Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@22:49:30 GMT

گران قيمت‌ترين خودروهاي فروخته شده در حراجي

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۵۸۱۵

خبرگزاري آريا - هفته نامه خودرو امروز: بسياري بر اين باورند که خودروهاي قديمي چيزي جز يک تکه آهن به اضافه پيچ و مهره نيستند و ارزش چنداني ندارند. اما اين افراد به سختي در اشتباه هستند و از ارزش هاي يک خودرو قديمي که تبديل به يک کلاسيک تمام عيار شده است، خبر ندارند. در اين نوشتار سعي بر آن داريم تا 10 نمونه از اين خودروها را که در حراجي هاي رسمي، به بالاترين قيمت فروخته شده، تبديل به گران قيمت ترين خودروهاي تاريخ شده اند، بررسي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر داشته باشيد اين ليست فقط خودروهايي که در حراجي هاي قانوني قيمت گذاري و فروش رفته اند را در خود جاي داده است.
مثلا در سال 2013، در يک حراجي خصوصي، براي يک فراري 250GTO 1964 قيمتي 52 ميليون دلاري صرف شده و در ماه نوامبر گذشته نيز يکي ديگر از همين مدل فراري به قيمت 56 ميليون دلار به فروش رفته است اما چون رسمي و قانوني نبوده اند، در اين ليست جاي نمي گيرند. قيمت 10 خودرو زير روي هم رفته به 263 ميليون دلار مي رسد که نشان مي دهد آنها فقط چند تکه آهن و پيچ ومهره نيستند. با اين مقدار پول مي توان يک جزيره 40 هکتاري در کاراييب خريد و در آن يک پايگاه هوايي با جنگنده هاي روسي تاسيس کرد. اما با دوستداران خودرو ترجيح مي دهيم با اين پول، خودرو کلاسيک خريداري کنيم و دليل آن را هم با خواندن اين مطلب و معرفي اين 10 خودرو متوجه خواهيد شد.
Ferrari 250GT California Spider Competizione LWB 1959

يک خودرو کلاسيک تاب و کمياب از فراري که جزئي از تاريخ اين کمپاني محسوب مي شود. نمونه 250 LWB در عين حال که فضاي مناسبي را براي سرنشينان مهيا مي کند، با استفاده از يک موتور 12 سيلندر به حجم 2.9 ليتر قادر به توليد 278 اسب بخار قدرت است و نويد يک سواري اسپرت و راحت را مي دهد. اگر شما سوار بر يک نمونه آن باشيد، بدون شک در خيابان همه نگاه ها به طرف شما خواهد چرخيد. اين خودرو در سال 2016 توسط شرکت Gooding Company با مبلغ 18150000 دلار (68 ميليارد تومان) فروخته شد.
Ferrari 250GT California Spyder SWB 1961

دومين خودرو در اين ليست اتاق کوتاه 250GT است که در سال 2015 در يک انباري در فرانسه پيدا شده است. مالک انبار در يک زمان تعداد زيادي خودرو کلاسيک را خريداري مي کند تا به بازسازي آنها بپردازد. بعد از گذشت مدت زماني وي با مشکل مالي مواجه مي شود و 50 خودرو را به فروش مي رساند و متاسفانه سرمايه کافي براي بازسازي 100 خودرو باقي مانده را نيز نمي تواند تامين کند و خودروها در همان وضعيت رها مي شوند.
موسسه Artcurial اعتقاد دارد که بسياري از اين خودروها را مي توان بازسازي کرد. اين موسسه قيمت خودروهاي قابل بازسازي کرد. اين موسسه قيمت خودروهاي قابل بازسازي را حدود 15 ميليون يورو تخمين زده است. اين فراري نيز در حالي در انبار پيدا مي شود که در کنار يک دستگاه مازراتي پارک و روي آن مقداري وسيله ريخته شده بود. اين مدل نيز از يک موتور مشابه اتاق کشيده 250GT نيرو مي گيرد و در 6 فوريه 2015 توسط Artcurial به مبلغ 18500000 دلار (69.4 ميليارد تومان) فروخته شد.
Alfa Romeo 8C B Lungo Spider 1939

8C يکي از 3 خودرو اين ليست است که نام فراري را با خود يدک نمي کشند. هر چند اين مدل نيز بي ربط به فراري نيست چون در همان سال، انزو فراري آلفا رومئو را ترک کرد. اين خودرو در قبل از جنگ جهاني دوم يک خودرو با توانايي منحصر به فرد و همينطور، لوکس بود و رقباي کمي را رودرروي خود مي ديد. يک موتور 2.9 ليتري به قدرت 180 اسب بخار به صورت خطي در زير کاپوت کشيده اين مدل جا شده بود. اين خودرو توسط حراجي RM Sotheby’s به قيمت 19800000 دلار (74.2 ميليارد تومان) فروخته شد.
Jaguar D- Type 1955

دومين خودرو بدون نشان فراري در اين ليست، جگوار D تايپ است که با ظاهري فوق العاده ذاب، همزمان با همان Alfa Romeo 8G در حراجي RM Sotheby’s به فروش رسيد. اين خودرو با شماره شاسي XKD 501 و به لطف موتور 6 سيلندر 3.4 ليتري با توان 285 اسب بخار توانست در مسابقات لمانز 1956 به مقام اول دست يابد و در مسير مستقيم به سرعت 251 کيلومتر در ساعت برسد. اين مدل نيز همانطور که گفته شد، در حراجي RM Sotheby’s با رقم 21780000 دلار (81.7 ميليارد تومان) به فروش رسيد.
Ferrari 275 GTB/C Speciale 1964

«بخشي از تاريخ فراري و به شدت خاص»، اين تعريفي است که در مجامع بين الملل خودرويي از فراري 275 به ميان مي آورند. اين مدل اولين فراري مجهز به سيستم تعليق مستقل در عقب بوده و تنها 3 دستگاه از آن توليد شده است. با داشتن موتور V12 3.3 ليتري به قدرت 320 اسب بخار، در اصل هدف از ساخت اين مدل، شرکت در مسابقات بود اما اين خودروها بيشتر در جاده ها ديده شده اند تا در پيست. اين خودرو در 14 آگوست 2014 در حراجي موسسه RM به قيمت 26400000 دلار (99 ميليارد تومان) فروخته شد.
Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider 1967

اين نمونه از 275 همانطور که از پسوندش پيداست (NART) به سفارش رييس تيم اتومبيلراني آمريکاي شمالي، لوييجي چينه تي که رييس نمايندگي فروش آمريکاي شمالي فراري نيز بود، طراحي و ساخته شد و با اينکه 4 خودرو ديگر با مقام اول ليست فاصله دارد اما همچنان گران قيمت ترين خودرو جاده اي (غيرمسابقه اي) به فروش رفته در حراجي ها و چهارمين فراري گران قيمت اين ليست محسوب مي شود. اين مدل نيز مانند ديگر فراري ها از يک موتور 12 سيلندر 3.3 ليتري بهره مي برد و توان توليد 296 اسب بخار قدرت را داراست. از اين خودرو فقط 10 دستگاه توليد شد. اين نمونه در آگوست 2013 در حراجي RM با قيمت 27500000 دلار (103.1 ميليارد تومان) به فروش رفت.
Ferrari 290MM 1956

اين مدل فراري براي مسابقات معروف ميله ميليا (Mille Miglia) طراحي و ساخته شد و به همين علت پسوند MM را روي خود دارد. اين خودرو در جلو و بين دو گلگير باريک و کشيده خود از يک موتور 12 سيلندر استفاده مي کند و توان توليدي اين موتور، 320 اسب بخار است. اين ساخته فراري که با شماره شاسي 0626، داراي يک تاريخچه غني و داستان بسيار مفصلي از مسابقات مختلف است. دسامبر 2015 در حراجي RM با قيمت 28050000 دلار (105.2 ميليارد تومان) به فروش رفت.
Mercedes Benz W196 1954

آخرين خودرو اين ليست که فاقد نشان فراري است، مرسدس بنز W196 است. اين خودرو F1 مرسدس که براي کمي بيشتر از يک سال، گران قيمت ترين خودرو در بين خودروهاي به فروش رفته در حراجي ها بود. اواسط 1950 مسابقات حرفه اي متعددي را تجربه کرده و رانندگان بزرگي مانند قانجيو، استرلينگ ماس، هانس هرمن و کارل کلينگ را پشت فرمان خود ديده است. اين خودرو رکورد گران قيمت ترين خودرو F1 و گران قيمت ترين مرسدس تاريخ را دارد و 12 جولاي 2013 بود که در حراجي فستيوال سرعت گودوود به مبلغ 29650095 دلار (111.2 ميليارد تومان) فروخته شد.
Ferrari 336 S 1954

335 S نمونه به روزشده 315S است که با تغيير موتور آن به يک V12 4.1 ليتري به قدرت 390 اسب بخار، تبديل به يکي از قوي ترين و سريع ترين نمونه هاي آن زمان فراري شد. 335 S مي توانست به بيشينه سرعت 305 کيلومتر در ساعت برسد و به راحتي از سد رقباي خود در مسابقات عبور کند اما قوانين مسابقات اتومبيلراني در سال 1958 به يکباره تغيير کرد و 335 S جاي خود را به مدل 250TR دارد و بازنشسته شد. اين خودرو در حراجي Artcurial فرانسه در سال 2016 به عنوان گران قيمت ترين خودرو حراجي با مبلغ 35711359 دلار (134 ميليارد تومان) به فروش رفت.
Ferrari 250GTO 1962

زماني که در آگوست 2014 در سالن موسسه حراجي Bonhams صداي چکش آخر شنيده شد، رقم 38115000 دلار (143 ميليارد تومان) از زبان مجري مراسم به عنوان آخرين رقم پيشنهادي خارج شد و حراجي به پايان رسيد. در ابتداي توليد 250 و زماني که اين مدل تبديل به يک اسطوره نشده بود.، اين خودرو در اواخر دهه 1960 و اوايل دهه 1970، قيمتي در محدوده 6 تا 10 هزار دلار داشت که نزديک به يک کديلاک جديد بود.
اين خودرو در يک مسابقه 2 بار تصادف کرد و يک بار در معرض تکه تکه شدن قرار گرفت و از همين رو تصميم بر بازسازي و نگهداري خودرو گرفتند. اين تصميم يکي از بهترين و پولسازترين تصميمات در ادوار گذشته بوده زيرا اين خودرو با رشد 6 برابري در قيمت مواجه شد و در حال حاضر به عنوان يک اسطوره و گران قيمت ترين خودرو حال حاضر از آن ياد مي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!

بازار خودرو طی سه ماه اخیر شرایط آشفته‌ای از نظر قیمت پیدا کرده است. گران شدن پژو پارس و رسیدن ۲۰۷ به یک میلیارد و گران شدن ۲۵ درصدی خودرو‌های چینی، شرایط را برای مصرف‌کنندگان واقعی سخت‌تر کرده است. سیاست‌های دولت در رابطه با خودرو نیز تاکنون فقط موجب افزایش قیمت و سخت شدن شرایط خرید برای خریدار واقعی شده است.

به گزارش انتخاب، احسان گائینی، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو‌های خارجی طی چند ماه اخیر به خبرنگاران گفت: اگر ما از نیمه‌ی بهمن تا پایان فروردین را به عنوان دو ماه اخیر در نظر بگیریم، در ماشین‌های وارداتی چینی، میانگین ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم که در برخی از مدل‌ها تا ۲۵ درصد افزایش را هم مشاهده کردیم. مثلاً فونیکس اف. ایکس از ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به هر حال بازار در نوساناتی که با افزایش نرخ ارز داشت، دچار چالش بود و بازار شب عید در اسفند هم مؤثر بود. در فروردین نوسانات ارزی خیلی مؤثر بود. بازار در یک هفته اخیر خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است. بازار به سمت رکود است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است؛ و افزود: عرضه‌ی بیشتر و در دسترس بودن خودرو‌های جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متأسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

وی درباره سیاست‌های دولت در حوزه ماشین‌های خارجی بیان کرد: با توجه به محقق نشدن وعده‌ای که بابت واردات گسترده با برند‌های متفاوت داده شده بود و همچنان هم ادامه دارد و بوی خوشی از سمت واردات نمی‌آید، مسلماً در ماشین‌های وارداتی و خودرو‌هایی که در گذشته وجود داشت، افزایش قیمت را همچنان خواهیم داشت. بازار در سگمنت خودرو‌های وارداتی بسیار خالیست و به نظر نمی‌رسد امیدی بابت متعادل شدن خودرو‌های وارداتی وجود داشته باشد. خودرو‌های وارداتی عمدتاً بیش از ۵ سال کار کرده‌اند و همچنان قیمت‌های در حال افزایش دارند.

این کارشناس خودرو درباره قیمت غیرواقعی خودرو‌های خارجی در ایران اظهار داشت: قیمت خودرو‌های خارجی در کشور ما گاه ۴ تا ۵ برابر مدل روز خودرو با مدل‌های ۵ سال کارکرده معامله می‌شود. دلیل اصلی عدم وجود خودروی وارداتی صفر با مدل‌های متنوع است. با توجه به واردات محدودی که انجام شد، خودرو‌های وارداتی قیمت‌هایی دارند که نزدیک به سه برابر قیمت واقعی‌شان است. اگر سیاست‌ها به سمت واردات بیشتر برود، تنها راه کاهش قیمت است، در غیراین صورت قیمت‌ها به شدت افزایشی است و واسطه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ائینی در رابطه با تأثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو داخلی گفت: با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و استفاده از اهل فن در حوزه‌ی خودرو، با همکاری دولت، برنامه‌ریزی درست و تصویب قوانینی که واردات را تسهیل کند، در سگمنت خودرو‌های وارداتی بازار بهتری را ایجاد کنیم. در خودرو‌های داخلی نیز زمانیکه خودرو وارداتی زیاد شود، قیمت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. قیمت خودرو‌های داخلی بسیار بالاست؛ اینکه ۱ میلیارد تومان برای ۲۰۷ هزینه کنیم.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)