Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد یکی از پرخبرترین و در عین حال پرحاشیه‌ترین هفته‌ها در فعالیت‌های قرآنی کشور بود. در ابتدای این هفته شاهد پایان یافتن بخش آقایان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر ارومیه بودیم، شهری که طی هفته گذشته و این هفته قلب تپنده فعالیت‌های قرآنی کشور شده بود و اکثر خبرهای قرآنی از این شهر مخابره می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان یافتن رقابت‌های بخش آقایان مساوی شد با خداحافظی دو نفر از اساتید و قاریان شناخته شده کشورمان از عرصه مسابقات. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین رویدادهای قرآنی این هفته داشته‌ایم.
پایان مسابقات قرآن بخش آقایان
روز شنبه 18 شهریورماه سرانجام رقابت‌های بخش آقایان مسابقات سراسری قرآن با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد تا به این ترتیب چهره برگزیدگان کشورمان در رشته‌های مختلف شناخته شود. در این مسابقات «سیدمصطفی حسینی»، از قزوین در رشته قرائت، «مصطفی اصفهانیان» از استان اصفهان در رشته حفظ کل قرآن کریم حائز رتبه ممتاز و به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران انتخاب شدند. همچنین «مختار دهقان» از استان خراسان رضوی نیز در رشته قرائت به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی مالزی انتخاب شد.
محکومیت جنایات میانمار علیه مسلمانان
در مراسم اختتامیه این مسابقات علاوه بر تجلیل از برگزیدگان از خانواده یکی از شهدای مدافع حرم استان آذربایجان غربی نیز تجلیل شد، همچنین سیدمصطفی حسینی دارنده رتبه ممتاز رشته قرائت و سعید علی‌اکبری، حافظ روشندل کل قرآن و دارنده رتبه ممتاز رشته حفظ کل قرآن کریم تندیس دریافتی خود را به ترتیب به شهید «محسن حججی» و «سیاهکلی مرادی»، از شهدای مدافع حرم کشورمان تقدیم کردند. همچنین در این مراسم بیانیه شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در محکوم کردن جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار بیانیه‌ای صادر شد.
خداحافظی دو چهره قرآنی از عرصه مسابقات
در این هفته شاهد خداحافظی دو چهره شناخته شده قرآنی از عرصه مسابقات قرآن بودیم، قاسم رضیعی، قاری و داور بین‌المللی کشورمان در اولین روز هفته جاری طی بیانیه‌ای که در اختیار ایکنا قرار گرفت،‌ به طور رسمی از حضور در داوری مسابقات قرآن کناره‌گیری کرد و از شرکت کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم حلالیت طلبید. همچنین در این روز وحید نظریان، از قاریان شناخته شده کشورمان نیز برای همیشه از حضور در رقابت‌های قرآنی خداحافظی کرد.
آغاز مسابقات سراسری قرآن در خش بانوان
بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز از روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه با حضور مسئولان و مدیران قرآنی کشور و استان و جمع کثیری از جامعه قرآنی در حسینیه ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد. مسابقات در این بخش تا روز 26 شهریورماه در جریان خواهد بود. این مسابقات در دو بخش برگزار می‌شود که رقابت‌های بخش اول آن شامل رشته‌های دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و معارفی عصر روز، ۲۱ شهریورماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
برگزاری مسابقات قرآن در ارتش
همچنین از روز یکشنبه 19 شهریورماه نیز هفدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان آجا آغاز شد و تا روز 22 همین ماه ادامه داشت. این مسابقات در مقاطع بانوان شاغل، خانواده کارکنان شامل همسران و فرزندان در دو مقطع سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال برپا شد. این مسابقات در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ کل و رشته‌های ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء، اذان و مفاهیم در دو سطح یک و دو برگزار شد. این مسابقات روز چهارشنبه با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
روز یکشنبه نیز در گرگان، سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم آغاز شد و تا روز چهارشنبه 22 همین ماه ادامه یافت. در این مسابقات نزدیک به 400 شرکت کننده حضور داشتند که رقابت خود را در رشته های حفظ،‌ قرائت و ترتیل برگزار کردند. همچنین مراسم اختتامیه این مسابقات روز 22 شهریورماه با تجلیل از برگزیدگان رشته های مختلف برگزار شد.
دیدار قرآنی‌ها با «موسوی قهار»
مدیران ارشد شورای عالی قرآن، صبح روز یکشنبه ۱۹ شهریور به مناسبت عید سعیدغدیرخُم در منزل «سید قاسم موسوی قهار» حاضر شده و ضمن دیدار با ایشان، به مرور خاطرات مشترک پرداختند. در این دیدار، سید علی سرابی، علی‌اکبر حشمتی، عباس امام جمعه، امیر محمود کاشفی، محمدتقی میرزاجانی و علی قاسم آبادی حضور داشتند.
نشست تحلیلی مسابقات سراسری قرآن در ایکنا
بعد از حاشیه‌های به وجود آمده در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، خبرگزاری قرآن نشستی تحلیلی به منظور بررسی آیین‌نامه این دوره از مسابقات با حضور اساتید قرآنی کشورمان در روز سه‌شنبه 21 شهریورماه برگزار کرد. در این نشست به مواردی چون به‌روز نبودن آئین‌نامه با تعداد زیاد قاریان حرفه‌ای، برخی اعمال سلیقه‌ها، توجه داشتن به اعتراض‌ها و ملزم به پاسخگو بودن، تعیین سخنگو برای رفع شبهه‌ها و شائبه‌ها، دقت در انتخاب و چینش هیئت داوران و سپس احترام به داوران و عادل دانستن آن‌ها و ... اشاره شد. همچنین پیشنهادی برای تشکیل کمپینی برای توقف موقت مسابقات نیز توسط برخی حاضران در این نشست مطرح شد.
برگزاری محافل انس با قرآن در پیاده روی اربعین
همچنین روز سه‌شنبه حسن محمدی،‌ دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین از برپایی یک هزار و ۴۵۱ محفل قرآنی در ایران و عراق در ایام اربعین خبر داد و گفت: در نظر داریم تا در مراسم اربعین امسال طرح بشارت قرآنی ۱۴۵۱ را نیز طی مسیر کاروان‌‌ها برگزار کنیم. حرکت کاروان قرآنی از مشهد مقدس آغاز و در طول مسیر تا کربلا در شهر‌های داخل ایران و عراق محافل قرآنی برگزار می‌شود که در مجموع ۱۴۵۱ محفل هم‌راستا با طرح قرآنی ۱۴۵۱ انجام شده و حدود ۳۰۰ محفل قرآنی در مسیر نجف تا کربلا در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تدارک دیده شده است.
دعوت به همدلی برای رفع نواقص مسابقات سراسری قرآن
در روز چهارشنبه 22 شهریورماه و پس از به وجود آمدن حواشی متعدد در مسابقات سراسری قرآن، رئیس کمیته فنی این مسابقات طی یادداشتی مطرح کرد که آنچه الآن داریم نتیجه تجربیات و تلاش تمامی اساتید در دوره‌های مختلف است و با وجود برخی نقایص پر است از تجربیات و نکات ارزنده و باید با کمک هم در سایه دوستی و آرامش، نقایص مرتفع شود؛ قطعاً با قهر و گرفتن پیکان اتهام به سوی یکدیگر، فقط شاهد دلسردی و پسرفت خواهیم بود.
تربیت 250 حافظ کل قرآن در مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
مراسم اختتامیه کلاس‌های فصل تابستان مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) عصر روز چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه در محل مصلای شهر ری (واقع در آستان مقدس) برگزار شد. عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در این مراسم از تربیت ۲۵۰ حافظ کل قرآن کریم در مرکز آموزش قرآن کریم این آستان مقدس از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون خبر داد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محفل انس با قرآن همراه با اختتامیه جلسات جز خوانی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

این محفل با حضور حامد شاکر نژاد قاری برجسته بین المللی و احمد ابوالقاسمی استاد و قاری ممتاز داخلی و خارجی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه برگزار می‌شود.

این مراسم با اجرای غلامرضا احمدی و اجرای حافظ کل قرآن مرتضی ریاحی انجام داده است.

این مراسم چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع الکوثر به نشانی قنات کوثر، خیابان مسجد برپا خواهد شد.

کد خبر 6078804 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۲۵ هزار دانش آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • نماینده هنگ‌کنگ نخستین حریف وفایی
  • بهره‌مندی بیش از ۱۰۰۰ نفر از محافل انس با قرآن در بیجار
  • بهره‌مندی بیش از یک‌هزار نفر از محافل انس با قرآن در بیجار