Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو- ايرنا- مدير صادرات آمريکا، آسيا، اروپا و CIS شرکت ايران خودرو با اشاره به برنامه ريزي براي ساخت سايت ايران خودرو موسوم به نفت چاله در جمهوري آذربايجان گفت: اين سايت به هاب (مرکز) صادراتي محصولات ايران خودرو به کشورهاي مستقل همسود (سي.آي.اس) تبديل مي شود.

«سابينا نوبري» امروز و در حاشيه برگزاري نمايشگاه بين المللي اکسپو باکو2017 در گفت وگو با خبرنگار اعزامي ايرنا افزود: ايران خودرو از سال 1384 و با خودروهاي سمند و خانواده سمند از جمله دنا و رانا در جمهوري آذربايجان حاضر است و تاکنون بيش از چهار هزار و 500 دستگاه خودرو به اين کشور صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته اين مسوول، با توجه به رضايتمندي شهروندان اين کشور و استقبال آنان از خودروهاي ايراني، شرکت ايران خودرو تصميم گرفت تا با راه اندازي سايت نفت چاله نزديک مرز 2کشور در مرز جلفا به توسعه حضور خودروهاي ايراني در اين کشور بپردازد.
وي خاطرنشان کرد: قيمت به نسبت مناسب (که با تسهيلات ارزان قيمت از سوي نماينده انحصاري و شريک تجاري ايران خودرو در اين کشور ارائه مي شود)، قطعات يدکي ارزان قيمت و فراوان و برخورداري از گارانتي سبب شده است خودروهاي ايراني با قرار گرفتن در کلاس اکونوميک، خودروهايي به صرفه و مناسب براي خانواده هاي جمهوري آذربايجان باشند؛ خودروهاي دست دوم و کارکرده خارجي موجود در اين کشور بدون گارانتي و فاقد خدمات پس از فروش مناسب است.
نوبري ادامه داد: خودروهاي ايراني همچنين با استاندارد فراتر از آنچه سازمان ملي استاندارد جمهوري آذربايجان از نظر آلايندگي و کيفيت مطالبه مي کند توليد مي شوند و همين مساله بر جذابيت خودروهاي ايراني افزوده است.
وي تصريح کرد: سايت نفت چاله اينک از پيشرفت بيش از 80 درصدي برخوردار است و در مرحله نخست ساليانه بيش از چهار هزار خودرو و توليد مي کند و در مرحله نهايي پس از چهار سال به تيراژ ساليانه 10 هزار دستگاه مي رسد.
«در مرحله نخست خودروهاي خانواده سمند در اين سايت توليد مي شوند و در صورت استقبال و با توجه به شرايط بازار، توليد ساير محصولات ايران خودرو در آن در دستور کار قرار مي گيرد».
وي اعلام کرد در نمايشگاه اکسپو 2017 باکو، خودروهاي دناپلاس، تندر پلاس، رانا، سورن ELX و پژو 207i در معرض ديد عموم قرار گرفته که حتي در روز نخست چند دستگاه از آنها به فروش رفته است.
نوبري اعلام کرد: قطعات و لوازم يدکي مورد نياز در بازار جمهوري آذربايجان از طريق نمايندگي مستقر اين شرکت و به صورت برخط، ثبت سفارش و در کوتاه ترين زمان ممکن به آن کشور ارسال مي شود؛ قطعاتي که از اجناس اوريجينال ايراني تهيه مي شوند و به همين دليل شهروندان آذربايجاني خودروهاي ايراني را به خودروهاي بي کيفيت چيني ترجيح مي دهند.
وي گفت: موقعيت جغرافيايي مناسب، جمعيت حدود 10 ميليون نفري، مجاورت با ايران و مطرح بودن به عنوان مهمترين کشور منطقه قفقاز، همچنين سابقه خوب حضور خودروهاي ايراني در جمهوري آذربايجان سبب شده است اين کشور به عنوان مرکز صادراتي ايران خودرو براي ارسال توليدات خود به کشورهاي حوزه CIS مطرح باشد.
شرکت «آذرماش» به عنوان نماينده انحصاري و شريک تجاري ايران خودرو در جمهوري آذربايجان فعاليت مي کند.
به گزارش ايرنا، نمايشگاه بين المللي صنعت CASPINDEXPO و نمايشگاه بين المللي ساختمان به طور همزمان از 22 تا 24شهريور ماه در باکو پايتخت جمهوري آذربايجان برگزار مي شود.
اين نمايشگاه در فضايي به مساحت هشت هزار متر مربع در دو سالن در مرکز نمايشگاهي باکو اکسپو سنتر در حال برگزاري است.
در مجموع 52 شرکت شامل 20 شرکت ايراني و 32 شرکت خارجي از 15 کشور از جمله جمهوري اسلامي ايران در اين نمايشگاه شرکت کرده اند و همچنين 110 نفر تاجر و فعال بازرگاني خارجي تاکنون براي حضور در همايش (بيزينس فروم) اين رويداد در باکو حاضر شده اند.
هدف از برپايي اين نمايشگاه ايجاد فرصت برقراري ارتباط و شناسايي شرکت هاي معتبر داخلي و خارجي، آشنايي با آخرين دستاوردها و فناوري هاي روز جهان، در اختيار گذاردن فرصت انعقاد قراردادهاي کاري، يافتن نمايندگان فعال، فراهم کردن زمينه مناسب براي ارائه آخرين دستاوردهاي نوين علمي، پژوهشي و صنعتي در حوزه هاي مختلف صنعتي، افزايش کيفيت توليد و رسيدن به استانداردهاي جهاني و آشنايي و تبادل تجربيات شرکت ها با يکديگر در يک مکان مناسب و زمان کوتاه است.
همچنين ملاقات با طرف هاي تجاري، دستيابي به پروژه ها و مناقصه ها در بازار کشورهاي مشترک المنافع - CIS- و جمهوري آذربايجان و بازاريابي موفق با تضمين امنيت سرمايه گذاري از اهداف ديگر اين نمايشگاه سه روزه به شمار مي رود.
بر اساس آمارهاي موجود ايران با رقمي نزديک به يک ميليارد دلار صادرات در سال 16-2015 به جمهوري آذربايجان در بين جمهوري هاي CIS مقام نخست و جزو پنج کشور نخست صادرکننده جهان به اين جمهوري است.
کل صادرات جمهوري آذربايجان در سال 16-2015 به ميزان 27 ميليارد و 800 ميليون دلار بود و واردات آن 11 ميليارد دلار است.
بخش صنعت اين کشور با بيش از پنج ميليارد دلار، نخستين و بالاترين سهم از واردات را داراست و همچنين صادرات ايران به جمهوري آذربايجان در بخش صنعت، حائز مقام نخست است.
دو کشور داراي مرزهاي مشترک، اشتراکات ديني و مذهبي، فرهنگي و آداب و رسوم هستند و به دليل هم مرز بودن هزينه هاي تجارت (صادرات و واردات) آنها نسبت به ساير کشورهاي عضو CIS بسيار پايين تر است. انتظار مي رود سطح تجاري دو کشور بسيار بالاتر و فراتر از وضعيت موجود باشد.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 3065 *1961*گزارش: محمد ملک دار * انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: پروژه چند منظوره «اومااویا» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور ایران در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی است.

وی ادامه داد: اکنون توان فنی و مهندسی کشورمان در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی به ۱۰۰ درصد رسیده است و ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های دیپلماسی دولت سیزدهم بازاریابی و زمینه‌سازی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزآوری از این محل صادرات خدمات فنی مهندسی تا ۲ سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، سریلانکا یکی از کشورهای هدف وزارت نیرو محسوب می‌شود و در این زمینه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی و بزرگ‌ترین پروژه آبی این کشور از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه طرح منحصر به فرد و چند منظوره «اومااویا» با تکیه بر توان و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی در جنوب شرقی سریلانکا افتتاح می‌شود، گفت: تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک کشور سریلانکا از جمله مزایای این طرح است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۳۰ میلیون دلار بود که به صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد، گفت: این طرح از جمله بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود که صفر تا ۱۰۰ مراحل مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 747395

دیگر خبرها

  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار