Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:30:00 GMT

کرمانشاه رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۶۹۰۴

کرمانشاه رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی را دارد

کرمانشاه- مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در تولید ماهیان گرمابی با تولید ۳۳۰۰ تن، رتبه اول را در میان استان‌های غیر ساحلی کشور کسب کرد.

مهندس سیدفرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در تولید ماهیان سردآبی، کرمانشاه در بین استانهای غیر ساحلی، رتبه پنجم را کسب نموده است.

وی افزود: ان شاءالله در سالجاری نیز با توسعه و ساماندهی فعالیت‌های آبزی پروری در سطح مجتمع های پرورش ماهی سردابی و گرمابی و مزارع منفرد و خصوصا طرح پرورش ماهی در قفس و فعالیت صید و صیادی در دریاچه سدهای مخزنی غیر شرب زمکان دالاهو و جامیشان سنقر، به جمع سدهای مخزنی موجود، بتوان در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال قدم برداشت و افزایش تولید ایجاد شده منجر به کسب رتبه های برتر در بین استانهای غیر ساحلی شد و عناوین گذشته را حفظ و ارتقا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: میانگین بارش باران در استان کرمانشاه سالانه ۴۸۲ میلی لیتر بوده و استان ما دارای ۷ اقلیم و ۴ فصل می باشد که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فرد استان زمینه توسعه همه جانبه بخش کشاورزی در بخشهای زراعت و باغبانی دام و خصوصا شیلات را بدنبال خواهد داشت.

افضلی تصریح کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه دارای ۲۴ سد می باشد که از این تعداد ۷ مورد به بهره برداری رسیده است و ۸ سد دیگر در دست ساخت و تکمیل می باشد و ۹ سد باقیمانده در سد مطالعه هستند.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: از این تعداد سد، ۵ سد بصورت مخزنی غیرشرب برای فعالیت شیلاتی کاربرد دارند و در حال حاضر در دو سد شهدای گمنام (تنگ حمام ) سرپل و قصرشیرین و زاگرس گیلانغرب؛ فعالیتهای شیلاتی در قالب طرح پرورش ماهی در قفس و صید و صیادی در حال انجام است و در سال ۹۵ میزان ۲۱۵ تن نیز تولید داشته اند که بر اساس ظرفیتهای تولید سدهای مذکور تا سقف ۶۰۰ تن می توان تولید داشت.

این مسئول اظهار داشت: ظرفیت منحصر بفرد منابع آبی استان کرمانشاه ( رودخانه های مرزی، سراب ها و چشمه ها) زمینه توسعه منطقه ای با محوریت کشاورزی و آبزی پروری در راستای تامین امنیت غذایی در سطح ملی را فراهم آورده است.

افضلی ادامه داد: استان کرمانشاه در حال حاضر با ۴۷۰ مزرعه پرورش ماهی در قالب ۳ مجتمع سردآبی، یک مجتمع گرمابی و سه مزرعه تولید ماهی خاویاری و همچنین ۲ مزرعه پرورش ماهی در قفس (واقع در شهدای گمنام سرپل و سد زاگرس گیلانغرب با ۳۲ باب قفس ) و نیز ۳۱۳ مزرعه منفرد در قالب ۵۰۹۳ بهره بردار شیلاتی مشغول به فعالیت اند که در مجموع با تولید ۱۶۱۵۰ تن تا پایان سال ۹۵، سهم ۴ درصدی از تولیدات آبزی کشور را دارا می باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

امیر حسن‌زاده کیخا  اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال پنج هزار و ۵۷۷ حامی در سیستان و بلوچستان جذب شدند که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد حامیان جذب شده بومی سیستان و بلوچستان هستند تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم در سطح استان، صاحب حامی شدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون ۳۳ هزار و ۱۵۶ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند در واقع بیشترین آمار در کشور نیز مربوط به این است؛ همچنین علاوه بر این، ۲۴ هزار کودک تحت عنوان «محسنین» از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، عمده حامیان ایتام سیستان و بلوچستان، افراد غیربومی و خارج استانی بوده‌اند، اما با اقدامات صورت گرفته، امروز درصد حامیان بومی افزایش یافته و این نشان از اعتماد مردم خیراندیش استان به مجموعه کمیته امداد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: سال گذشته، با اعطای تسهیلات اشتغال ۱۱ هزار و ۹۳۶ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سطح استان ایجاد شده است.

سیدمهدی عبادی تصریح کرد: در حوزه اشتغال ۳۲۷ دستگاه تاکسی سمند سورن پلاس ویژه مددجویان شهرستان زاهدان با همکاری استانداری، تاکسیرانی، شهرداری و سه بانک توسعه تعاون، ملی و سپه وارد شهرستان شد و توانست زندگی مددجویان بسیاری را متحول سازد که علاوه بر ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای قشر نیازمند، به حمل‌ و نقل شهری نیز کمک کرد.

وی با اشاره به وجود نعمت آفتاب در منطقه سیستان و امکان بهره‌برداری از این ظرفیت در جهت تولید انرژی برق و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه، گفت: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در منازل نصب و وارد مدار شده است، این طرح با پشتیبانی استاندار سیستان و بلوچستان و با همکاری قرارگاه غدیر، نهاد مردمی رسالت و شرکت توزیع برق استان صورت گرفت و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش ویژه مددجویان و فرزندانشان عنوان کرد: سال گذشته، دوره‌های آموزش پایدارسازی برای یک‌هزار نفر در سطح استان برگزار شد همچنین طرح تابستانه مهارت نیز با همکاری فنی‌وحرفه‌ای و آموزش و پرورش، برای هشت هزار دانش‌آموز برگزار شده که در آن، نوجوانان با مهارت‌های فنی مورد علاقه خود، از جمله دوره‌های آموزش کار با رایانه، خیاطی برای دختران و تعمیر خودرو برای پسران، آشنا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد