Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-در جریان برگزاری نشست فصلی سپتامبر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از روز دوشنبه گذشته در وین آغاز شده است، موضوع برنامه هسته‌ای نظامی و سلاح‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل دو بار در چارچوب موضوع اجرای پادمان‌های آژانس در منطقه خاورمیانه و همچنین موضوع توانمندی هسته‌‌ای رژیم اسرائیل مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا نجفیدر همین چارچوب عصر روز چهارشنبهطی سخنانی در این نشست با تاکید بر ضرورت امحای کامل سلاحهای هسته‌ای و ایجاد مناطق عاری از این گونه سلاح‌ها در سراسر جهان گفت: این موضوع به ویژه در منطقه خاورمیانه که سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی مایه نگرانی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود از اهمیتی خاص برخوردار است.

با ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل چاره‌ای جز پیوستن به ان‌پی‌تی ندارد

وی همچنین با اشاره به قطعنامه‌های متعدد مجمع عمومی سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی در این زمینه،عدم اجرای این مصوبات و تحقق منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه را نتیجه مخالفت لجوجانه رژیم اسرائیل و حمایت کورکورانه دولت آمریکا از این رژیم دانست و اظهار داشت:در صورت ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل چاره‌ای جز پیوستن به ان‌پی‌تی و انهدام سلاح‌های هسته‌ای خود نخواهد داشت و بدین ترتیب اصلی‌ترین ابزار خود برای باج‌خواهی، تجاوزگری، سرکوب‌گری و ادامه سیاست‌های توسعه‌طلبانه خود در منطقه را از دست خواهد داد.

ایران متعهدبهتحقق منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بااشاره به ابتکار کشورمان برای ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه تصریح کرد:عضویت جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط به خلع سلاح و عدم اشاعه و همکاری مستمر کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نشاندهنده تعهد کامل جمهوری اسلامی ایران به موضوع خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه و همچنین تحقق منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است.

برنامه هسته‌ای نظامی رژیم اسرائیل مایه نگرانی جدی ملت‌های منطقه است

نجفی همچنین در سخنرانی صبح دیروز خود که در چارچوب طرح موضوع توانمندی‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل ارائه گردید، ضمن یادآوریمحکومیت شدید برنامه سلاح‌های هسته‌ای این رژیم از سوی کشورهای عضو جنبش عدم متعهد خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گردید و برنامه هسته‌ای نظامی رژیم اسرائیل را مایه نگرانی جدی ملت‌های منطقه و جامعه بین‌المللی دانست.

وی همچنین ضمن انتقاد شدید از سیاست‌زدگی و رفتار دوگانه غرب در این زمینه خواستار منع کامل هرگونه همکاری و انتقال مواد و تجهیزات هسته‌ای به این رژیم گردید و نسبت به تاثیرات منفی برنامه هسته‌ایاین رژیم بر امنیت منطقه و اعتبار معاهده عدم اشاعه هسته‌ای هشدار داد.

دانشمندان هسته‌ای کشورهای عضو ان‌پی‌تی از سوی رژیم صهیونیستی ترور می‌‌شوند

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد:دسترسی آزادانه دانشمندان هسته‌ایرژیم اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای برخی کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای در حالی صورت می‌گیرد که دانشمندان هسته‌ای کشورهای عضو ان‌پی‌تی از سوی تروریستی‌های اجیر شده از سوی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ترور می‌‌شوند.

سفیر عراق نیز به نمایندگی از کشورهای عربی نیز در این نشست طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمایت غرب از توانمندی‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن کنفرانس ۲۰۱۵ ان‌پی‌تی، خواستار الحاق بی‌قید و شرط اسراییل به ان‌پی‌تی و قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای این رژیم تحت پادمان‌های آژانس شد و تاکید کرد: تا تحقق این امر موضوع توانمندی‌های هسته‌ای اسراییل که تهدیدی برای منطقه و جهان است باید در دستورکار آژانس باقی بماند.

شایان ذکر است که مطابق معمول نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا با موضعی جانبدارانه، از طرح این موضوع در نشست شورای حکام انتقاد کردند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد