف ميوه و سبزي، کاهش مصرف نمک و چربي، دستيابي به غذاي مناسب و سالم، کاهش فاکتورهاي خطر ساز زيست محيطي و کشاورزي، برچسب گذاري مواد غذايي و نظارت بر اماکن عمومي از جمله برنامه ها در راستاي دستيابي به اهدف تعيين شده تغذيه اي کشور تا سال 2025 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سياست هاي مختلفي در راستاي کنترل و بهبود وضعيت تغذيه اي در ايران تبيين شده است،
اظهار داشت:
در استراتژي تغذيه اي ايران پيشگيري و کنترل تولد نوزاد با وزن کم، کاهش مصرف نمک و چربي، بهبود وضعيت
تغذيه اي و افزايش مصرف ميوه و سبزي حداقل 5 واحد در روز دنبال مي شود.کمبود ويتامين A در بارداري
تولد نوزادان با وزن کمتر از دو کيلو و 500 گرممديرکل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت به وضعيت سوء تغذيه در ايران اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسي هاي انجام شده وضعيت تولد نوزادان با وزن کمتر از دو کيلو و 500 گرم و سوء تغذيه در ايران کاهش يافته است.
عبداللهي افزود: در سال هاي 2011 و 2012 ميزان آنمي ( کم خوني) در ايران بالا بود و با اقدامات انجام شده
در حال حاضر شاهد بهبود اين وضعيت هستيم.کمبود ويتامين A در بارداري
وي گفت: اجراي برنامه پيشگيري و کنترل از کمبود يد از ديگر برنامه هايي بود که در ايران به اجرا در آمده است اين کشور يکي از کشورهاي پيشرو در اين زمينه به شمار مي رود.

مدير کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت به اجراي برنامه ملي تغذيه در ايران اشاره کرد و اظهار داشت:
در اين راستا کشور ايران به موفقيت هاي خوبي در کمبود وزن کودکان زير 5 سال، کاهش کمبود روي،
تولد نوزادان با وزن کم و کاهش کمبود يد دست يافته است.
عبداللهي يادآور شد: اگر چه موفقيت هاي خوبي در حوزه بهبود وضعيت سوء تغذيه در کشور ايجاد شده است
اما هنوز با چالش هايي در حوزه تغذيه در ايران روبرو هستيم.
کمبود ويتامين A در خانم هاي بارداروي، کمبود روي در کودکان زير دو سال، کمبود ويتامين A در خانم هاي باردار، کمبود ويتامين D، افزايش چاقي
در دوران کودکي را از جمله مشکلات تغذيه اي در کشور برشمرد.
عبداللهي تصريح کرد: در حال حاضر 60 درصد گروه سني بالغين در کشور چاق و يا دچار اضافه وزن هستند
و در برخي از استان ها اين ميزان به 70 درصد مي رسد.کمبود ويتامين A در بارداري
وي افزود: کلسترول بالا، ديابت و فشار خون بالا از ديگر مشکلات ناشي از تغذيه ناسالم در کشور به شمار مي رود که با توجه به تغيير در سبک زندگي گسترش اين بيماري ها در کشور در حال افزايش است.
مدير کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي افزود: با وجود تمام پيشرفت ها هنوز ايران با چالش هاي مهمي در حوزه تغذيه روبروست و بايد در اين زمينه تصميم هاي جدي اتخاذ شود
و برنامه هايرفع کمبود زير مغذي ها و همچنين کاهش مصرف نمک و شکر و بهبود سوء تغذيه بازبيني شود.
مهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلبالو درختی خزان پذیر است که بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است. این درخت به خانواده گلسرخیان تعلق دارد و با گیلاس شباهت زیادی دارد. آلبالو درختی کوچک است که ارتفاع آن به ۳ تا ۴ متر می رسد. برگ های آن سبز رنگ و لوزی شکل هستند و گل های آن سفید رنگ و معطر هستند. میوه آلبالو به رنگ قرمز روشن تا قرمز تیره و شبیه به گیلاس است اما از نظر اندازه کوچکتر است. طعم آلبالو ترش و تا حدودی ملس است

بیشتر بخوانید: کشک؛ یک ماده غذایی پرطرفدار با خواصی بی‌نظیر

آب آلبالو و قند خون

کنترل قند خون:

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب آلبالو می تواند به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

کاهش التهاب:

خواص ضد التهابی آب آلبالو می تواند به کاهش التهاب مزمن که عامل خطر ابتلا به دیابت است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، می تواند به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی که در افراد مبتلا به دیابت شایع تر است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو خشک می‌تواند به بهبود سلامت قلب با چندین روش کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کنند. همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ‌های خونی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی:

آب آلبالو خشک سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. ویتامین C به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

کمک به خواب:

آب آلبالو خشک حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین است که هورمونی است که به تنظیم خواب کمک می‌کند. نوشیدن آب آلبالو خشک قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به خواب بروید و خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر داشته باشید.

گفتنی است، آلبالو در بسیاری از نقاط جهان کاشته می شود و از میوه آن برای مصارف تازه خوری، تهیه مربا، شربت، ژله، لواشک و آبمیوه استفاده می شود. درخت آلبالو به نسبت به سرما مقاوم است و می تواند تا ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر را تحمل کند. این درخت به خاک حاصلخیز و زهکشی شده نیاز دارد. آلبالو به طور طبیعی گرده افشانی می شود و نیازی به کاشت درخت گرده افشان جداگانه ندارد. این درخت به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228761 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود