Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای با محققان ایرانی کنگره جهانی اپتومتری و علوم بینایی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان ایرانی (۲۷ نفر) متشکل از اطباء و کارشناسان اپتومتری کشورمان که در کنگره جهانی اپتومتری و علوم بینایی در شهر حیدرآباد شرکت کرده بودند، بعد از ظهر پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ با مسعود خالقی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای، دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای ضمن خوشامدگویی به اطباء و پژوهشگران که در جای جای عرصه پزشکی و تجاری به فعالیت اشتغال دارند، گفت:: کشور ایران در زمینه پزشکی، امروزه به یکی از مراکز مهم از نظر پزشکی در جهان تبدیل شده است و در رشته های فنی – مهندسی و پزشکی، استانداردهای بالا و به روز بودن در عرصه های علمی را دنبال می کند.

وی در ادامه به معرفی هند و تغییرات سریع در حال شکل گیری و ارتباطات خوب مراکز علمی و محققان این کشور با مراکز علمی جهان اشاره نمود و اظهار داشت که امکان تبادل تجربیات، دانشجو، استاد با مراکز درمانی این کشور وجود دارد.

خالقی افزود: در زمینه پذیرش بیماران سایر کشورها برای مداوا در یک محاسبه کلی می توان این نتیجه را گرفت که دو کشور در این زمینه رقیب یکدیگرند و توفیقات هندی ها به خاطر بازاریابی موفقشان در منطقه بهتر بوده و کار بازاریابی در این عرصه را، شرکت های خصوصی متخصص برعهده دارند. باتوجه به بازدیدهای میدانی شاید هند به لحاظ خدمات هتلی بیمارستانی نیز از وضعیت بهتری در ارائه خدمات پس از عمل های جراحی، برخوردار باشد. در ارتباط با این هیات نیز چنانچه از قبل اطلاع می داشتیم و هیأت هم علاقمند بود می توانستیم بازدید از چند مرکز بیمارستانی خصوصی را هماهنگ کرده و در برنامه هیأت داشته باشیم.

در آخر جلسه، مسعود خالقی به برخی از سوالات این محققان، پاسخ دادند.

شایان ذکر است، برخی از محققان و پژوهشگران در همان روز جهت مراسم دعای کمیل در خانه فرهنگ حضور پیدا کردند.

انجمن اپتومتری جهانی بیش از ۱۵۰ هزار عضو دارد. در همایش جهانی اپتومتری در حیدرآباد که از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه در آن شهر برگزار شد، علاوه بر شرکت کنندگان از کشورمان محققان و پزشکان بیش از ۱۰۰ کشور دیگر جهان در آن شرکت داشتند.

هدف از برگزاری این همایش و یکی از وظایف اصلی انجمن جهانی اپتومتری تهیه برنامه های استراتژیک، حمایت از پژوهش های چند مرکزی، تهیه بانک اطلاعاتی دانشکده های برتر و همکاری با سازمان جهانی بهداشت است.

در این همایش علمی به شرکت کنندگان امتیاز بازآموزی تعلق می گیرد. محققان ایرانی با ارائه بیش از ۴۰ مقاله در دومین کنگره جهانی اپتومتری و علوم بینایی حضور خواهند یافت.

لازم به ذکر است که کنگره مذکور، جلسه اول خود را در سال گذشته در آمریکا برگزار کرده و جلسه حیدرآباد در تاریخ فوق الاشاره، دومین نشست کنگره مذکور بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود

محمدعلی عزت زاده دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا به برگزاری این رویداد توسط انجمن ایران شناسی اشاره کرد و گفت: این انجمن نخستین انجمن علمی در این حوزه است که در سال ۱۳۲۴ توسط دکتر پورداود تأسیس شد. بعد از یک وقفه دوباره این انجمن از از سال ۱۳۹۶ و با همت دکتر محمود جعفری دهقی فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی مهم‌ترین کاری است که انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌کنند و در این خصوص انجمن علمی ایران شناسی هم بر آن شد تا با توجه به شعبه‌هایی که در سراسر ایران دارد این رویداد را به صورت متمرکز در تهران آغاز کند.

به گفته دبیر اجرایی کنگره ملی ایران شناسی؛ ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محور‌های این کنگره خواهد بود که در این خصوص سخنرانان به ایراد سخن می‌پردازند.
عزت زاده در خصوص روند برگزاری کنگره افزود: در روز برگزاری که در تاریخ پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود در مجموع ۴۱ سخنرانی تعریف شده است که ۳۳ سخنرانی آن در ۷ نشست تخصصی تعریف شده است و ۴ سخنرانی درمراسم افتتاح و ۴ سخنرانی هم در مراسم پایانی آن برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ چکیده به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: از مجموع این تعداد آثار رسیده، ۸۱ چکیده توسط داوران پذیرفته شد که تعدادی از آن‌ها برای سخنرانی، تعدادی برای چاپ و تعدادی هم جهت انتشار در پوستر انتخاب شدند.

وی در خصوص برگزاری این رویداد در سال‌های آتی افزود: از آن جایی که ایران شناسی، مهمترین علمی است که ایران امروز به آن نیاز دارد و باید برای احیای هویت ملی گمشده خود نهایت تلاش را کنیم. در این مسیر آموزش و پژوهش حرف اول را می‌زند و انجمن ایران شناسی در نظر دارد تا در سال اینده این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کند و حتی فرصتی را فراهم کنیم تا در شهر‌های مختلف آن را برگزار کنیم.

گفتنی است؛ نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • محققان حوزه ریاضی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود