Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: حل مشکل ترافیک نیازمند همکاری همه دستگاه ها و خود مردم است، چرا که ما شاهد بودیم که در تمام عرصه ها بدون همکاری دستگاه ها و مردم کاری پیش نمی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت خاص و مختصات گسترده شهر تهران ادامه داد: کلانشهر تهران با مساحت بیش از 700 کیلومتر مربع از ابتدا بر اساس روابط شهری و اصول شهرسازیشامل معابر، دسترسی به خدمات عمومی، آموزشی، درمانی، بهداشتی و هر آن چه که در یک شهر لازم است، ساخته نشده است.

وی افزود: این شهر تا به امروز با همین زیرساخت‌ها گسترش پیدا کرده و مهاجرت نیز به آن افزایش یافته و علاوه بر اضافه شدن جمعیت مرکز، جمعیت حاشیه آن رشد زیادی داشته که از نظر معضلات اجتماعی و ترافیک شهریبر مرکز شهر تاثیرگذار بوده است.

علیخانی با اشاره به اینکه برای مدیریت و رفع مشکلات این وضعیت طی سال های گذشته کارهای بسیاری انجام شده، بیان کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم مدیریت شهری در سالیان گذشته تلاش نکرده و قرار است که با شهردار جدید معجزه رخ دهد، اما یک سوال مطرح می‌شود که چرا با وجود این همه تلاش و هزینه، مشکلات حل نشده است؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در مورد علل حل نشدن معضل ترافیک افزود: یک مورد آن اقتصاد بیمار کشور است که باعث افزایش مهاجرت به پایتخت شده و شهر تهران و شهرداری باید تقاص آن را پس دهد.

وی ادامه داد: از شهرستان ها برای مسافرکشی و کارهای مختلف به تهران می‌آیند که این مهاجرت‌ها تبعات اجتماعی و اقتصادی از جمله افزاش بیکاری، ترافیک شهری و غیره را به دنبال خود دارد.

علیخانی افزود: همین تاکسی اینترنتی یا تاکسی برخط را در نظر بگیرید، قالب افرادی که در ذیل این شرکت ها فعالیت می‌کنند، افرادی هستند که از شهرستان به تهران آمده‌اند و خودروی پراید دارند.

وی اضافه کرد: تعداد خودروهایی که زیر نظر دو شرکت در حوزه تاکسی اینترنتی در تهران فعالیت می‌کنند به 100 هزار دستگاه رسیده، در حالی که آمار خودروهای کل سیستم تاکسیرانی تهران با زیر مجموعه هایش به 80 هزار دستگاه تاکسی نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در مورد دلیل دیگر حل نشدن معضلات شهری به ویژه مسئله ترافیک عنوان کرد: برخی از سیاست‌های اعمال شده توسط مدیریت شهری در سال‌های گذشته با بی‌توجهی به تجربیات دنیا همراه بوده و بخشی از هزینه‌های کلان به شکل اشتباه تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به عدم رعایت توازن در تخصیص منابع و تبعات آن ابراز کرد: گسترش معابر و ساخت تونل و پل به جای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم را تشویق به استفاده از وسایل حمل ونقل شخصی کرد.

تردد چند هزار بمب متحرک در شهر

علیخانی با تاکید بر عقب ماندن حمل و نقل عمومی از وضعیت مطلوب به دلیل سیاست‌های اعمال شده ادامه داد: ما طبق برنامه باید 9 هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم که علاوه بر نداشتن این تعداد، ناوگان اتوبوس شهری فرسوده است و تمامی اتوبوس‌های شرکت‌های اتوبوسرانی تهران و آن بخشی هم که خصوصی شده از رده خارج هستند و مخازن گازی که در این اتوبوس‌ها تعبیه شده مانند بمبی متحرک و بسیار پر خطر است.

وی افزود: به اولویت‌ها نیز در سیاست گذاری‌ها توجه نشده و اگر حمل و نقل عمومی در اولویت قرار می گرفت، وضعیت ترافیک تهران امروز بهتر از وضعیتی بود که شاهد آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اولویت دانستن مترو در سیستم حمل و نقل عمومی تهران، بیان کرد: مترو تهران علاوه بر 1200 واگنی که خیلی از آنها هم فرسوده هستند، به 3 هزار واگن دیگر نیاز دارد و ای کاش به جای ساخت این همه تونل و پل به این بخش توجه می‌شد.

علیخانی افزود: به غیر از کسری واگن در مترو در بعضی از خطوط از جمله خط 7 مشکلات ایمنی و کمبود امکانات مثل هواکش نیز وجود دارد که در صورت به وجود آمدن حادثه جان کسانی که در آن جا حضور دارند در خطر است، در یکی از کشورها در مترو واگن آتش گرفت و به دلیل نداشتن هواکش 50 نفر دچار خفگی و مرگ شدند.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت یکی از دلایل عدم اولویت قرار دادن حمل و نقل عمومی نسبت به ساخت پل و تونل، کسب سود توسط پیمانکاران است، چرا که آن بخش سودآوری بیشتری دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کرمان مناسب نیست، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث شوراها را داریم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای سپردن کار مردم به دست خود مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اداره شهرها و روستا مستقیماً به شوراهای اسلامی شهر و روستا سپرده شده است که منتخب خود مردم هستند، گفت: مردم شوراها را انتخاب کرده و شوراها در شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به دیگر وظایف شورای اسلامی شهر، بیان کرد: شوراها در حد وظایف و اختیارات خود قانون‌گذاری برای شهرداری را انجام داده، تصویب طرح و لایحه برای اجرا در شهر و نظارت بر کار شهرداری را به عهده دارند.

وی به مهمترین طرح و برنامه‌‌های شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره توجه عادلانه به کل شهر و آبادانی و زیباسازی شهر توسط شورای شهر و شهردار مدنظر است.

نادری با بیان اینکه در این دوره شورا تلاش کردیم که عادلانه به کل شهر رسیدگی شود تا خدمات در یک نقطه متمرکز نشده و در یک نقطه از شهر محرومیت نداشته باشیم، ادامه داد: در این دوره کار را از نقاط محروم شهر آغاز کردیم و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، کارهای فرهنگی، مسائل تاریخی و فرهنگی و مذهبی، گفت: در همه این حوزه‌ها تلاش شده که نگاه متوازن و متعادلی داشته باشیم و شهر را برای مردم به یک مکان دلپذیر و آرام‌بخش تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اقدامات آغاز شده البته هنوز با حد اعلا نرسیدیم اما تلاش خود را کردیم تا حد امکان شهر از حالت دو قطبی بودن خارج کنیم و عدالت را در آبادانی شهر داشته باشیم، افزود: در این دوره توجه ویژه به مناطق محروم بیشتر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تغییر شهردار کرمان، گفت: شهردار قبلی کرمان فردی دلسوز و سالم بود اما انتظار داشتیم که شهر را متحول کند اما انتظارات ما از شهردار قبلی برآورده نشد و زمانی که به گزینه بهتری رسیدیم شهردار جدید را جایگزین وی کردیم و حکم شهردار جدید در وزارت کشور شرف صدور است.

نادری با اشاره به بودجه و درآمدهای ضعیف شهرداری کرمان باعث شد که به شهر توجه زیادی نشود، ادامه داد: در این دوره از شورای شهر هم توجه به مناطق محروم شدت گرفت و هم افزایش درآمد و بودجه شهرداری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر هزار و 300 میلیارد تومان بود که این عدد در سال 1403 به 7 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدواریم که با همین روند آبادانی شهر هم انجام شود.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پیاده‌روها، جداول و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کرمان نامناسب و مطالبه مردم در این حوزه کاملاً درست است، بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود 700 میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده که بی‌‌سابقه است.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به بحث آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در شهر کرمان شده است، ادامه داد: امیدوار هستیم که امسال مردم کرمان حرکت قابل توجهی را در سطح شهر شاهد باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران