Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: ما اگر می‌خواهیم در جامعه به نشر مفاهیم و مناسک دینی بپردازیم نباید نقش برجسته مبلغان و ذاکران حسینی را نادیده بگیریم.

به گزارش ایسنا، زرگرپور شامگاه23 شهریورماه در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در میدان نقش جهان اصفهان، اظهار کرد: این اجتماع عظیم عاشقان و مداحان امام حسین (ع) حال و هوای دیگری به شهر اصفهان بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک افتخار بزرگی برای ساکنان و شهروندان ولایتمدار اصفهان است که از هیاتهایمذهبی سراسر کشور در این شهر گرد هم جمع شده‌اند.

وی افزود: اصفهان علاوه بر اینکه در بحث مفاهیم دینی و عاشورایی فعال است، در رابطه با حماسه‌آفرینی شهدای مدافع حرم نیز پیشتاز است که امثال آن شهید آقامحسن حججی است. امام راحل می‌فرماید این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ما اگر به این جمله دقت کنیم می‌بینیم که حقیقت مسلمی که ما را به ژرف‌های عمیق مناسک حسینی و احیای دین رهنمون می‌کند همین محرم و صفر است.

استاندار اصفهان ادامه داد: سرمایه تشیع دفاع از حریم ولایت است و مجالس ما آراسته به نام ولایت، عصمت و طهارت است و این برای ما یک ضرورت است که این رسالت را حفظ کنیم و در راستای صیانت از ارزش‌های اسلامی و دینی که موجب اعتلای جامعه می‌شود و انسان‌ساز است گام برداریم.

زرگرپور خاطرنشان کرد: سنگربانانی در جامعه داریم که برای حفظ جامعه و جلوگیری از تهاجم دشمنان از جان خود می‌گذرند. ما باید نقطه‌های آسیبی که در جامعه وجود دارد را از بین ببریم و در راستای این آسیب‌زدایی نقش مبلغان و ذاکران حسینی انکارناپذیر است. مخاطب‌شناسی و تسلط بر مفاهیم دینی ذاکران و مبلغان سبب می‌شود که مفاهیم دینی در جامعه بهتر و بیشتر ترویج پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی می‌توانند بسیار موثر باشند و به این مهم باید در خارج از محیط مدرسه توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر، امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از مقام معلم که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد و تحت عنوان تجلیل از سفیران معروف برگزار شد، با اشاره به قدر و منزلت فرهنگیان و معلمان، اظهار کرد: یک جامعه و یک استان با معلمان فرهیخته و پای‌کار ساخته می‌شود.

وی گریزی به آسیب‌های اجتماعی در استان به‌خصوص در شهر یاسوج زد و افزود: جای تعجب است که در برخی از مدارس حتی مدارس بالای شهر تعداد زیادی فرزندان طلاق وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت خطاب به معلمان حاضر در جلسه از آنها خواست که نسبت به پیشگیری از چنین آسیب‌هایی وارد عمل شوند و علاوه بر مأموریتی که در مدارس دارند در بیرون از مدرسه هم به کمک خانواده‌ها و دانش‌آموزان بشتابند تا چنین آسیب‌هایی نتواند بر جامعه غلبه کند.

در ادامه این آئین حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یکی از مهم‌‏ترین ویژگی‌های نظام تعلیم و تربیت اسلامی، جنبه هدایتی آن است، هدایت ‏کردن به معنای کمک به فرد برای شناختن خود و محیط خود و هدایت فرد از جنبه‌های مختلف رشد شخصیت در ابعاد عقلانی، اجتماعی، عاطفی و بدنی است.

وی افزود: ستاد در راستای تعامل با اداره کل آموزش و پرورش، سعی در شناسایی دغدغه‌مندان و فعالان این عرصه داشته و از این عزیزان با عنوان «سفیران معروف» یاد می‌شود.

پیش‌قدم تصریح کرد: «سفیران معروف» یا به تعبیری همان «سفیران هدایت» که در حدیث از آنها به عنوان «ورثه الانبیا» یاد می‌شود و یادآور این رسالت مهم است که در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ستاد امر به معروف استان، ضمن تجلیل از فرهنگیان آماده همکاری با اداره کل آموزش و پرورش در زمینه‌های آموزشی و تربیتی بوده و توانایی اجرای دوره‌های مذکور در استان فراهم است و در صورت نیاز ستاد می‌تواند این ظرفیت را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

کد خبر 750862

دیگر خبرها

  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم