Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گمرک ايران مقررات به روز شده درباره واردات خودروهاي سواري را اعلام و تصريح کرده، واردات خودروهاي سواري بالاي 2500 سي سي همچنان ممنوع است.
به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، ارزش خودرو شامل قيمت خريد در کشور مبدا (FOB) بعلاوه بيمه و کرايه حمل است که اصطلاحا سيف(Cif) گفته مي شود.
ارزش گمرکي تمامي خودروهاي قابل ورود با هدف دسترسي آزاد به اطلاعات در سامانه آنلاين ارزش گمرک الکترونيک قابل دسترسي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارزش گمرکي خودرو هاي وارداتي بر اساس قيمت صادراتي کارخانه و با مقايسه قيمت هاي جهاني در کميته تبصره 6 قانون خودرو بصورت ساليانه تعيين مي شود.
کرايه حمل از مبدأ کشورهاي حوزه خليج‌فارس به مقصد بندرعباس به طور متوسط هر خودرو سواري بين 500 تا 750 دلار است.
پرداختي هاي لازم جهت واردات
به طور کلي خودروي سواري کمتر از 1500 سي‌سي در رديف تعرفه‌اي جداگانه در جدول مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندي مي‌شود و واردات اين خودروها مشمول 40 درصد حقوق و عوارض گمرکي است.
واردات خودروهاي سواري بين 1500 تا 2000 سي‌سي در رديف تعرفه‌ ديگري
طبقه‌بندي شده و مشمول 40 درصد حقوق و عوارض گمرکي است.
خودروهاي سواري از 2000 تا 2500 سي‌سي هم در رديف تعرفه‌اي مجزا طبقه‌بندي و مشمول 55 درصد حقوق و عوارض گمرکي است.
حقوق ورودي خودروهاي هيبريدي پنج درصد ارزش گمرکي است.
واردات خودرو مشمول 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده ( از جمع ارزش گمرکي بعلاوه حقوق ورودي) است.
4 درصد ماليات علي‌الحساب ( از جمع ارزش گمرکي بعلاوه حقوق ورودي) و عوارض هلال‌احمر معادل 1٪ حقوق ورودي هم دريافت مي شود.
پنج 5 درصد از ارزش فوب به عنوان عوارض خاص واردات خودرو دريافت مي شود.
هزينه استاندارد معادل 8 در هزار ارزش cif است
گواهي اسقاط خودرو جهت پلاک هر خودروي ترخيص شده
- مصرف کمتر از 5 ليتر در 100 کيلومتر چرخه ترکيبي نياز به اسقاط خودروي فرسوده ندارد.
- با مصرف 5 ليتر و بين 5 تا 6 ليتر در 100 کيلومتر 2 دستگاه خودروي فرسوده
- با مصرف 6 ليتر و بين 6 تا 7 ليتر در 100 کيلومتر 4 دستگاه خودروي فرسوده
- با مصرف 7 ليتر و بين 7 تا 8 ليتر در 100 کيلومتر 6 دستگاه خودروي فرسوده
- با مصرف 8 ليتر و بيشتر در 100 کيلومتر 8 دستگاه خودروي فرسوده
گمرک ايران همچنين اعلام کرده است : ده (10) درصد از ارزش گمرکي خودروهاي بنزين سوز طبق سند ترخيص جهت شماره گذاري (عوارض راهنمايي و رانندگي) و سه درصد ارزش گمرکي در هنگام شماره‌گذاري هزينه نقل و انتقال دارايي دريافت مي شود.
عوارض شهرداري به هنگام پلاک بسته به نوع خودرو از 300 تا 700 هزار تومان است.
واردات خودروهاي سواري بالاي 2500 سي سي همچنان ممنوع است
بر اساس ماده 78 قانون امور گمرکي امکان ورود موقت خودروهاي بالاي 2500 سي سي صرفا براي مسافران غير مقيم ايران و ايرانيان مقيم خارج از کشور برأي استفاده شخصي افراد مذکور وجود دارد .
واردات تمام خودروها در گام اول نياز به مجوز ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.
قبل از اخذ مجوز واردات، تهيه مجوز هاي چهار گانه نمايندگي از اصناف، مجوز استاندارد، بهينه سازي سوخت و محيط زيست الزامي است که معمولا نمايندگي ها اقدام به اين کار مي کنند.
عمر خودروهاي وارداتي از زمان ساخت آن نبايد بيش از يکسال گذشته باشد .
خودروهاي وارداتي بايد استاندارد هاي لازم را جهت ورود داشته باشند از جمله انطباق شماره شاسي، نوع و تيپ موتور.
دو گروه از پرداخت سود بازرگاني واردات خودرو معاف هستند که اين معافيت ها شامل معافيت از پرداخت سود بازرگاني معادل سيصد ميليون ريال - 300000000ريال براي مجوزهاي جانبازان و همچنين معافيت از سود بازرگاني معادل 300000000 ريال براي مجوزهاي معلولين بهزيستي مي شود.
ايکس ري هاي کاميوني گمرک به 31 دستگاه افزايش مي يابد
گمرک ايران جزئيات افزايش 150 درصدي تجهيزات کنترلي پيشرفته در گمرکات را در سالجاري اعلام کرد.
ايکس ري هاي کاميوني گمرک در ماه هاي آينده به 31 دستگاه افزايش خواهد يافت.
ايکس ري هاي کاميوني گمرک در سال 1392 برابر 5 دستگاه بود که تا پايان سال 1395 با رشدي 140 درصدي به 12 دستگاه افزايش يافت.
اين افزايش تصاعدي از سال 1392 تا 1395 با خريد تعداد 7 دستگاه ايکس ري از محل منابع داخلي گمرک و استقرار در گمرکات کشور حاصل شد.
ماه هاي آينده 19 دستگاه ايکس ري کاميوني به تجهيزات کنترلي پيشرفته در گمرک اضافه مي شود که تعدادي از اين دستگاه ها خريداري و در حال نصب است.
گمرک ايران در باره جزئيات تجهيز گمرکات به ايکس ري هاي کاميوني اعلام کرد: 2 دستگاه ايکس ري کاميوني بسيار پيشرفته و پرسرعت از طريق مناقصه بين المللي امسال خريداري شده که يکي از آنها اواخر بهار امسال و ديگري شهريورماه در گمرک شهيد رجايي بندرعباس تخليه و در همان گمرک در حال نصب است.
يک دستگاه ايکس ري کاميوني نيز از طريق مناقصه جهت استقرار در گمرکات خراسان رضوي از محل 50 درصد اعتبارات استاني و 50 درصد اعتبارات گمرک ايران خريداري شده و در حال ساخت است.
قرارداد ساخت و خريد 5 دستگاه ايکس ري کاميوني نيز با وزارت دفاع با هدف بهره گيري از توانمندي ها و توليدات داخلي در ماههاي گذشته منعقد شده که مدت اين قرارداد 10 ماه است و از محل توليدات وزارت دفاع در گمرکات بازرگان به تعداد 2 دستگاه و شلمچه، نوردوز و گلستان نيز هر يک به تعداد يک دستگاه نصب خواهد شد که بر اساس آخرين اقدامات، زمين گمرک بازرگان جهت نصب اولين ايکس ري توليدي وزارت دفاع تحويل نمايندگان وزارت دفاع شده است.
گمرک ايران در اقدامي ديگر براي استفاده از توانمندي هاي بخش خصوصي جهت ساخت ايکس ري هاي پيشرفته کاميوني فراخواني را منتشر کرده که شرکت هاي واجد شرايط انتخاب شده اند و مراحل نهايي انعقاد قرارداد با اين شرکت ها انجام شده و براي اولين شرکت انتخاب شده، گمرک ميلک جهت نصب مشخص شده است.
توافق با سازمان انرژي اتمي جهت توليد يک دستگاه ايکس ري کاميوني پيشرفته در مرحله اول، از ديگر اقدام هاي گمرک در اين خصوص است. تفاهم نامه توليد آن نيز پيش از اين امضا و عملياتي شده است.
قرار است با توجه به توانمندي هاي دانشمندان سازمان انرژي اتمي در توليد ايکس ري هاي پيشرفته در ماه هاي آينده سفارشات بيشتري به اين سازمان داده شود .
همچنين توافق با سازمان راهداري جهت خريد 2 دستگاه ايکس ري کاميوني و توافق با منطقه آزاد اروند جهت تحويل يک دستگاه ديگر، از ديگر اقدامات گمرک در اين خصوص است.
در اقدامي ديگر مقرر شده که کشور ژاپن هم منابع مالي خريد 2 دستگاه ايکس ري پيشرفته کاميوني را در چارچوب کمک و همکاري هاي مشترک با جمهوري اسلامي ايران بر اساس برجام در اختيار گمرک ايران قرار دهد . تفاهم نامه کمک هاي مالي کشور ژاپن براي خريد 2 دستگاه ايکس ري پيشرفته في ما بين معاونت توسعه مديريت و منابع گمرک ايران و طرف ژاپني منعقد شده تا تسهيلات خريد 2 دستگاه ايکس ري کاميوني را در اختيار گمرک ايران قرار دهند . بر اساس آخرين اقدامات در اين خصوص تفاهم نامه مالي با شرکت طرف ژاپني و معاونت ياد شده صورت پذيرفته و جذب تسهيلات مربوطه در حال انجام است.
صدا و سيما
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات که امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به قوه قضاییه ارجاع شد، یکی از بزرگترین تخلفات برخی از مدیران این سازمان، دست داشتن در تشکیل شبکه قاچاق سموم شیمیایی و ایجاد انحصار واردات برای چند شرکت بوده است.

در بخشی از این گزارش که علیرضا نظری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی آن را در صحن علنی قرائت کرد، آمده است:

" یکی از بزرگترین تخلفات برخی از مدیران سازمان حفظ نباتات از جمله مدیر کل وقت دفتر کنترل آفات در ایجاد نوعی از شبکه قاچاق سموم شیمیائی؛ واگذاری امتیاز واردات چندین برابر نیاز سالانه کشور به برخی از شرکت ھا در زمان اعلام ممنوعیت سال تدارک و ممنوعیت سال واردات برای سمومی است که زبان و خسارات انسانی از بابت سرطان و تومورزایی و بروز سایر بیماری ھای صعب العلاج و ھمچنین ماندگاری سنواتی در خاک موجب ممنوعیت استفاده از آن شده است.
در این خصوص آمار گمرک جمھوری اسلامی بیانگر واردات سموم ممنوعه شیمیائی حتی در سنوات پس از ممنوعیت واردات است که برای ۴۲ نوع سم شیمیایی که غالبا از سال ۱۳۹۵ مسوخ شده اند؛ تا سال ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۴۲ میلیون لیتر ۴۲،۵۷۰،۰۷۹ لیتر/کیلوگرم سموم ممنوعه وارد کشور شده و بیش از ۲۲۶ میلیون دلار برای آن تأمین ارز شده است که تخلف مدیران وقت دفتر آفت کش ھا محرز می‌باشد.

موضوع قاچاق صرفا معطوف به عرضه آفت کشھای غیر مجاز نبوده و گاهی هم شامل قاچاق انواع بذر، نھال و میوه می‌شود که در این حالت علاوه بر ضرر به تولید و اقتصاد کشاورزی، موجب ورود برخی از آفات و بیماری ھای گیاھی از جمله روگوز گوجه فرنگی به کشور شده و طغیان لجام گسیخته آن آفات و حتی بیماریھای گیاھی جدید موجب تحمیل ھزینه ھای تأمین آفت کشھای مربوطه و منابع ارزی آن شده است.

متن کامل گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات 

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا
  • ارز خودرو کجا رفت؟