Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه باید دنبال آرمان سیدالشهدا بود، گفت: کیست که این عنصر کیمیاگونه را مایه رشد نبیند.

وی افزود: شما ها که عزادار سیدالشهدا هستید، بعد از مراسم عزای او، احساس عروج می‌کنید؛ لذا از جمله ابزار قرب به خداوند، اهل‌بیت (ع) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله خاتمی تصریح کرد: گروهکی به نام وهابی با تبعیت از حرف‌های نادرست ابن‌تیمیه با توسل درافتاده‌اند که البته خود اهل سنت جواب سست آنها را داده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ابراز ارادت‌های اهل سنت به اهل بیت (ع) گفت: توسل و ابراز ادب به ساحت مقدس سالار شهیدان نه تنها جایز بلکه سرمایه است؛ سرمایه نفیسی که یک خروجی آن، انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: تاریخ اول انقلاب ما ۱۵ خرداد ۴۲ است که این زمان مقارن با ۱۲ محرم بوده است؛ وقتی مردم ۱۲ محرم فهمیدند فرزند حسین (ع) را گرفتند، به خیابان‌ها ریختند و با خون خود، خمینی (ره) را یاری کردند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه خروجی مقاومت امروز هم مدیون سالار شهیدان است، گفت: به مجالس حسینی افتخار و سعی کنید این مجالس حسین‌پسند برگزار شود.

چهار رکن اساسی عزاداری حسینی

وی با اشاره به چهار رکن اساسی عزاداری حسینی گفت: منبر جای تبیین دین است. آیه، روایت، اخلاق، اعتقادات، بیان احکام و ذکر مصیبت می خواهد و در کنار اینها سیاست هم می خواهد اینکه از اول تا آخر منبر سیاست بگویند مطلوب ما نیست.البته سیاست از همان جنسی که امام می گفت دین از سیاست جدا نیست. ما از سیاستی حرف می زنیم که دین به سیاست خط بدهد نه سیاستی که به دین خط بدهد؛ ما با حقه بازی، کلک و با بازی های سیاسی بیگانه هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه سیاستی که باید در منبر تبیین کنیم رهنمودهای ولایت است، گفت: رهنمودهای ولایت فراجناحی و فراگروهی است. ایشان به عنوان چشم بیدار حکومت خط می دهد. منبر و محراب جای بازی های باندی، جناحی و قبیله های سیاسی نیست. نباید منبر و محراب سکوی حزبی این گروه و آن گروه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مبانی نهضت اباعبدالله باید در منبرها تشریح شود، گفت: مساله عزت و ذلت ناپذیری و درس ها و عبرت های عاشورا باید در منبرها تشریح شود.

توصیه به مداحان و خطبا

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه هیات ها نباید سکولار باشند گفت: خطبا و مداحان ما نباید سکولار باشند یعنی آنکه نباید از سیاست به معنای درست آن غریبه باشند و سیاست به معنای درست آن را تبیین نکنند که این سکولاریزه کردن منبر و مداحی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به رسالت مداحان اهل بیت گفت: روضه های مستند و اشعار پرمحتوا بخوانند

وی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: مدرسه ها، دانشگاهها و حوزه های علمیه کسانی را تربیت می کنند که مدیران آینده جامعه هستند و ان‌شاءالله با دو عنصر تذهیب و آموزش عالی امانت داران شایسته ای را برای جامعه بپرورانند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هفته ای که با پسوند دفاع مقدس گنجینه ایثار و فداکاری است.

وی همچنین با اشاره به جشن عاطفه ادامه داد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند از مردم عزیزمان بر اساس آموزه های دینی که دارند انتظار دارد این بچه ها را مانند فرزندان خود بدانند و زمینه درس خواندن را برای آنها فراهم کنند.

فاجعه میانمار

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به فاجعه میانمار گفت: الحمدالله صدا و سیما در این عرصه خوب اطلاع رسانی کرده و فجایع را می دانید. نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر را کشته اند، سر بریدند، آواره کرده اند و مین گذاری که نتوانند به خانه شان برگردند و این یک فاجعه بزرگ انسانی است.

وی افزود: بدون تردید پشت صحنه این جهایات رژیم صهیونیستی است. نماینده ویژه سازمان ملل گفته حامی اصلی ارتش میانمار رژیم صهیونیستی است. تردیدی نیست همان سلاحی که مسلمانان غره را می کشد مسلمانان میانمار را می کشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه داستان میانمار، داستان یک دعوای قومی مذهبی نیست، گفت: آنجا قصه ارتش است که پاکسازی قومی می کند. بنابراین با آنچه مواجهیم دعوای گروه با گروه دیگری نیست. داستان دولتی است که با قساوت تمام مسلمان کشی می کند.

وی با بیان اینکه رهبر این دولت کسی است که جایزه صلح نوبل را گرفته است، گفت: ماهیت شما استکباری و صهیونیستی است در کشور ما به یاد داریم.

وی تصریح کرد: در این عرصه کشورمان، حوزه های علمیه و دولت خوب موضع گرفتند. اما انتظار از دولت این است که پیش از موضع گیری و محکومیت در عرصه سیاسی و اقتصادی وارد شود فشار بیاورند به این دولت بی رحم در ماده دو کنوانسیون ۱۹۴۸ نسل کشی جنایت تلقی شده و زبان زبان بین المللی است و با تمسک به همین ماده انتظار می رود که دیپلماسی کشور ما تهاجمی وارد شود. می توانند فشار سیاسی و اقتصادی بیاورند تا جلوی جنایت این وحشی ها را بگیرند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه این بار نیز شاهد سکوت مجامع بین المللی و برخی کشورهای اسلامی هستیم گفت: در یمن آدم کشی و مسلمان کشی می کنند اما فعالیتی جلوی مسلمان کشی ندارند و این مایه تاسف است.

وی افزود: این جنایات گویای این مساله است که اسلام به صحنه آمده و آنها از اسلام وحشت دارند. الحمدالله اسلام به سرعت در پیش است و به فضل خدا در این عرصه اسلام است که حرف اول را خواهد زد.

همه پرسی در اقلیم کردستان

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به همه پرسی در اقلیم کردستان گفت: آرزوی دیرینه استکبار تشکیل یک اسرائیل در منطقه است که البته این آرزو را به گور خواهند برد که اولین آن همین برگزاری همه پرسی در کردستان است؛ علنا نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این همه پرسی حمایت کرده است.

وی افزود: نباید مسئول اقلیم کردستان این را بفهمد که در میدان رژیم صهیونیستی بازی می کند مشروعیت و محبوبیتش کم شده و عراق را فدای خودش می کند. آنچه در حال انجام است نقشه ای است که رژیم صهیونیستی حمایت می کند و امیدوارم مسئولان اقلیم عراق سر عقل بیایند و از توطئه صهیونیستی دست بردارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به موضوع بازرسی از مراکز نظامی ایران گفت: آمانو گفته است که در بازرسی تفاوتی بین سایت های نظامی و غیرنظامی نیست. حرف این است نه در پروتکل الحاقی و نه در برجام اجازه اطلاع یافتن از اسرار کشور به اجانب داده نشده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت است، نه مسئولان و نه مردم اجازه فضولی به اجانب در این عرصه نخواهند داد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2994951863604476098 برچسب‌ها : احمد خاتمی میانمار اقلیم کردستان برجام جام جم آنلاین مسئولان اقلیم کردستان در دام صهیونیستها نیفتند/مسلمانان میانمار را سر می برند/توصیه به مداحان و خطبا لینک کوتاه : اخبار مرتبط رای منفی پارلمان عراق به همه‌پرسی کردستان چهارشنبه 22 شهریور 1396 00:01 اقلیم کردستان و همه‎پرسی استقلال پنج شنبه 23 شهریور 1396 00:03 بانوی مرگ، سخنرانی خود را در سازمان ملل لغو کرد پنج شنبه 23 شهریور 1396 00:01 ظریف: ایران و روسیه بر غیرقابل مذاکره بودن برجام تأکید کردند چهارشنبه 22 شهریور 1396 20:20 شیشه عمر اقتصاد میانمار در دست دولت‌های اسلامی پنج شنبه 23 شهریور 1396 00:01 منع فروش هواپیما به ایران، نقض برجام است پنج شنبه 23 شهریور 1396 18:15 بارزانی: سایکس-پیکوی جدیدی در کار نخواهد بود جمعه 24 شهریور 1396 12:43

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها همبرگر 250 هزار تومانی در لواسان + عکس سقوط مرگبار یک خانواده به دهانه آتشفشان + عکس ماموریت محرمانه سردار هور به دستور محسن رضایی اقدام ارزشمند فرمانده نیروی زمینی ارتش برای یک سرباز سرنوشت تلخ مردی که همه بدنش را تتو کرد +عکس سوگند به بی‌گناهی پس از 3 بار نجات از چوبه دار مخالفت پوتین با درخواست نتانیاهو درباره ایران ماجرای خواستگاری عجیب از زبان مادرشوهر انفجار رستورانی در عراق / ۳ ایرانی شهید شدند حرکت اخلاقی قبل از ارتکاب قتل لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها واردکنندگان نوشت‌افزار به سمت تولید و ایجاد کارخانه رفته‌‌اند/ از کالای با کیفیت داخلی حمایت کنید فیل خشمگین به موتورسوار حمله کرد وسیله بازی دلخواه فرزندتان را پرینت بگیرید! تصادف موتورسوار ناشی در حاشیه خیابان حرکت اخلاقی قبل از ارتکاب قتل فینال مسابقات عکاسی حیات وحش +عکس فیل گرسنه مجبور به سرقت شد سقوط مرگبار یک خانواده به دهانه آتشفشان + عکس ماجرای خواستگاری عجیب از زبان مادرشوهر همبرگر 250 هزار تومانی در لواسان + عکس آخرین مطالب همه سایت 14:15 دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با خانواده شهید حججی+ عکس 14:11 نقشه صهیونیست ها برای اقلیم کردستان/ تشکر از صدا و سیما برای نمایان کردن فاجعه میانمار 14:00 برنامه کامل بازی های امروز لیگ برتر فوتبال ایران 13:45 آمار دیدار ایران-برزیل / بهترین بازیکن ایران فقط 9 امتیاز گرفت 13:33 تعیین هویت 10 شهید ایرانی حمله تروریستی ناصریه عراق+ اسامی 13:27 رفع توقیف عجیب 5 فیلم جنجالی / از خانه پدری تا خانه دختر 13:20 تهاجم همه‌جانبه علیه ایران را آمریکا پشتیبانی می‌کند 13:18 سامان قدوس نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن هفته اروپا شد 13:17 محدودیت تردد در چالوس از ساعت 14 13:04 پیرترین پاندای جهان مرد فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| اوسمار: تا روز آخر می جنگیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوسمار ویرا در نشست خبری بعد از دیدار پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم از تمام هوادارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند، تشکر کنم. رابطه خوب بازیکنان با هواداران در شرایط سخت به ما کمک می‌کند و باید از آنها تشکر کنم. ما می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد. یک شانس خوب ترابی داشت و زمانی که 10 نفره بودیم شانس خوبی هم تیم سپاهان در لحظات آخر بازی داشت.

وی افزود: امروز این فرصت خوب را داشتیم که به صدر جدول برویم و اختلاف خود با استقلال را از بین ببریم، اما هنوز پنج بازی دیگر مانده و تا روز آخر می‌جنگیم تا به آنچه حق‌مان است برسیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • به روز رسانی| اوسمار: تا روز آخر می جنگیم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • فیلم/ تشکر رهبر انقلاب از معلمان
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد