Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:36:50 GMT

ثبت ۲۹ طرح در چالش مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۶۴۶۴

ثبت ۲۹ طرح در چالش مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی

هفتمین چالش نوآوری نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری موسسه سامان سرمایه نانو به مرحله ارزیابی طرح‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو بنا به درخواست یک موسسه ای اقدام به برگزاری یک چالش نوآوری با هدف تولید محصولاتی بهره‌مند از فناوری نانوانکپسوله کردن برای کنترل و افزایش انتقال مواد مغذی و دارویی به پوست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا نیز برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور، این موضوع در قالب یک رقابت نوآورانه با عنوان چالش نوآوری توسعه فرآورده‌ها یا روش‌های نانوانکپسوله کردن مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی به فراخوان گذاشته شد.

مهلت ثبت‌نام و ارسال طرح در هفتمین چالش نوآوری نانو طبق برنامه قبلی در تاریخ ۵ شهریورماه پایان یافت. در مدت زمان ثبت‌نام که با تمدیدی ۲۰ روزه همراه بود، مجموعا ۲۹ طرح مفهومی از سوی پژوهشگران، فناوران، دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دریافت شد. نیمی از این تعداد شرکت‌کنندگان در چالش دارای یک نمونه اولیه‌ یا آزمایشگاهی مرتبط با طرح ارائه شده بودند که نکته‌ای قابل توجه و کم سابقه در یک چالش بوده و حاکی از توان و ظرفیت بالای پژوهشگران کشور در این حوزه است.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا و پسا دکترا ۶۲ درصد شرکت‌کنندگان در چالش نوآوری توسعه فرآورده‌ها یا روش‌های نانوانکپسوله کردن مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی را تشکیل می‌دهند. در شکل زیر اینفوگرافی از طرح‌ها و شرکت‌کنندگان این چالش قابل مشاهده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو

یک محقق ایرانی در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

اسماء وردیان؛ محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

ساخت نخستین محصول آلوپلاستیک استخوانی با فناوری نانو در دنیا

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب‎‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است