Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نامه نیوز»
2024-05-08@17:44:23 GMT

ساخت داروی خوراکی دیابت نوع 1

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۵۴۹۹

محققان موفق به ساخت داروی خوراکی دیابت نوع 1 شدند. فاز سوم کارآزمایی بالینی این دارو موفقیت‌آمیز گزارش شده است. محققان دانشگاه کلرادو موفق به ساخت داروی خوراکی دیابت نوع 1 شدند. این دارو سوتاگلیفلوسین نام دارد و فاز سوم کارآزمایی بالینی آن نشان می‌دهد قادر به کنترل گلوکز خون و کاهش نیاز به تزریق انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نامه نیوز این دارو اولین داروی خوراکی دیابت نوع 1 است و آزمایش ها نشان می‌دهد قادر به کنترل قند خون، بدون بروز هیپوگلیسمی (کاهش قند خون) و کتواسیدوز که از مهمترین عوارض جانبی انسولین هستند، است.کتواسیدوز دیابتی یکی از عوارض حاد دیابت است و در موقعیت‌هایی که میزان انسولین خون کمتر از نیاز بدن است ایجاد می‌شود و در حالت‌های مانند فراموش‌کردن تزریق انسولین، تزریق دوز ناکافی و استرس، جراحی و بیماری‌های خاص دیده می‌شود.محققان امیدوارند بیماران با استفاده از این دارو بتوانند کنترل بهتری روی قند خون خود داشته باشند.دیابت نوع 1 یک بیماری مزمن است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های بتا اجازه تولید انسولین نمی دهد. هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و تنها راه کنترل بیماری، تزریق روزانه انسولین است.نتایج این مطالعه در نشریه Medicine منتشر شده است.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «داروی رشد مجدد دندان» تولید شد
  • ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟
  • ماجرای مجوز ترخیص روغن های خوراکی وارداتی
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود